Nobliści o Bogu.

11. Data: 2018-05-08 16:08:30

Temat: Re: Nobliści o Bogu.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Arthur Leonard Schawlow fizyk: 1981 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki
> ,,(...)"

Charles Hard Townes fizyk: 1964 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki
,,Im więcej wiemy o kosmosie i ewolucyjnej biologii, tym bardziej wydają się
one niewytłumaczalne bez jakiegoś aspektu [inteligentnego] projektu. A w
moim przypadku jest to natchnieniem dla wiary."

Greg Easterbrook ,,Of lasers and prayer" w Science, Vol. 277, 15 sierpnia
1997

--
XL

12. Data: 2018-05-08 17:20:06

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-08 o 16:00, XL pisze:

> Stephen William Hawking astrofizyk teoretyczny i kosmolog, jeden z
> najznakomitszych współcześnie żyjących uczonych zwany Einsteinem naszych
> czasów:
> ,,Przeciwności, które musiałyby zostać pokonane, aby wszechświat taki jak
> nasz mógł wyłonić się z czegoś takiego jak Wielki Wybuch są niesamowicie
> olbrzymie. Uważam, że kiedykolwiek zaczynamy omawiać początki wszechświata
> dochodzimy do czysto religijnych wniosków."

Służę tłumaczeniem na pisiorski:
Przeciwności są niesamowicie olbrzymie: ale nie wykluczone, że zostały
pokonane, ale jeszcze nie wiemy, czy zostały pokonane i jak, bo jeszcze
za mało wiemy.

Religijne wnioski: nie wiemy z całą pewnością czy był wielki wybuch, czy
coś innego, więc twierdzenie, że na pewno był wielki wybuch jest kwestią
wiary, że nastąpił, a nie coś innego.

Gdzieś ty się tam boga doszukała?

Albo ktoś nieprecyzyjnie przetłumaczył, albo przetłumaczył jakiś
religiant bez zrozumienia kontekstu. Ten cytat był szeroko komentowany i
miałaś dużo czasu żeby się z tym zapoznać. Nie zrobiłaś tego i
bezmyślnie przekopiowałaś na grupę.

W twoim religianckim przypadku, wybranie tego akurat naukowca było
bardzo złym wyborem :)

http://www.newsweek.pl/wiedza/nauka/stephen-hawking-
o-fizyce-i-ateizmie-bog-nie-stworzyl-swiata,63966,1,
1.html
"twierdzi, że nowe teorie fizyczne nie pozostawiają wolnego miejsca dla
stwórcy wszechświata"

"Bóg nie był potrzebny do stworzenia świata a Wielki Wybuch był
nieuniknioną konsekwencją praw fizyki - pisze w swojej najnowszej
książce znany brytyjski fizyk Stephen Hawking."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

13. Data: 2018-05-08 17:31:47

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-08 o 16:02, XL pisze:

> Arno Penzias fizyk: 1978 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki
> ,,Astronomia prowadzi nas do unikatowego wydarzenia,

Nie wiadomo czy unikatowego.

> do wszechświata
> stworzonego z niczego zachowującego bardzo delikatną równowagę niezbędną do
> spełnienia dokładnie takich warunków, które są wymagane dla istnienia życia

Naukowcy spierają się co do samej definicji życia.
Te dokładne warunki tutaj, dla jedynej formy życia jaką na razie znamy,
wcale nie oznaczają, że warunki celowo są stworzone do życia.
Akurat w takich warunkach powstała taka forma i taki rodzaj życia.
Możliwe, że w innych warunkach powstałaby inna forma życia.

> oraz mającego przewodni - można powiedzieć - ponadnaturalny plan."

Tego nie można powiedzieć.
Tak mówią tylko religianci.

> ,,Stworzenie wszechświata jest poparte przez wszystkie dające się
> zaobserwować dane, których astronomia dostarczyła do chwili obecnej."

Jest wręcz przeciwnie. Wszelkie dane wskazują, że wszechświat powstał
(tylko jeszcze nie wiemy na 100% jak), a nie że został stworzony.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

14. Data: 2018-05-08 17:34:49

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-08 o 16:05, XL pisze:

> William Phillips fizyk: 1997 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki
> ,,Bóg dał nam niesamowicie fascynujący świat, który możemy zamieszkiwać i
> badać."

