Majonez

131. Data: 2017-05-12 10:02:58

Temat: Re: Majonez
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-12 o 09:34, FEniks pisze:

> Na logikę rzecz biorąc - skoro dolewając oleju w trakcie ucierania,
> przeszedłeś fazę dobrej konsystencji, która po chwili się zmieniła w
> rozwarstwienie, to po prostu przedobrzyłeś z olejem. Metodą prób i
> błędów dodałabym trochę żółtka, tak jak proponują inni, albo trochę octu
> lub cytryny.

Przeczytaj, co napisałem 10 marca 2017 o godz. 22:48. Po dodaniu soku z
cytryny majonez mi się zwarzył!
Dawno, dawno temu, majonez ucierałem ręcznie i żadnych problemów nie
miałem, nigdy mi się nie zepsuł. Teraz, kiedy zacząłem korzystać ze
zdobyczy techniki, kilka razy musiałem naprawiać błędy. :(

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

132. Data: 2017-05-12 10:08:58

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-11 o 23:44, Trefniś pisze:

> Tylko jedna osoba rozumie, co piszesz.

Ty też uważasz, że jeśli mam wylać zwarzony majonez, to oznacza, że będę
go jadł? :D

> Chylę czoła przed obojgiem.

Hołd przyjęty.

> Bierzesz nowe żółtko i zwarzony majonez wlewasz tak, jak wcześniej sam
> olej.
> To rozwiązanie samo się nasuwa.

Znaczy: doradzasz, żeby robić tak, jak to zrobiłem i opisałem w poscie,
do którego się teraz odnosiłem? Nie ma to jak właściwa rada. :D

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

133. Data: 2017-05-12 10:47:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 10:08 Akarm <a...@w...pl> pisze:

> Ty też uważasz, że jeśli mam wylać zwarzony majonez, to oznacza, że będę
> go jadł? :D

Dokładnie tak :)
Nawet sobie nie wyobrażasz, jakie zabawne rzeczy ludzie robią!
Wystarczy nawet tutaj poczytać.

> Hołd przyjęty.

Nie wiem, czy powinieneś to traktować jako komplement.
Raczej "czego to ludzie nie wy"

134. Data: 2017-05-12 11:08:27

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Wystarczy nawet tutaj poczytać.

> Hołd przyjęty.

Nie wiem, czy powinieneś to traktować jako komplement.
Raczej jak trudno niektórym się wysłowić logicznie.

> Znaczy: doradzasz, żeby robić tak, jak to zrobiłem i opisałem w poscie,
> do którego się teraz odnosiłem? Nie ma to jak właściwa rada. :D

Pytasz, nie miej pretensji, że ktoś próbuje pomóc.
Podziękuj, albo milcz.

Pisałeś o ratowaniu majonezu wodą, super produktem z reklam TV, o
rozpuszczaniu pół litra oleju w kropelce detergentu (chyba, że użyłeś
całej butelki).

Sonia klasa IId, VII LO w Toruniu:
http://biolog218.blogspot.com/2012/04/badanie-wpywu-
detergentu-na-strukture.html
Warto uczyć się od dzieci.

Dokładnie _nic_ nie pisałeś o rozwiązaniu, które podrzuca ci już kolejna
osoba.
Wątek ma ponad pół roku, być może kiedyś coś tam podobnego pisałeś, ale
nikt nie analizuje wątku pół roku wstecz. Poza tym nadal pytasz, czyli
nadal nie wiesz?

Poczytaj też tutaj:
http://beszamel.se.pl/jaja/jaja-co-warto-wiedziec-na
-temat-jajek-wszystko-o-chemii-jaka-rzadzi-jajkiem,8
55/

Nawet zacytuję konkret:
"Przy robieniu majonezu ważne są nie tylko proporcje oleju i żółtka, czyli
taka ilość emulgatora, która zdoła związać olej, ale i wielkość naczynia.
Jeśli użyjemy za szerokiej miski, żółtko rozmaże się na dużej powierzchni
i nie zdoła związać emulsji."

Po raz kolejny KitchenAid przeszkadza ci w kuchni?

--
Trefniś

135. Data: 2017-05-12 12:56:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 11:08, Trefniś pisze:

> Dokładnie tak
> Nawet sobie nie wyobrażasz, jakie zabawne rzeczy ludzie robią!

Tak myślałam...

> Wystarczy nawet tutaj poczytać.

Nie. Wystarczy nie wchodzić w buty Ikselki i nie mieć wszystkich ludzi
za durniów.

Ewa

136. Data: 2017-05-12 13:03:40

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 12:56 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Tak myślałam...

> Nie. Wystarczy nie wchodzić w buty Ikselki i nie mieć wszystkich ludzi
> za durniów.

Jesteś jedyną osobą sugerującą, że jest durniem, albo że sprawia takie
wrażenie!

--
Trefniś

137. Data: 2017-05-12 13:04:15

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 10:02, Akarm pisze:

> Przeczytaj, co napisałem 10 marca 2017 o godz. 22:48. Po dodaniu soku
> z cytryny majonez mi się zwarzył!

Ale wtedy dodałeś do udanego majonezu, czyli też przedobrzyłeś. ;)

> Dawno, dawno temu, majonez ucierałem ręcznie i żadnych problemów nie
> miałem, nigdy mi się nie zepsuł. Teraz, kiedy zacząłem korzystać ze
> zdobyczy techniki, kilka razy musiałem naprawiać błędy. :(

Ze sprzętem tak bywa. Podobnie się zdarza z białym serem na sernik -
czasem zrobi się z niego woda podczas miksowania.
Może kwestia szybkości obrotów? temperatury? Masa się jednak trochę
podgrzewa w czasie miksowania.

Ewa

138. Data: 2017-05-12 13:14:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 13:03, Trefniś pisze:

> Jesteś jedyną osobą sugerującą, że jest durniem

A to ja uznałam, że dodaje do majonezu ludwika celem spożycia?

Ewa

139. Data: 2017-05-12 13:52:23

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 13:14 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> A to ja uznałam, że dodaje do majonezu ludwika celem spożycia?

Warto tak prowadzić wiwisekcję na Akarmie, mimo że niezainteresowany?
Tak uznało kilka osób, posiłkując się jego postem.

Poza tym uznajesz, że nie jest w stanie sam się bronić i musisz stanąć w
jego obronie.
Zapewniam, gdyby chciał, sam poradziłby sobie. Nie jest nieporadny!

--
Trefniś

140. Data: 2017-05-12 14:05:44

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 13:52, Trefniś pisze:

> [...]
> w jego obronie.
> Zapewniam, gdyby chciał, sam poradziłby sobie. Nie jest nieporadny!

To po co stajesz w jego obronie?

Ewa

Młynek do zboża
Watch tv shows online free | Free episodes online
Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja