Opuchlizna palca

1. Data: 2004-05-04 14:16:25

Temat: Opuchlizna palca
Od: "Iska" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ostatnio zbyt krotko obcielam paznokiec, a poniewaz mam(miałam) problemy z
wrastajacym paznokciem w duzym paluchu u nogi, boje sie, ze problem powroci.
Tym bardziej, ze okolice paznokcia spuchly i bola.
W dodatku jutro musze wcisnac sie w pantofle. Nie wiem jak je w ogole
zaloze, a co mowic o chodzeniu w nich nie odczuwajac bolu.
Czy znacie moze jakies sposoby na zmniejszenie opuchlizny, albo chociaz tego
bolu przy dotykaniu?
Prosze o pomoc.

2. Data: 2004-05-04 20:10:29

Temat: Re: Opuchlizna palca
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy znacie moze jakies sposoby na zmniejszenie opuchlizny, albo chociaz
tego
> bolu przy dotykaniu?

okłady z altacetu

3. Data: 2004-05-06 16:32:21

Od: "Cloudic" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś też zafundowałam sobie taką przyjemność.
Obłożyłam wtedy palec solidnie tormentiolem
(niedroga maść dostępna w aptekach ),
który bardzo skutecznie ściągnął opuchliznę i cały
"stan ropny " w jedno maleńkie miejsce.
W ciepłej kąpieli zebrana ropa bardzo łatwo dała sie usunąć
i poczułam w końcu ulge :). Całość trwała kilka godzin.

Trochę ten opis taki brrr...ale skuteczny.

- cloudic -

4. Data: 2004-05-07 23:23:11

Od: "payback" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iska" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaloze, a co mowic o chodzeniu w nich nie odczuwajac bolu.
> Czy znacie moze jakies sposoby na zmniejszenie opuchlizny, albo chociaz

to nie jest wrastanie tylko masz "zastrzał". Tu opis jak to leczyć ( nie
zejdzie wcześniej niż po tygodniu :( ):

Zastrzał najczęściej jest zakażeniem opuszki palca. Ropne zapalenia
grzbietowej powierzchni palców i śródręcza są banalnymi zapaleniami
okołowłosowymi (perifolliculitis), choć urastającymi niekiedy do wielkości
czyraka, to nie powodującymi powikłań. Ropne zapalenia dłoniowej strony
palców i śródręcza stanowią poważny problem, mogą bowiem prowadzić do
znacznego uszkodzenia funkcji ręki (w szczególności zastrzał ścięgnisty i
kostny). Tkanki dłoniowej powierzchni ręki są nie rozciągliwe, przebiegają
tam naczynia i nerwy, a w pochewkach ścięgna otoczone troczkami. Dlatego
obrzęk często przemieszcza się na stronę grzbietową gdzie tkanki są wiotkie
i rozciągliwe. Może to być mylące i wymaga poszukiwania właściwej przyczyny
obrzęku.
Etiologia zastrzału jest przeważnie związana z małą raną kłutą opuszki
palca. Zależnie od głębokości procesu zapalnego rozróżnia się zastrzał
podskórny (panaritium subcutaneum), zastrzał ścięgnisty (panaritium
tendineum) i zastrzał kostny (panaritium osseum).

Wrastający paznokieć - gdzie chirurg w wawie ?
robaki? u dorosłego [26 lat] i małego [6 miesiecy]
Dermatoskopia
HPV - jak...
różyczka a ciąża