Mięso armatnie za ziarno?

1. Data: 2022-08-05 16:12:57

Temat: Mięso armatnie za ziarno?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://wiadomosci.onet.pl/swiat/kim-dzong-un-zlozyl
-oferte-putinowi-rosja-ma-dostac-100-tys-zolnierzy/l
y5e5db

--
XL
Polish Lvov forever!

2. Data: 2022-08-06 08:23:40

Temat: Re: Mięso armatnie za ziarno?
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.08.2022 o 16:12, XL pisze:
> https://wiadomosci.onet.pl/swiat/kim-dzong-un-zlozyl
-oferte-putinowi-rosja-ma-dostac-100-tys-zolnierzy/l
y5e5db

Jeżeli chodzi o pomoc w obronie mieszkańców regionów Donbasu i Łgańska
przed kijowskim reżymem  to jestem za na dwie ręce, ale wara im od
jakichś podbojów Ukrainy. Zresztą historia tzw korpusów ekspedycyjnych
świadczy że ich wpływ na losy wojny zawsze był znikomy.

Mówisz że mają im płacić zbożem, znakomity pomysł, żołnierze wiedzą
chociaż o co walczą. A  np.  my pomagaliśmy podbić zaprzyjaźniony z nami
kraj za friko.

3. Data: 2022-08-06 10:33:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
> świadczy że ich wpływ na losy wojny zawsze był znikomy.
>
> Mówisz że mają im płacić zbożem, znakomity pomysł, żołnierze wiedzą

Ci z Korei Pn to akurat ,,wiedzą", że walczą tylko i wyłącznie o życie
swoich rodzin - niechby tylko skrewili lub odmówili walki. KOREA PÓŁNOCNA.
Powtórz to sobie z pięć razy.

> A  np.  my pomagaliśmy podbić zaprzyjaźniony z nami
> kraj za friko.

,,My"? Mówisz o inwazji na Węgry? Sorry, ale to nie ,,my", lecz czerwona
komuna zrobiła. Taka sama, jak w Korei Pn.

--
XL
Polish Lvov forever!

4. Data: 2022-08-06 17:31:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
>>

> ,,My"? Mówisz o inwazji na Węgry? Sorry, ale to nie ,,my", lecz czerwona
> komuna zrobiła. Taka sama, jak w Korei Pn.

A jeśli masz na myśli Czechosłowację 1968, to ,,nasz" udział w tym był
udziałem wymuszonym trwającą okupacją sowiecką naszego kraju, gdy dowództwo
wojskowe i władze państwa były jedną wielką kupą śmierdzącej sowieckiej
agentury. Więc to nie ,,MY", tylko sowieci.
A poza tym - Czesi nigdy nie byli ,,zaprzyjaźnieni" z Polakami. Pepikom
zawsze było bliżej z ,,zaprzyjaźnianiem" do Hitlera i Stalina, niż do nas.

--
XL
Polish Lvov forever!

5. Data: 2022-08-06 17:35:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> zawsze było bliżej z ,,zaprzyjaźnianiem" do Hitlera i Stalina, niż do nas.

C.d. do Trybuna:
Dlatego na Twoje słowa o ,,zaprzyjaźnionym państwie" od razu pomyślałam
o Wegrzech - tylko Węgry były zaprzyjaźnione, i nadal są.
A Pepiki to przydupasy stalinowskiej komuny i faszystowskiej Rzeszy,
antypolskie szuje, jak zawsze, tak i teraz.

--
XL
Polish Lvov forever!

6. Data: 2022-08-07 09:41:39

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.08.2022 o 10:33, XL pisze:
> [...]
> Ci z Korei Pn to akurat ,,wiedzą", że walczą tylko i wyłącznie o życie
> swoich rodzin - niechby tylko skrewili lub odmówili walki. KOREA PÓŁNOCNA.

Mogę powtórzyć tylko że jest to chciejstwo i zdanie przypuszczalnie
mocno na wyrost.. Czy to aby nie tak że jak mówimy o potwornościach
innych, nawet tych wydumanych to łatwiej znosić nasze własne
niedoskonałości?

