Okrywowe - nie trujące

1. Data: 2004-09-06 09:06:35

Temat: Okrywowe - nie trujące
Od: "aot" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zasadzić jakąs roślinę okrywową pod świerkiem w kącie ogrodu, tak
aby nie trzeba było tam kosić trawy.
Już wybrałem roślinkę - barwinek pospolity i okazało się, że jest to roślina
trująca.
Po dalszych poszukiwaniach wybór padł na śnieguliczkę i ... okazało się, że
też jest trująca.
Nastepna - trzmielina, trująca!
Czy są jakieś rośliny tworzące ładny "dywan" i nie trujące.? (ze względu na
dzieci bawiące się w ogrodzie)

2. Data: 2004-09-06 11:43:16

Temat: Re: Okrywowe - nie trujące
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aot" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy są jakieś rośliny tworzące ładny "dywan" i nie trujące.? (ze względu
na
> dzieci bawiące się w ogrodzie)

Runianka japonska. Naprawde ladnie sie rozrasta w szybkim tempie, dlugo
kwitnie i ma piekne, blyszczace liscie. Niestety nie wiem nic na temat tego
czy jest trujaca czy nie.

3. Data: 2004-09-06 11:54:44

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:

> Runianka japonska. Naprawde ladnie sie rozrasta w szybkim tempie, dlugo
> kwitnie i ma piekne, blyszczace liscie. Niestety nie wiem nic na temat tego
> czy jest trujaca czy nie.

Dołożę pragnię i gajowiec żółty. Ale też nie degustowałam ;-)

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2004-09-06 16:16:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"aot" <a...@o...pl> wrote in message news:chh9bp$51j$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> aby nie trzeba było tam kosić trawy.
> Już wybrałem roślinkę - barwinek pospolity i okazało się, że jest to roślina

A kto u Ciebie bedzie zjadal barwinek? Nie sadze, zeby dzieci byly takie glupie,
on wcale nie kusi, zeby go jesc.

A swierk, jesli rosnie samotnie, powinien miec galezie tak nisko, ze tam nic nie
bedzie rosnac. Chyba, ze dolne galezie sa wyciete, zeby sie latwiej kosilo :-)

Zawsze oczywiscie moze sz teren wokol pnia posypac fruba warstwa jakeis sciolki,
np. kory.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-09-06 18:57:24

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> Runianka japonska. Naprawde ladnie sie rozrasta w szybkim tempie, dlugo
> kwitnie i ma piekne, blyszczace liscie. Niestety nie wiem nic na temat
tego
> czy jest trujaca czy nie.

No a kopytnik ??? Jest piękny szczególnie po deszczu, taki mocny i
ciemnozielony ... zarasta dachówkowo powierzchnie !!!

Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-09-06 19:47:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Milka" <m...@t...pl> wrote in message news:chic02$981$1@atlantis.news.tpi.pl...

> No a kopytnik ??? Jest piękny szczególnie po deszczu, taki mocny i
> ciemnozielony ... zarasta dachówkowo powierzchnie !!!

Moje doswiadczenia mowia, ze robi to bardzo powoli.

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2004-09-06 19:55:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:R30%c.307481$fv.45042@fe2.columbus.rr.com...
> [...]

nic nie
| bedzie rosnac. Chyba, ze dolne galezie sa wyciete, zeby sie latwiej kosilo
:-)

Och, Michale, mam takiego paskudę, że gałezie najniższego piętra ścielą się
po ziemi, a jak kiedyś pod niego wlazłam, to znalazłam siewki cisa, małą
pokrzywę i dywanik runianki:-)
Kopytnik potrafi się rozsiewać dość szybko w odpowiednim miejscu.

Do aot: z roślin trujących należy się obawiać głównie tych o kolorowych
jagodach, czyli śnieguliczki właśnie, konwalii, cisów itp. Barwinka dzieci
nie będą pchać do buzi, zresztą nie jest smaczny.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-09-06 21:22:14

Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nastepna - trzmielina, trująca!
> Czy są jakieś rośliny tworzące ładny "dywan" i nie trujące.? (ze względu na

Może Cornus canadensis (dereń kanadyjski) - jest trochę ekspansywny,
preferuje gleby lekko kwaśne, nadaje się do sadzenia pod koronami drzew
(lubi stanowisko półcieniste) i nic nie słyszałam by był trujący.

*Freesia*
/Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi/
- Winston Churchil

9. Data: 2004-09-06 21:24:05

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Freesia <F...@N...gazeta.pl> writes:

> Może Cornus canadensis (dereń kanadyjski) - jest trochę ekspansywny,
> preferuje gleby lekko kwaśne, nadaje się do sadzenia pod koronami drzew
> (lubi stanowisko półcieniste) i nic nie słyszałam by był trujący.

Ale lubi jak jest mokro, w naturze rośnie w wilgotnych lasach i na
bagniskach. A pod świerkami z natury bywa sucho.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien pan z muchą w Konstancy
W księżycową noc walca tańczył;

10. Data: 2004-09-07 14:22:52

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Do aot: z roślin trujących należy się obawiać głównie tych o kolorowych
> jagodach, czyli śnieguliczki właśnie, konwalii, cisów itp. Barwinka dzieci
> nie będą pchać do buzi, zresztą nie jest smaczny.

Tak się wydaje nam dorosłym. Ale dzieci sa nieobliczalne. Moja koleżanka
znalazła w pieluszce dziecka niestrawiony całkiem spory liść. Oczywiście
kwestii roślin trujących nie należy demonizować, ale gdy w domu są
małe dzieci lepiej nie sadzić roślin trujących.

Pozdrawiam
Bea

środek na pędraki - jest coś takiego?
jak?