Mrożenie drożdży

21. Data: 2020-07-15 17:58:29

Temat: Re: Mrożenie drożdży
Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Po co Ci drożdże do chleba? Całkowicie zbędna rzecz. Żeby zrobić chleb podstawowy
potrzebna jest woda, mąka i sól. Drożdże to do ciasta drożdżowego a nie do chleba.

22. Data: 2020-07-16 23:35:36

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-15 o 17:58, 4...@g...com pisze:
> Po co Ci drożdże do chleba? Całkowicie zbędna rzecz. Żeby zrobić chleb podstawowy
potrzebna jest woda, mąka i sól. Drożdże to do ciasta drożdżowego a nie do chleba.

Drożdże są od spulchniania ciasta.
Chleb na samym zakwasie wyrastał zbyt długo, był za kwaśny. Dodatek
drożdży powoduje, że już po 2 godzinach od wymieszania ciasto idzie do
pieca, i dzięki temu chleb już daje się zjeść ze smakiem, bez objawów
nadkwasoty. ;)

--
- Akarm

23. Data: 2020-07-17 00:08:23

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Co drugi dzień piekę pół kilogramowy bochenek a raczej pojemnik i bez drożdży rośnie.
Rośnie przez trzy godziny i godzinę się piecze. Gdzie Ci się tak spieszy że musisz
oszczędzić godzinę dodając drożdże? Chleb to najprostsze ciasto bez drozdzy, cukru,
jajek i tłuszczu. Znasz jakieś średniowieczne wykopaliska w których odkopali Żabkę i
na półkach leżały opakowania po drożdżach? Chleb to bardzo stary wynalazek.

24. Data: 2020-07-17 06:58:36

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-17 o 00:08, 4...@g...com pisze:
> [...]
Żabkę i na półkach leżały opakowania po drożdżach? Chleb to bardzo stary wynalazek.

Ale jak widać receptura i technika wykonania się z czasem zmieniają.

25. Data: 2020-07-17 13:46:38

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Tylko czy na lepsze się zmieniają? Drożdże do chleba zaczęli dodawać jak je zrobili,
czyli stosunkowo niedawno. Dodając drożdże oszczędzają czas. W domu oszczędzanie
godziny to głupota do kwadratu. Zwłaszcza że to jest godzina w czasie której przy
cieście się nic nie robi.

26. Data: 2020-07-17 16:29:09

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-17 o 13:46, 4...@g...com pisze:
> [...]
oszczędzanie godziny to głupota do kwadratu. Zwłaszcza że to jest godzina w czasie

Nie wiem czy na lepsze. Jeśli nie zmieniłeś receptury, to może chociaż
zmieniłeś technologię i nie pieczesz w jakimś ognisku czy węglowym piecu?

27. Data: 2020-07-17 20:07:05

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Chwilowo temat jest o drożdżach które mają być użyte do pieczenia chleba i ich
mrożeniu. Jak chcesz o piecach do pieczenia chleba pogadać to załóż stosowny temat.
To że starasz się na siłę zmienić temat nie znaczy że przy domowym pieczeniu chleba
są potrzebne drożdże ze sklepu. Przy domowym pieczeniu chleba nie są potrzebne żadne
drożdże ze sklepu. Z drugiej strony po co mrozić drożdże świeże jak sprzedają drożdże
suszone granulowane które bez żadnych problemów w oryginalnych szczelnych
opakowaniach bez mrożenia ani lodówki wytrzymują dziesiątki lat. Ktoś niedawno na
próbę użył do ciasta suszonych drożdży z jakiejś amerykańskiej powojennej pomocy. Od
jakiegoś czasu czekam aż ktoś zada pytanie o możliwość prania uzywanego papieru
toaletowego. Po temacie z drożdżami coś mi się wydaje że nie będę długo czekał.

28. Data: 2020-07-17 21:15:27

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-17 o 20:07, 4...@g...com pisze:
> [...]
toaletowego. Po temacie z drożdżami coś mi się wydaje że nie będę długo czekał.

Nie zamierzam zmieniać tematu. Zwracam tylko uwagę, że tak jak zmieniły
się sposoby pieczenia chleba, tak też modyfikacjom uległy receptury.
Znajdziesz pewnie
amatorów chlebów posypanych różnymi specjałami, więc przyjmij do wiadomości,
że są tacy, którym odpowiada ciasto z drożdżami.
Co do mrożenia: można również zamrozić gotowy chleb. Problem mrożenia
drożdży
pojawił się w obliczu przewidywanej krótkotrwalej dostępności tych
normalnych.
Rusz głową i przestań myśleć schematycznie: nie wszystko co Ty robisz
jest jedyne.
PS
Na ten papier to już z piętnaście lat czekasz.
Czasem mi się wydaje, że to Twoja projekcja i czekasz tylko, żeby
opowiedzieć :-)

29. Data: 2020-07-17 23:04:00

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ludzie wszystko potrafią spierdolic. Chleb też. Posypia czarnuszka i ma smak farby
olejnej. A jakieś pierdolnięte w necie piszczą że pyszny. Podstawowy chleb to maka,
woda i sól. Do tego w zależności czy Falenica czy Otwock zaczyn albo zakwas. Nic w
tym przepisie nie trzeba zmieniać i modyfikować jak ktoś chce chleb upiec. Zanim nie
wpadłem na to żeby tylko mąki, wody i soli użyć kombinowałem co zrobić żeby to co
pieke było chlebem. Im dalej od podstawowych składników odchodziłem tym produkt
końcowy bardziej różnił się od chleba. I olśnienie. Zadałem sobie pytanie czym
dysponowali ludzie w średniowieczu. Wtedy każdy albo prawie każdy musiał umieć upiec
chleb. Wyszło że wtedy mieli wodę, mąkę i sól. To zrobiłem tak jak oni mogli wtedy
robić. Modyfikacja polegała że wrzuciłem wszystko do maszynki i ona składniki
przerobila na chleb. Jak mam kaprys to wyjmuje ciasto z maszynki i piekę w
elektrycznym piekarniku. Na tą okoliczność mam z szamotu zrobiona płytkę na której
piekę chleb. To co robię jest jedyne poprawne jak ktoś chce chleb upiec a nie jakieś
gówno nie nadające się do jedzenia na dłuższą metę. Można mrozić chleb. Ale
rozmrożony nigdy nie będzie taki jak świeży. Do tego zajmuje duzo miejsca w
zamrazarce. Prościej systematycznie piec. Odpowiedniki chlebów które piekę w sklepach
kosztują od ośmiu złotych za kilogram. Za osiem złotych mam cztery kilogramy mąki i z
niej mogę upiec bardzo duzo chleba.

30. Data: 2020-07-17 23:24:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2020 o 23:04 <4...@g...com> pisze:

> [...]
> zajmuje duzo miejsca w zamrazarce. Prościej systematycznie piec.
> Odpowiedniki chlebów które piekę w sklepach kosztują od ośmiu złotych za

Podaj przykład tego odpowiednika. Link do opisu, albo chociaż nazwę i
producenta.

> Za osiem złotych mam cztery kilogramy mąki i z niej mogę upiec bardzo
> duzo chleba.

Jakiej mąki używasz? Konkretnie.

--
Trefniś