Mrożenie drożdży

31. Data: 2020-07-18 02:21:48

Temat: Re: Mrożenie drożdży
Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Z Carrefoura najtańszej uzywam. 550 Czerwona torebka z rysunkiem wiatraka. Dosypuje
mąki żytniej, razowej itp. Też sa to najtańsze mąki. Kiedyś próbowałem z droższych
ale efekt smakowy byl taki sam jak z tanich. Skąd mam wiedzieć jakich producentów sa
inne drogie chleby jak przez kika lat chleba w sklepie nie kupilem. Ale to że nie
kupuje chleba nie znaczy że nie widzę w sklepach pieczywa i nie wiem ile kosztuje
bochenek.

32. Data: 2020-07-18 11:39:10

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli jak zwykle tylko hasło rzucasz a nie potrafisz odpowiedzieć na
proste pytanie.
Jak ktoś je mało pieczywa, to za bardzo się nie opłaca pieczenie,
więc akurat Twoje rozwiązanie nie zawsze się sprawdza.
Ja na pieczywo dla dwóch dorosłych osób nie wydaję więcej niż 100zł/miesiąc
i do tego mam zapewnioną jakąś różnorodność, której Ty
nie opanujesz do końca swoich dni.
Pomijam już, że czas potrzebny to pewnie więcej niż godzina miesięcznie,
ale jak ktoś to traktuje jak hobby, to rozumiem.

33. Data: 2020-07-18 14:42:26

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Na które proste pytanie nie potrafiłem odpowiedzieć? A może to pytanie było głupie a
nie proste? Temat powstał na okoliczność mrożenia drożdży potrzebnych do domowego
wypieku chleba. Twoje rozważania odnośnie kupowania pieczywa nie mieści się w
temacie. Po co na siłę chcesz zmienić temat na swój? Pytanie było retoryczne i nie
musisz na nie odpowiadać.

34. Data: 2020-07-18 15:27:39

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-18 o 14:42, 4...@g...com pisze:
> Na które proste pytanie nie potrafiłem odpowiedzieć? A może to pytanie było głupie
a nie proste?

Napisałeś, że odpowiedniki chlebów, które pieczesz kosztują w sklepie od
ośmiu złotych za kg a poproszony o przykład takiego odpowiednika, link,
nazwę - cokolwiek - odpowiadasz to co zwykle czyli ze nie wiesz.
Mnie też interesuje do czego porównujesz chleb, który pieczesz.

A zmiana tematu jest normalna na newsach -
zazwyczaj najciekawsze dyskusje toczą się OT - podobnie tutaj.
Nie podoba się, to możesz nie pisać albo nawet nie czytać.

35. Data: 2020-07-18 15:59:21

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czy to takie trudne do zrozumienia że jak chodzę do sklepów to widzę ceny rzeczy
których nie kupuje? Ty jak jakiś durny kandydat zadajesz pytania. On pytał drugiego
kiedy skończy się epidemia. Zwyczajny chleb kosztuje w sklepie do którego chodzę 1,80
za 0,6 kg. Inna kosztują za nieduże kawałki 3-5 złotych za kawałek. Wagi kawałków
rozne ale bliższe 40dkg niż kilogramowi. Czego nie rozumiesz? W kwestii zmiany
tematu. Nie mam nic przeciwko zmianom jeśli służą rozszerzeniu tematu a nie próbie
zmanipulowania bo ktoś nie ma nic do powiedzenia a czuję że w zakresie obowiązków ma
odpisanie. Ty teraz tak robią. Ja że do pieczenia chleba w domu drożdże są zbędne a
Ty o mrożeniu chleba ze sklepu. I nie zwracasz uwagi na to że drożdże miały być
przechowywane na ewentualną okoliczność problemów z zaopatrzeniem w pieczywo.

36. Data: 2020-07-18 17:24:31

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-18 o 15:59, 4...@g...com pisze:
> [...]
przechowywane na ewentualną okoliczność problemów z zaopatrzeniem w pieczywo.

