Paluchy w jedzeniu.

101. Data: 2014-10-12 19:43:16

Temat: Re: Paluchy w jedzeniu.
Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 12 października 2014 14:27:23 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

> Nie o to mi chodzi. Chodzi mi o to, _czy umie_.
>

> Bo może nie umie i w tym sęk.

Dokladnie!
Analogicznie: ktoś tutaj napisał, że zawsze obgryza kurczaka dzierżąc przedmiot
zaiteresowania w łapie i inaczej nie potrafi, ba, jedynie to jest słuszne. Coż, z
politowaniem to czytam, bo ja sama doskonale sobie radzę sztućcami przy kurczaku, ba,
inaczej go nie jadam (chyba ze jem go "na kolanie", na wycieczce w lesie przy
ognisku...). Podobnie więc żaden nawet najbardziej celebrycki kucharzyna nie będzie
mi imputował jako jedyny sluszny swojego ręcznego sposobu nakładania potraw, skoro
sama doskonale (albo i lepiej) radzę sobie za pomocą stosownego oprzyrzadowania. I
sorry, taki "kucharz" moze mi koło d... latać ze swoimi pozal sie Boze
"umiejetnościami".
I już sobie wyobrażam zadowolenie jego klienteli, kiedy im tez ziemniaczane puree
łapskami naloży :-D

102. Data: 2014-10-12 20:48:41

Od: "taki.jeden" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
layer_detailpage>

> Biednyś jak i ci inni którzy zdanie o PRLu zapożyczają z propagandowej

<<Ten, kto biedny i szczęśliwy, jest bogaty, że bardziej nie trzeba.>> W.S.

> tuby kapitalistów bądź z głupawych komedyjek Barei.

ależ ekselencjo Twe poglądy dobrze znamy :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=pe6mqxaclyI

103. Data: 2014-10-12 21:55:32

Od: ja <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.10.2014 o 19:14, ikselk%g...@g...com pisze:

> Otóż to.

niestety ale czytania ze zrozumieniem nie mam ochoty Was uczyć

Czasami warto zejsc z wlasnorecznie wykonanego piedestału i lekko ruszyc
mozgownica.. to ani nie boli ani nie wstyd ..

104. Data: 2014-10-12 22:20:50

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 12 października 2014 19:01:55 UTC+2 użytkownik Alek napisał:

> Użytkownik "czeremcha" napisał

> Ale po co?

No nie mów, że twoim zdaniem umiejętność posługiwania się sztućcami do serwowania nie
powinna mieścić się w kompetencjach kucharza wydającego potrawy...

Ania

105. Data: 2014-10-12 23:03:31

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 12 października 2014 21:55:32 UTC+2 użytkownik ja napisał:

> niestety ale czytania ze zrozumieniem nie mam ochoty Was uczyďż˝
>

> Czasami warto zejsc z wlasnorecznie wykonanego piedesta�u i lekko ruszyc
>
> mozgownica.. to ani nie boli ani nie wstyd ..

Zenibyco, ja-jku?

106. Data: 2014-10-12 23:23:46

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 12 października 2014 18:46:13 UTC+2 użytkownik Wiesiaczek napisał:
> [...]
tytułowych paluchów wziął się własnie stąd, ponadto ci panowie firmują/prowadzą, i
promują różne restauracje/knajpy/lokale, prowadzą promocje i takie tam, jednym
słowem są ZNANI właśnie w kontekście restauracyjnym. Ich sposób bycia na ekranie
przenosi się więc także na kulisy przygotowania dań w restauracjach, ba tam, żeby
tylko na to - bo i na oczekiwania klientów owych przybytków i właśnie to mnie
przeraziło w tym wątku.

> Nie wiem, co wy z tymi paluchami ciągle...
>
> W domu gdy mam zamiar poukładać żarcie w jakieś wzorki, a zdarza mi się
>
> to przy okazji dzwonek śledzia, używam pałeczek, takich samych jak do
>
> jedzenia.
>
> Paluchów nie muszę maczać w oleju a pałeczki łatwo wytrzeć i przemyć.

Ja używam do tego (i do wielu innych rzeczy w kuchni) szczypczyków do cukru - po
prostu. Precyzja i brak paprania się w jedzeniu.
A na przykład do zwijania roladek ze śledzia albo różyczek z płatów łososia itp -
półmiskowego widelca do wędlin, który jak wiadomo ma dwa zeby i bardzo fajnie sie
miedzy nie wklada plat sledzia, po czym obracajac zwija ciasno, przytrzymujac bokiem
zwyklego widelca zeby sie nie rozwijalo. Itp. Idzie to blyskawicznie.

