Re: Majonez

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Majonez
Date: Fri, 12 May 2017 11:08:27 +0200
<59145229$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <of1mco$vuf$1@dont-email.me>
<5914c7f7$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
<5914d0b2$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
<59156da2$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>

W dniu .05.2017 o 10:08 Akarm <a...@w...pl> pisze:

> Ty też uważasz, że jeśli mam wylać zwarzony majonez, to oznacza, że będę
> go jadł? :D

Dokładnie tak
Nawet sobie nie wyobrażasz, jakie zabawne rzeczy ludzie robią!
Wystarczy nawet tutaj poczytać.

> Hołd przyjęty.

Nie wiem, czy powinieneś to traktować jako komplement.
Raczej jak trudno niektórym się wysłowić logicznie.

> Znaczy: doradzasz, żeby robić tak, jak to zrobiłem i opisałem w poscie,
> do którego się teraz odnosiłem? Nie ma to jak właściwa rada. :D

Pytasz, nie miej pretensji, że ktoś próbuje pomóc.
Podziękuj, albo milcz.

Pisałeś o ratowaniu majonezu wodą, super produktem z reklam TV, o
rozpuszczaniu pół litra oleju w kropelce detergentu (chyba, że użyłeś
całej butelki).

Sonia klasa IId, VII LO w Toruniu:
http://biolog218.blogspot.com/2012/04/badanie-wpywu-
detergentu-na-strukture.html
Warto uczyć się od dzieci.

Dokładnie _nic_ nie pisałeś o rozwiązaniu, które podrzuca ci już kolejna
osoba.
Wątek ma ponad pół roku, być może kiedyś coś tam podobnego pisałeś, ale
nikt nie analizuje wątku pół roku wstecz. Poza tym nadal pytasz, czyli
nadal nie wiesz?

Poczytaj też tutaj:
http://beszamel.se.pl/jaja/jaja-co-warto-wiedziec-na
-temat-jajek-wszystko-o-chemii-jaka-rzadzi-jajkiem,8
55/

Nawet zacytuję konkret:
"Przy robieniu majonezu ważne są nie tylko proporcje oleju i żółtka, czyli
taka ilość emulgatora, która zdoła związać olej, ale i wielkość naczynia.
Jeśli użyjemy za szerokiej miski, żółtko rozmaże się na dużej powierzchni
i nie zdoła związać emulsji."

Po raz kolejny KitchenAid przeszkadza ci w kuchni?

--
Trefniś