Margaryny antycholesterolowe

201. Data: 2018-07-01 09:45:38

Temat: Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Takiemają prawo. Ryby są smaczne dla foki.
> Foki mają zmienić upodobania?

Liczebność.
,,(...) Obecny sposób ochrony fok, dający im nadrzędność w stosunku do
wszystkiego, co żyje, zagraża biologicznie wędrownym gatunkom ryb
dwuśrodowiskowych , tj. łososiom i trociom. Jest dla nich zabójczy. Niczym
niepłoszone foki skupiają się w ujściach rzek i bezkarnie polują, zarówno
na ryby młodociane (smolty), które po rozrodzie próbują przedostać się do
morza, jak też na ryby dorosłe, które próbują wrócić do rzek na rozród.
Efekt tego dobrze ilustruje tabela 1, w której zestawiono wielkości połowów
łososi i troci Spółdzielni ,,Troć" w Tczewie, która łowi w ujściu Wisły. Jak
widać, w krótkim czasie zarówno połowy łososi, jak i troci spadły niemal do
zera. A z ujścia Wisły przez lata pochodził główny materiał zarybieniowy
łososi i troci, wykorzystywany do podtrzymywania gatunku. Tu odławiano
wstępujące do Wisły tarlaki tych ryb, tu je przetrzymywano do osiągnięcia
dojrzałości płciowej, sztucznie wycierano, a uzyskaną ikrę zapładniano i
przekazywano do wylęgarni. TABELA 1. Połowy łososi i troci w ujściu Wisły w
latach 2007-2016 Na podstawie danych połowowych Spółdzielni Rybołówstwa i
Przetwórstwa ,,Troć" w Tczewie. Od kilku lat nie ma już takiej możliwości,.
Od kilku lat połowy w ujściu Wisły uniemożliwiają rybakom foki. W ujściu
Wisły od dawna stosowana była lokalna technika połowu, polegająca na tym,
że pionowo rozciągnięta siatka spławiana była z prądem rzeki. Każdej siatce
towarzyszył w łodzi rybak, który obserwował sieć oraz ewentualny połów i
wybierał siatkę ze złowionymi rybami do łodzi. Od kilku lat siatkom
towarzyszą także foki, które rzucają się na każdą złowioną rybę zanim
dotrze do niej rybak. Foki są zuchwałe, a rybacy bezradni, bo ochrona
gatunkowa fok nie pozwala ich płoszyć ani straszyć. Polskim rybakom nie
wolno strzelać do nich choćby z procy. Dla porównania rybak szwedzki, ostrą
amunicją może strzelać do foki, która zbliży się do jego sieci na odległość
mniejszą niż 200 m. Pozwólmy naszym rybakom bronić się przed fokami Foki w
ujściu Wisły gromadzą się. Jest ich coraz więcej. Na wschód od prawego
brzegu jest łacha, na której foki chętnie się wylegują. Niegdyś widywano
ich tam po kilka. Dziś liczba osobników zbliża się do 300 (wg ostatnich
oszacowań - 274 szt.). Z obserwacji rybaków wynika, że w wodzie jest ich
jeszcze więcej (,,po sterczących z wody głowach można by przejść na drugi
brzeg suchą nogą" -informacja ustna od prezesa Spółdzielni ,,Troć"w
Tczewie). Od niedawna foki pojawiły się w Zatoce Pomorskiej. Udział fok w
zmniejszeniu bałtyckiej populacji łososi nie budzi wątpliwości i nie jest
sprawą lokalną. To problem w skali makro. Ogólne połowy tych ryb na Bałtyku
spadły ostatnio o 17%. Według Grupy Roboczej ICES ds. Szacowania Łososi i
Troci Bałtyckich (ICES WGBAST Report 2016) obserwuje się wzrost szkodliwego
udziału fok w rybołówstwie łososiowym. Jeżeli celem ochrony Przyrody jest
zachowanie bioróżnorodności środowisk - to w tej chwili ochrona gatunkowa
foki w Bałtyku zagraża tej bioróżnorodności. Przynajmniej w obecnej formie
tej ochrony, tj. przy zasadzie ,,foka über alles", a więc bez uwzględniania
potrzeb innych gatunków. Obecnie foki niszczą skutecznie liczebność ryb
wędrownych, w tym tak cennych, jak łososie i trocie, bo wyhodowany z trudem
i kosztowny materiał zarybieniowy, zamiast służyć do podtrzymywania
populacji tych najcenniejszych ryb -ginie jako karma w pyskach fok. Jest to
poważny problem ekologiczny, zagrażający bioróżnorodności akwenu. Jest
jeszcze jeden ważny aspekt ograniczenia ochrony fok w Bałtyku. Są to
względy sanitarne. Badania naukowe niedawnych lat wykazały, że foki
bałtyckie są nosicielami pasożytów, które są niebezpieczne dla człowieka.
Pasożyty te w cyklu życiowym zmieniają żywiciela. Jeśli ich jajeczka znajdą
się w wodzie, to pierwszym ich żywicielem są skorupiaki, następnym ryby, a
ostatnim musi być ssak. Może nim być foka lub człowiek. Dopiero w ssaku
powstają jajeczka, które z kałem dostają się do środowiska i wchodzą w
następny cykl życiowy. Im mniej fok -tym mniej czynnych ognisk wprowadzania
pasożytów do Bałtyku. CHRONIĄC PRZYRODĘ - CHROŃMY TAKŻE LUDZI! ONI SĄ TAKŻE
SKŁADOWĄ CZĄSTKA PRZYRODY! Prof. dr hab. Wawrzyniec Wawrzyniak Prof. dr
hab. Izabella Dunin-Kwinta Dr inż. Stefan Richert

Czytaj więcej:
http://www.dziennikbaltycki.pl/strefa-biznesu/a/w-sp
rawie-plagi-baltyku-jaka-znow-staja-sie-dzis-foki-po
lemika,11803649/,,

Osobom MYŚLĄCYM polecam cały tekst - nie tylko zacytowany fragment.