Generalnie: twierdze, ze jesli ktos (nawet zwykly laik kuchenny) ma opanowana
umiejetnosc operowania nozem i widelcemna codzien, nie ma trudnosci z operowaniem
sztuccami do serwowania oraz podstawowymi narzedziami kuchennymi.
Zaobserwowalam jednak, ze jakies 80 procent ludzi obecnie zwyczajowo spozywa posilek
staly BEZ uzycia noza, samym widelcem - wystarczy spojrzec jak jedza ludzie w
MCDonalds i KFC chocby, no malo kto do skrzydelek kurczaka czy stripsow bierze sobie
nozyk! Kroluje widelec lub gole lapy - kurczak w jedna, frytka w druga... Ble.
Pomijam juz aspekt higieniczny (idzie np taki po dluzszym pobycie na zakupach itp i
nawet tych swoich lap przed jedzeniem nie umyje).
Jeszcze w restauracji to jakos zwykle ludziska jedza, bo im wstyd i sie gimnastykuja,
ale kiedy ida do fastfood, to juz tragedia.

> Widelec słabo się sprawdza, bo trudno precyzyjnie zsunąć kawałki śledzia
>
> z niego i trzeba używać dwóch sztućców, a to już jest za dużo do mycia.
>

> Nie robią tak przypadkiem w restauracjach?

Jedno jest pewne - tam robią tak, żeby mieć jak najmniej roboty i kosztów przy
minimum umiejętności.

107. Data: 2014-10-12 23:28:13

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 12 października 2014 23:23:46 UTC+2 użytkownik
ikselk%g...@g...com napisał:

> widelcemna codzien

widelcem na co dzien //spacja za pozno uzyta stworzyla blad

108. Data: 2014-10-13 07:30:17

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał
napisał:

> [...]

No nie mów, że twoim zdaniem umiejętność posługiwania się sztućcami do
serwowania nie powinna mieścić się w kompetencjach kucharza wydającego

===
Moim zdaniem każdy rzemieślnik dobiera sobie takie narzędzia i metody
pracy, które są dla niego najwygodniejsze i zapewniają uzyskanie
najlepszego efektu najmniejszym kosztem. I ocenia się fachowca po
efekcie a nie po takich duperelach, to nie jest szkoła tylko życie.
Sądzę, że potrafi wszystko co potrafić powinien, bo przecież przeszedł
całą drogę od szkół poprzez praktykę w dobrych kuchniach. Nie od razu
był gwiazdą i na pewno został dobrze dotarty przez różnych szefów. Ale
po co teraz ma się mozolić, skoro ma do dyspozycji metodę wygodniejszą
i szybszą?

109. Data: 2014-10-13 08:33:13

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.10.2014 o 23:23, ikselk%g...@g...com pisze:

> [...]
zwyklego widelca zeby sie nie rozwijalo. Itp. Idzie to blyskawicznie.

Trochę przeginasz...
Jeśli do cukru to do cukru i koniec.

> [...]
> Jeszcze w restauracji to jakos zwykle ludziska jedza, bo im wstyd i sie
gimnastykuja, ale kiedy ida do fastfood, to juz tragedia.

Tu zupełnie się nie zgodzę....
W KFC zwyczajowo je się skrzydełka rękami i nie ma w tym nic złego.
Spróbuj zresztą nadziać skrzydełko kurczaka na plastikowy widelec i
spróbować obgryzać!
Albo też przytrzymaj sobie widelcem to skrzydełko i odkrój kęs, żeby go
potem tym widelcem podać do ust. Gratuluję samozaparcia :)
Tymczasem obgryzanie skrzydełek jest moim ulubionym zajęciem w KFC i
używam do tego rąk.
Tym bardziej, że tam zwykle nie brakuje serwetek a na sali są
zamontowane umywalki do rąk właśnie.

Generalnie zresztą, staram się jadać tak, jak jada się w danym miejscu:
W KFC rękami, w japońskiej knajpie pałeczkami, we francuskiej
restauracji wszystkimi z kilkunastu sztućców podanych (jednocześnie!) do
owoców morza.
A w domu tak, jak mi jest aktualnie wygodnie :D

> Jedno jest pewne - tam robią tak, żeby mieć jak najmniej roboty i kosztów przy
minimum umiejętności.

Dlatego polecam pałeczki, też jestem leniwy :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

110. Data: 2014-10-13 08:43:30

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.10.2014 o 19:32, ikselk%g...@g...com pisze:
... Chudeusz przy kuchni (restauracyjnej) budzi moje
> najwyższenie-zaufanie: albo ma robaki, albo z załozenia nie je tego,
> co sam gotuje. I w tym, i w tym przypadku - uciekać od takiego jak
> najdalej.

No, ale skoro budzi Twoje "najwyższe-zaufanie", to trochę dziwne, czyż nie?

(ale dlaczego z łącznikiem?)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Knajpa
Festiwal Słoików Świata
Garus :-)
Milion Polaków żyje w homoseksualnych związkach,
Zupa z cukinii