To nie jest dowód na istnienie boga. To jest dowód, że religianci też
dostają nagrody Nobla.
Jako ciekawostkę powiem ci w tajemniczy, że to nagroda Nobla z fizyki, a
nie z wiary w boga.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

15. Data: 2018-05-08 17:38:57

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-08 o 16:07, XL pisze:

> Arthur Leonard Schawlow fizyk: 1981 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki
> ,,Wydaje mi się, że będąc skonfrontowani z cudami życia i wszechświata,
> należy zadać sobie pytanie dlaczego, a nie po prostu jak. Jedyne możliwe
> odpowiedzi są religijne... Znajduję potrzebę Boga we wszechświecie i swoim
> własnym życiu... Mamy szczęście, że mamy Biblię a szczególnie Nowy Testament,
> który mówi nam tak wiele o Bogu w szeroko dostępnych ludzkich kategoriach."

No widzisz. Rozsądny religiant. Uczciwie przyznał na samym początku, że
mu się wydaje i że on ma taką potrzebę.
To bardzo dalekie od stwierdzenia, że bogowie istnieją.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

16. Data: 2018-05-08 17:44:27

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-08 o 16:08, XL pisze:
> [...]
> one niewytłumaczalne bez jakiegoś aspektu [inteligentnego] projektu. A w
> moim przypadku jest to natchnieniem dla wiary."

Sama widzisz, że żaden poważny naukowiec nie przyzna wprost, że bogowie
istnieją. Uczciwie przyznają, że "wydają się one", że "w moim
przypadku", itp.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

17. Data: 2018-05-08 18:32:00

Od: "Nazwa" <adres> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
pl...

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>moim przypadku jest to natchnieniem dla wiary."

>Greg Easterbrook ,,Of lasers and prayer" w Science, Vol. 277, 15 sierpnia

Ale naprawdę uważasz, że Ziemia powstała 5tyś lat temu? W sumie to od zawsze
twierdziłaś, że Jan Paweł II to kretyn - więc nic nowego.

18. Data: 2018-05-08 21:19:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Charles Hard Townes fizyk: 1964 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki
> (...)

...oraz wielu innych:

Albert Einstein - fizyk
 "Wierzę w Boga i mogę z całą sumiennością stwierdzić, że nigdy w ciągu
całego życia nie uznawałem filozofii ateistycznej (...). Moja religia jest
pokornym uwielbieniem nieskończonej, duchowej istoty wyższej natury."

Michael Faraday - fizyk
"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz
zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na
podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki."

C.F. Gauss matematyk
"A teraz Bóg z tobą, mój dobry, kochany przyjacielu, niech ci słodkim
będzie ten sen, życiem zwany, przedsmak prawdziwego życia, oczekującego na
nas po przekroczeniu progu śmierci"

Werner Heisenberg (jeden z twórców mechaniki kwantowej):
 "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę, zaś
na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."

Robert Millikan fizyk
 "Nigdy nie znałem myślącego człowieka, który nie wierzyłby w Boga"

Guglielmo Marconi (wynalazca radia i twórca telegrafu):
"Jestem dumny z bycia chrześcijaninem."

--
XL

19. Data: 2018-05-08 21:36:02

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-08 o 21:19, XL pisze:

> [...]
> całego życia nie uznawałem filozofii ateistycznej (...). Moja religia jest
> pokornym uwielbieniem nieskończonej, duchowej istoty wyższej natury."

Masochistka :)
Tu masz łopatologicznie:
http://www.racjonalista.pl/forum.php/s,11238#w11239

Na deser (ale nie wiem czy dasz radę zrozumieć, może być zbyt trudne dla
ciebie):
http://joemonster.org/art/18232

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

20. Data: 2018-05-08 22:00:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>  "Nigdy nie znałem myślącego człowieka, który nie wierzyłby w Boga"
>
> Guglielmo Marconi (wynalazca radia i twórca telegrafu):

Dodam jeszcze do tego (wymienionego zaledwie w ułamku) grona niekoniecznie
noblowskiego - mojego ulubieńca, mój autorytet i twórcę bezsprzecznie
najbardziej oryginalnych teorii powstania życia - krzemowej i
bioelektronicznej - ks. prof. Sedlaka:

,,Włodzimierz Sedlak był naukowcem, którego działalność obejmowała wiele
różnych dyscyplin: bioelektronikę (której jest jednym z twórców),
archeologię, geologię, paleontologię, paleobiochemię, paleobiofizykę i
inne.

