Łosoś na Wigilię

1. Data: 2003-12-21 11:04:14

Temat: Łosoś na Wigilię
Od: Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem kilogram łososia na Wigilię, w formie fileta, i nie wiem za
bardzo co dalej z tym robić. Może ktoś doradzi jakąś potrawę, smaczną,
mało kłopotliwą w przygotowaniu. I ewentualnie jak to podać i z czym
jeść.

--

Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

1. Data: 2003-12-21 11:45:36

Temat: Re: Łosoś na Wigilię
Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 21 Dec 2003 11:04:14 GMT, na pl.rec.kuchnia, Malkontent napisał(a):

> [...]
> bardzo co dalej z tym robić. Może ktoś doradzi jakąś potrawę, smaczną,
> mało kłopotliwą w przygotowaniu. I ewentualnie jak to podać i z czym

Mięso z łososia zeskrob ze skóry, żeby było w bardzo drobnych kawałeczkach
(ale jednak nie np. zmielone). Dodaj sól, pieprz do smaku. Dodaj drobno
pokrojoną cebulę i magi (ja daję dużo magi). Dodaj oliwę. Dokładnie
wymieszaj. Nie wiem, jak komu, ale mojej rodzinie i znajomym taki łosoś
smakuje bardzo.

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-21 11:57:19

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> bardzo co dalej z tym robić. Może ktoś doradzi jakąś potrawę, smaczną,
> mało kłopotliwą w przygotowaniu. I ewentualnie jak to podać i z czym

Posolic, popieprzyc, pokropic cytryna, usmazyc na oleju z cebulka i
czosnkiem, na koniec polozyc na filet ser plesniowy, przykryc patelnie
pokrywka az ser sie po rybie rozjedzie. Do tego np. makron, szpinak albo
salata.

Monika

1. Data: 2003-12-21 12:02:34

Od: "Darek" <news@_-_-_krysmann.nl> szukaj wiadomości tego autora

"Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> wrote in message
> [...]
> bardzo co dalej z tym robić. Może ktoś doradzi jakąś potrawę, smaczną,
> mało kłopotliwą w przygotowaniu. I ewentualnie jak to podać i z czym

fietowany losos, mozna usmazyc jak kazdy inny filet, mozna zuzyc do sosu na
spagetti, mozna tez usmazyc we frytkownicy.
Nasz ulubiony losos to smazony tylko nie filet ale taki w dzwonkach

Pozdrawiam Darek

1. Data: 2003-12-21 12:14:16

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bardzo co dalej z tym robić. Może ktoś doradzi jakąś potrawę, smaczną,
> mało kłopotliwą w przygotowaniu. I ewentualnie jak to podać i z czym

"Łosoś najprostszy"

Kupujemy filety z łososia. Na osobę przygotowujemy kawałek wielkości dużej
męskiej dłoni. Łososia myjemy, dzielimy na porcje. Wykładamy naczynie do
zapiekania lub zwykłą blaszkę (dobrze, jeśli ma brzegi) folią aluminiową.
Łososia posypujemy przyprawą do ryb - obficie, skrapiamy sokiem z cytryny,
też obficie, układamy na folii - skórą do dołu.Można go nie skrobać z łusek.
Nie trzeba folii natłuszczać, bo łosoś i tak wypuści swój tłuszcz.
Zapiekamy, aż będzie lekko brązowy z wierzchu (najpierw zrobi się taki biały
jakby, a potem złocisto-brązowy). Skóra zazwyczaj przywiera do folii (i
bardzo dobrze) - rybkę zdejmujemy więc szeroką łopatką- oddzielając ją od
razu od skóry na talerze.
Można takiego łososia ozdobić na talerzu warzywami pokrojonymi w cienkie
paseczki (papryka czerwona, zielona, żółta, cebula czerwona, por, kiełki
sojowe, marchewka) przesmażonymi krótko na oliwie z oliwek, żeby były takie
al dente.
Można też zrobić do tego sos cytrynowy lub koperkowy i zamiast z warzywami,
podąć łososia z sosem ( w sosjerce, każdy sobie sam poleje na talerzu).

