Odp: komformizm vs. nonkomformizm

From: "Elka" <b...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: komformizm vs. nonkomformizm
Date: Tue, 23 May 2000 13:56:20 GMT

Zgadzam się z twoją wypowiedzią. Ja również zauważam ,że ludzie którzy
umieją się podlizać, zawszei akceptują to z czym wychodzi szef ( w innej
sytuacji by się jak najbardziej nie zgodzili) mają w jego oczach uznanie,
aprzez to profity. Zauważa się przy tym ogromne zakłamanie.Dany delikwent
zakłada maskę właśnie na ten moment, . W innej sytuacji, kiedy rzecz idzie o
naganne postępowanie innego delikwenta potrafi wygłaszać morały i drwić z
postępowania takiej osoby.Niejednokrotnie byłam w takiej sytuacji. Wtedy
człowieka zatyka . Jest bezradny wobec tego zakłamania i niejednokrotnie nie
jest dopuszczany do dyskusji. Czasami zastanawiam się nad dobrem, złem.
Przerażające jest to, że w w swoim życiu spotyka się tak mało ludzi naprawdę
dobrych, szlachetnych. Takich, że człwiek w ich obecności czuje się lepszy ,
naturalne dobro, piękno, prawdę.
Kidyś byłam w towarzystwie ludzi, którym zadano pytanie, czy chcieliby, aby
wszyscy na świecie byli dobrzy, prawi, szlachetni, mili, uśmiechnięci. Mniej
więcej połowa była za, druga połowa przeciw.
Ja osobiście jestem za prawdą, dobrem, pięknem. Oczywitsym jest, że człowiek
dąży do tego, bo niestety pokusy są ooolbrzymie.

Hay E. B

Użytkownik <s...@a...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bE5W4.13440$z...@n...tpnet.pl...