Do najważniejszych sformułowanych przez niego teorii należą:

koncepcje powstania życia przy istotnym udziale związków krzemu,
koncepcja bioplazmy,
koncepcja elektromagnetycznej natury życia, nazwana bioelektroniką[4].
Działalność badawczą rozpoczął tuż po ukończeniu studiów w latach 50. od
uczestnictwa w badaniach starożytnego hutnictwa w Górach Świętokrzyskich,
gdzie w 1957 roku odnalazł piryt na Łysej Górze, a w 1959 roku - łupki
żelaza ze starożytnego wytopu oraz opracował rekonstrukcję wytopu żelaza w
dymarce[1].

Badania paleontologiczne Edytuj
Z warstw kwarcytowych kambru na Łysej Górze opisał meduzy krążkopławów z
rodzaju Camptostroma[5][6] oraz ślimaki[7]. Później odkrył struktury, które
uznał za archeocjaty[8], jednak ostatecznie wydzielił w odrębny nowo
ustanowiony rząd fauny Corallicyathida (a w jego obrębie dwa nowe rodzaje:
Heliomiria (gatunek H. cyathioformis) i Silimorpha (gatunek S.
corallina))[9], o nieznanej przynależności do gromady i typu (incerte
sedis)[10]. W 1980 r. opublikował odkrycie licznych skamieniałości w
kwarcytach kambryjskich na południowych zboczach Łysej Góry. Skamieniałości
te uznał za pozostałości krasnorostów z rodzajów Epiphyton i Erbina,
potwierdzające postulowany przez Sedlaka wczesnokambryjski wiek kwarcytów z
Łysej Góry[11]. W późniejszym okresie biologiczne pochodzenie struktur
uznanych za Corallicyathida oraz glony doczekało się krytyki[12][13]. Wiek
kwarcytów z Łysej Góry uznany przez Sedlaka na podstawie znalezionych przez
niego skamieniałości za wczesnokambryjski obecnie określany jest jako
młodszy - środkowo-późnokambryjski[14][15]

W 1959 roku Sedlak opublikował hipotezę na temat krzemowych początków
życia.

W roku 1967 rozpoczął pracę nad bioelektroniką, według której reakcje
chemiczne i procesy elektroniczne w organicznych półprzewodnikach są
związane zależnościami kwantowo-mechanicznymi i stał się jednym z jej
prekursorów na świecie.
W 1967 roku opublikował też pracę, w której pojawiła się wzmianka o
możliwości istnienia bioplazmy - piątego stanu materii obecnego jedynie w
organizmach żywych. W 1969 roku sformułował koncepcję elektromagnetycznej
teorii życia mówiącą, iż wszystkie procesy życiowe zachodzą na poziomie
kwantowym dzięki sprzężeniom reakcji chemicznych z procesami
elektronicznymi w środowisku półprzewodnikowym takim jakim są białka i
przejawiają się emisją światła lub innych fal elektromagnetycznych[1].

W książce ,,Na początku było jednak światło" wprowadził termin wszechpróżni
(wszechniebytu), opisujący pierwotną, nieskończoną próżnię, która istniała
przed powstaniem świata.

Kontrowersje
Większość prac ks. prof. Sedlaka wykraczała poza dotychczasowy paradygmat
nauk biologicznych, sposób prezentacji idei i ich uzasadnienie zwykle nie
przystawały do standardowych schematów prac naukowych. Wzbudzał
kontrowersje i skrajnie przeciwstawne oceny. Wiele jego spekulacji zawiera
elementy filozofii przyrody, on sam nie uważał siebie jednak za filozofa,
ale za biologa - teoretyka[1]."

Jego ,,Homo electronicus" powala!
Polecam!

--