--
XL

202. Data: 2018-07-01 09:51:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Rybak i jego rodzina mają mieszkać na plaży i wp.eprzać piasek?
> pozdr
> Stefan

Ludzie piszą bzdury o ,,milusich foczkach godnych ochrony", bo ich osobiście
nie dotyka ta PLAGA (obecnie już znowu plaga, jak niegdyś". Polecam tekst
(autorzy: Prof. dr hab. Wawrzyniec Wawrzyniak Prof. dr hab. Izabella
Dunin-Kwinta Dr inż. Stefan Richert:

http://www.dziennikbaltycki.pl/strefa-biznesu/a/w-sp
rawie-plagi-baltyku-jaka-znow-staja-sie-dzis-foki-po
lemika,11803649/

Autorzy ukazują plagę fok i jej (nue tylko rybackie( skutki w rysie
historycznym aż do dziś.

--
XL

203. Data: 2018-07-01 09:52:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
na-jolie-jak-ksiezna-kate-w-tej-stylizacji-moglaby-j
a.html

> Urody i klasy przecie nikt jej nie odmawia..

Mów za siebie. Ja MAM poczucie estetyki. Angelina Jolie to strach na
wróble.

--
XL

204. Data: 2018-07-01 09:53:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Tak, bulwersująca sprawa. Ale przecie nie możemy stosować
> odpowiedzialności zbiorowej.

Możemy. Na fokach. I powinniśmy.

205. Data: 2018-07-01 09:56:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Tak, często można ją zobaczyć w krajowych tv. Nazwiska niestety nie
> pamiętam. Taka starsza, pod 60tkę, krótkie czarne włosy, na twarzy jakaś
> narośl (dość paskudna).

Pewnie dużo ,,badań" robi.
LOL

> A daj już spokój z tą swoją podejrzliwością... :-D

Ja nazywam to realistycznym myśleniem.
Daj już spokoj z tą naiwnością (naiwniactwem)?

--
XL

206. Data: 2018-07-01 09:57:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze starczało dla jednych i dla drugich. Mimo większej liczebności
> fok. Coś się jednak zmieniło.

Poczytaj, co:

207. Data: 2018-07-01 10:04:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Rybakom szkoda wydać parę zł, na lepsze sieci (z małymi oczkami). W
> Szwecji już dawno wpadli na dobre pomysły i foki im nie groźne i łososia
> nie podżerają.

Ignorantko, ,,lepsze sieci z małymi oczkami" są na polskich łowiskach
zabronione dla małych prywatnych rybaków, bo ,,wpada w nie wszystko, co żyje
i nie odtwarzają się zasoby".
Tyle, że wielkie firmy rybackie bez przeszkód mogą kosić wszystko jak leci
- właśnie takimi sieciami, bo one jakoś otrzymują koncesje. Wszystko to
jest po to, aby wykończyć polskie rybactwo.
Tak więc nie wypowiadaj się, tępa kobieto, na tematy, o której twoja
łepetyna nawet cienia bladego pojęcia nie ma.

--
XL

208. Data: 2018-07-01 10:06:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może szkoda, może pieniędzy (już) nie mają. Jeśli garstka pozostałych
> przy życiu bałtyckich fok stanowi konkurencję dla połowów z kutra, to
> ta gospodarka jest już na etapie schyłkowym. Tak czy inaczej skończy
> się. Dobrze, żeby chociaż foki przetrwały.

Dwoje durniów oto powyzej wymyśliło.

A tu się dokształćcie:

209. Data: 2018-07-01 10:07:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Pięknie napisane. Jak zwykle :-)

I głupio też jak zwykle.
Ty za to - tylko głupio. Jak zwykle.
--
XL

210. Data: 2018-07-01 12:11:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> łososie, trocie (to taka smaczna ryba łososiowata nawet przez
> inspektorów rybołówstwa często mylona z łososiem i doliczana do kwoty
> połowowej) i dorsze na Bałtyku łowi się na haczyki (popularnie haki) tak
> jak ryby słodkowodne. Różnica taka że do liny przyczepia się kilkaset
> haków (chociaż tam też są ograniczenia, ale tak dokładnie się nie
> pytałem). Jeszcze kilka lat temu do Ustki przypływał duński kuter który
> miał przyznaną większą kwotę połowową niż WSZYSCY polscy rybacy. To był
> cyrk na skupie... O ile pamiętam płacili im po 25 zł za kilogram
> [...]

Co jest ZŁEGO w proporcjonalności przyznawania kwot połowów w Bałtyku?
Duńczycy łowią swoje łososie, a my swoich już nie mamy. Mieliśmy,
ale ze względu na stan wód polskich rzek powiedziały nam do widzenia.
Nie pozostało nic innego, jak tylko stosowanie odpowiedzialności
zbiorowej. Na poziomie narodów. Do polskich poławiaczy łososi musi
w końcu dotrzeć, że (jak na razie) nie mają czego szukać na morzu.

--
Jarek

Bitki wołowe
Co w foliowanych sałatach piszczy?