> ,,My"? Mówisz o inwazji na Węgry? Sorry, ale to nie ,,my", lecz czerwona
> komuna zrobiła. Taka sama, jak w Korei Pn.

Na Węgrzech byliśmy wtedy na zaproszeni przez władze, do Iraku nszych
wojaków nikt nie zapraszał.

7. Data: 2022-08-07 09:42:29

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.08.2022 o 17:31, XL pisze:
> [...]
> zawsze było bliżej z ,,zaprzyjaźnianiem" do Hitlera i Stalina, niż do nas.

Nic podobnego, wtedy CSRS wtedy a Irak teraz to nasze dzieła. Albo nie
identyfikujemy się z tym państwem którego pobyt pod butami hegemonów
jest normą, albo nie.

 Ale to zdaje się my w 38roku zajęliśmy Zaolzie. Data zdarzenia może
mieć tu kluczowe znaczenie.

8. Data: 2022-08-07 09:42:47

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.08.2022 o 17:35, XL pisze:
> [...]
> A Pepiki to przydupasy stalinowskiej komuny i faszystowskiej Rzeszy,
> antypolskie szuje, jak zawsze, tak i teraz.

Z Irakiem PRL robiła lepsze interesy niż z Węgrami. Irak to było główne
źródło dewiz dla Kraju. Później także interesy z nim kwitły. Nie było
żadnych motywów aby na nich napadać.

9. Data: 2022-08-07 10:11:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:
-oferte-putinowi-rosja-ma-dostac-100-tys-zolnierzy/l
y5e5db

> Nic podobnego, wtedy CSRS wtedy a Irak teraz to nasze dzieła.

Albo jesteśmy w NATO, albo nie. Jedną nogą nie wystarczy być. Wóz albo
przewóz. Tak dobrze rozumiesz Niemców w ich ,,walce o własny interes", a
własnego kraju nie rozumiesz? - gdybyśmy nie byli w NATO, już dawno byśmy
byli sprzedani Rosji, jeszcze przed Ukrainą.

> [...]
> jest normą, albo nie.
>
>  Ale to zdaje się my w 38roku zajęliśmy Zaolzie. Data zdarzenia może

Dokształć się z historii. Hint - agresja czeska na Śląsk Cieszyński w 1919:

https://dziennikzachodni.pl/spor-o-zaolzie-czyli-jak
-czesi-ograli-polakow-w-1919-roku-historia-dz/ar/102
0353

--
XL
Polish Lvov forever!

10. Data: 2022-08-07 10:22:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
>>

> Z Irakiem PRL robiła lepsze interesy niż z Węgrami. Irak to było główne
> źródło dewiz dla Kraju. Później także interesy z nim kwitły. Nie było

Jest jeden motyw: PATRZENIE NASZEGO INTERESU. Najzdrowszy motyw , jaki może
być, choć może nie najszlachetniejszy. Na tych najszlachetniejszych to
można opierac działalność charytatywną wśród biednych i chorych, ale nie
polityczną walkę o istnienie państwa.
Dlatego należy te kwestie rozpatrywac zupełnie na zimno i ja to robię -
nawet działanie Putina rozumiem, bo rozumiem jego punkt widzenia i motywy.
Są prawidłowe, z punktu widzenia dbania o interes jego państwa. Tylko że
interes jego państwa bezposrednio godzi w nasz, więc nasze państwo aby
istnieć, musi się przed tym zabezpieczać w każdy możliwy sposób,
niekoniecznie najszlachetniejszy, byle w danym momencie skuteczny. Jak
aktualnie stosowany sposób przestaje być skuteczny, to trza go zmienić na
inny. I to się nazywa POLITYKA, Trybunie. Bo polityka to gówno w garniturze
i traktaty, tu nie ma miejsca na sentymenty.
--
XL
Polish Lvov forever!

,,Dla planety"...
Motto na katastrofalne rozbrojenie Polaków.
Motto na ,,pandemię".
7
Medycy ?