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Puste worki nadyma wiatr, bezmyślnych ludzi-próżność
(Sokrates)

1. Data: 2003-12-21 12:27:42

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w wiadomości

> Można też zrobić do tego sos cytrynowy lub koperkowy i zamiast z
warzywami,
> podąć łososia z sosem ( w sosjerce, każdy sobie sam poleje na talerzu).

Oczywiście PODAĆ, a nie podąć. Dęcie w łososia na Święta jest co najmniej
niewskazane ;)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--

"Męska logika - poślubić wdowę z trójką dzieci
i robić jej wymówki, że nie była dziewicą"

1. Data: 2003-12-21 12:59:46

Od: "agatonek" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak sobie czytam i czytam o tych lososiach o chyba pomimo ze nie mialam w
planach go robic, to jednak zmienie zdanie. Co prawda na wigilie to nie
zdarze go przygotowac, ale na swieta to i owszem.Teraz tylko wybiore jakis
nieskoplikowany przepisik i juz. W sumie lososia nie robilam nigdy, wiec
troche sie boje ze moze mi sie nie udac, ale co tam, sprobuje:)

pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2003-12-21 21:06:02

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:v...@4...com..
.

W moim domu wszyscy uwielbiają "Gravlax" :
Należy zmieszać grubą sól ok.50g z drobno mielonym cukrem,
lepiej nie pudrem 1:1 , posypać fileta dość grubą warstwą mieszanki
z obu stron i odłożyć do płaskiego szklanego naczynia na 48 godzin.
Po upływie tego czasu wyjąć z naczynia, opłukać pod zimną bieżącą wodą,
osuszyć ręcznikiem i posmarować oliwą. Podaje się pokrojonego w płatki
jak wędzonego na zimno, z cytryną i mrożoną wódką.

pozdr.Alex

1. Data: 2003-12-22 09:04:53

Od: "beny76" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo co dalej z tym robić. Może ktoś doradzi jakąś potrawę, smaczną,
> mało kłopotliwą w przygotowaniu. I ewentualnie jak to podać i z czym

czytaj posty z tematu : co zrobic z lososia? 20.12.2003

beny76

1. Data: 2003-12-22 09:07:48

Od: "Marek Powichrowski" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki na 1kg filetów z łososia (wybrać jedynie część brzuszną). Dwa
filtery przystające do siebie.

1/5 szklanki soli
1/5 szklanki cukru
1 łyżka grubo zmielonego lub utłuczonego białego pieprzu (nie moze być
zmielony drobno bo nie chodzi tu o pikatność jeno o smak)
5 g grubo pokrojonego koperku.

Technologia :
Lekko ponacinać skórę w filetach.
Natrzeć oliwą i natrzeć solą, cukrem i pieprzem. Obsypać koperkiem. Złączyć
ze sobą dwa płaty. Zawinąć w folię i wstawić do lodówki na 48 godzin.
Przewracać rano i wieczorem (bez otwierania folii, łosoś puszcz soki i
chodzi o to aby sie to równomiernie rozłożylo). Po 48 godzinach wyjąć,
oczyścić z koperku. Przed podaniem wstawić na krótko do zamrażarki (aby
lekko stwardział, lepiej się go wtedy kroi - nie zamrażąć na kość !!!).
Kroić skośnie w płaty (są wtedy większe). Podawać na stół z ósemkami
cytryny. Nie wiem czy na Wigilię ale na świateczny stól napewno.

Wesołych Świat,

Marek Powichrowski

Jeszcze raz Was prosze o pomoc- kiszona glowka kapusty???
Kochani Kucharze poszukuję....
czy jest w Krakowie sklep HIPERNOWA ?
Cwibak-pilnie potrzebny przepis!!
Kabanosy