Jeśli zatem nie masz nic do powiedzenia, to po co odpisujesz?
Skoro wystawiasz porównanie do jakiegoś chleba, to warto wiedzieć o czym
mowa.
Jeśli chleb pieczony przez Zenka z najtańszej mąki to ma być jakiś wzorzec,
to dlaczego porównujesz go do najdroższych chlebów a nie do czegoś
pospolitego?
Zależy z czym porównasz - byle zeschła bułka jest lepsza np od chleba z
piekarni Familijnej (z doliny Baryczy) - nie wiem czy jest znany szerzej
poza rejonem Dolnego Śląska, więc przeskoczyć ten wzorzec jest
stosunkowo łatwo.
Ja mogę napisać, że np kupuję chleb na wagę i płacę 2,7zł za chleb,
który wystarcza nam na dwa dni i jest smaczny, ale ta informacja jest
bezużyteczna,
bo nie wiem ile to jest wagowo ani nie znam producenta.
Jeśli więc chcesz by ta dyskusja nawet OT była rzeczowa, to przejdź się
następnym razem do swojego sklepu i sprawdź co tam oferują i wtedy
napisz, że Twój chleb
jest lepszy czy tańszy od chleba z piekarni przy ulicy X w miejscowości Y
lub jakiejś bardziej znanej marki, o której można znaleźć informację w
sieci.

37. Data: 2020-07-18 19:04:35

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-18 o 11:39, cef pisze:

> Pomijam już, że czas potrzebny to pewnie więcej niż godzina miesięcznie,
> ale jak ktoś to traktuje jak hobby, to rozumiem.

Można jako hobby.
Ale ja po prostu muszę. Muszę mieć chleb razowy. I na dokładkę,
poporcjowany (dla wygody!) na kromki po ok. 25 g. Poporcjowany, i na
dodatek zamrożony po pocięciu. Jem dopiero po rozmrożeniu, bo jest
niższy indeks glikemiczny. :)
A Zenek tradycyjnie nie doczytał treści postu, i nie dotarło do niego,
że nie lubię kwaśnego chleba. Stąd u mnie mrożenie drożdży, paczkę tnę
chyba na 8 kawałków. A może na więcej? Po zakupie kilku paczek drożdży
od razu tnę na kawałki, lepię w kuleczki i wrzucam na tackę do zamrażarki.

--
- Akarm

38. Data: 2020-07-18 20:27:42

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

To czy coś lubisz albo możesz koło wentla mi lata. Wyraziłem swoją opinię że używanie
drożdży do robienia ciasta na chleb jest niepotrzebne. Dokąd ich nie wymyślono i nie
zaczęto w sposób przemysłowy hodować nikt nie miał pojęcia że takie coś jak drożdże
istnieje. Sądzisz że kiedyś chleba nie jedli bo drożdży nie było? To że ty musisz
inaczej niż inni bo masz cukrzycę nie stanowi żadnego wzorca dla większości co
cukrzycy nie mają. Idź na grupę "kuchnia dietetyczna" i tam się dzieł swoimi
informacjami.

39. Data: 2020-07-18 21:34:01

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2020 o 20:27 <4...@g...com> pisze:

> To czy coś lubisz albo możesz koło wentla mi lata. Wyraziłem swoją
> opinię że używanie drożdży do robienia ciasta na chleb jest
> niepotrzebne. Dokąd ich nie wymyślono

:O
Hop hop...
Dożdży nie wymyślono :)
Po prostu stosowano je bezwiednie, a po czasie _odkryto_ ich istnienie.

Próbowałem się dowiedzieć bezskutecznie, jaki chleb pieczesz.
To prawdopodobnie chleb na zakwasie, bo o potażu nic nie pisałeś (był
stosowany w piekarnictwie, na szczęście to był ślepy zaułek w naszych
regionach).

W twoim zakwasie drożdże, obok bakterii fermentacji mlekowej, jak
najbardziej egzystują!

> i nie zaczęto w sposób przemysłowy hodować nikt nie miał pojęcia że
> takie coś jak drożdże istnieje. Sądzisz że kiedyś chleba nie jedli bo
> drożdży nie było?

Kiedy drożdży (lub ich przodków) nie było, rodzaj ludzki nie istniał :)
A zanim zaczęto jeść chleb spulchniony mechanicznie wprowadzonym do ciasta
powietrzem, lub zakwasem (CO2), jedzono coś w rodzaju podpłomyków (tzw.
przypiek).

Ale to wiele tysięcy lat przed średniowieczem, które chyba niezasłużenie
deprecjonujesz.
W średniowieczu chleb był już doskonale znanym wyrobem i istniało wiele
różnych jego rodzajów.

--
Trefniś

40. Data: 2020-07-19 00:13:03

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Pogadaj sobie Trefniś do lampy. Sprawe wyjasniles. Wygląda na to że ja o potrzebie
posiadania dwóch butów a Ty że jeden lepszy bo po co wszystkim dwa jak nie masz
jednej nogi. Powtórzę jeszcze raz. W domowym wypieku chleba drożdże są zbędne.

Czy ktoś tu jeszcze gotuje?
czemu tu pusto
Tak nas trują!
Czy buraki zdążą się jeszcze zakisić