Parowar - refleksje.

131. Data: 2012-03-11 21:08:50

Temat: Re: Parowar - refleksje.
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-11 21:42, Ikselka pisze:

> A gdzie JA pisałam o pieczonym ryżu z truskawkami?

W istocie nigdzie :) W takim razie przepis poproszę.

132. Data: 2012-03-11 22:04:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Mar 2012 22:07:32 +0100, Aicha napisał(a):

> No to jestem trupożercą :) U mnie ryż ma się nie kleić. A dochodzenie
> pod kołderką (bez skojarzeń!) to w domu było na porządku dziennym. Za
> komuny :)

"Dochodzący" ryż czy kasze też umiem przyrządzić (w piekarniku, nie pod
kołderką) nie-klejące, powiem krótko że w tym sposobie gotowania sprawa
zależy od ilości wody i ewentualnego dodatku tłuszczu do gotowania kaszy -
no ale to wyższa szkoła jazdy, a przepłukiwanie wodą dobre jest dla
ignorantów 3-)
--

XL

133. Data: 2012-03-11 22:08:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Mar 2012 22:08:50 +0100, Aicha napisał(a):

> W istocie nigdzie :) W takim razie przepis poproszę.

Ryż UTAIĆ z mlekiem, soląc jak zwykle.
Truskawki z cukrem (nie za dużo cukru, tyle tylko, aby były lekko słodkie)
wstępnie rozgnieść, nie na papkę, ale raczej na cząstki - tyle tylko, aby
puściły nieco soku. Albo zmiksować na mus.
Ryż polać bardzo gęstą kwaśną śmietaną, wyłożyć na to truskawki.

Koniec :-)
--

XL mlask

134. Data: 2012-03-12 00:30:27

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 11 marca 2012, 20:56:50 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
> Przepraszam bardzo, ale gotowana gorąca zabielana zupa owocowa tak właśnie
> śmierdzi- na skutek zwarzenia się śmietany w kwasie powstają zapachy jak w
> żołądku - więc nie wiem czym miałabym zastąpić słowo "rzygowiny"? Może
> podpowiesz, Pani Bułkę Przez Bibułkę.

Ja tylko wyraziłam swoje uznanie dla Twojego wyczucia smaku.

--
Pozdrawiam :)
JM

135. Data: 2012-03-12 00:41:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Mar 2012 17:30:27 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

> Ja tylko wyraziłam swoje uznanie dla Twojego wyczucia smaku.

Zapachu.
3-]
--

XL

136. Data: 2012-03-12 09:14:57

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-11 22:07, Aicha pisze:

> No to jestem trupożercą :) U mnie ryż ma się nie kleić. A dochodzenie
> pod kołderką (bez skojarzeń!) to w domu było na porządku dziennym. Za
> komuny :)

U mnie w domu też tak się robiło - z ryżem i z kaszami. W niektórych
domach z kolei spotkałam się z wersją "dochodzenia" w piekarniku.

Fpisujcie miasta!

Ewa

137. Data: 2012-03-12 09:15:28

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-11 23:04, Ikselka pisze:

> [...]
> zależy od ilości wody i ewentualnego dodatku tłuszczu do gotowania kaszy -

Wielka mi fizolofia!

Ewa

138. Data: 2012-03-12 09:16:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-11 20:52, JaMyszka pisze:
> Jakże uroczo potrafisz określić dania, których nie lubisz.
> Prawie na poziomie gównomózgowców.

To tylko wyższa szkoła jazdy.

Ewa

139. Data: 2012-03-12 09:17:57

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Mar, 23:08, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ryż UTAIĆ z mlekiem, soląc jak zwykle.

Ryż krótkoziarnisty, koniecznie, taki puddingowy...

Mmmm...

W Irlandii objadaliśmy się puszkowanym ;-) ryżem - puddingiem
ryżowym... Gotowanym na mleku... Na mleku, które w tym puddingu
przybierało formę skondensowanego... Mmmm...

Durne 39 centów za puszkę - wielkości puszki groszku!

A na opakowaniu puddingu ryżowego do przygotowania samemu - informacja
- z której na pewno w porze świeżych truskawek skorzystam - do
gotowania ryżu użyć mleka zmieszanego z mlekiem skondensowanym. To
właśnie da te mmm...

Ania

140. Data: 2012-03-12 09:18:29

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-11 20:56, Ikselka pisze:

> Przepraszam bardzo, ale gotowana gorąca zabielana zupa owocowa tak właśnie
> śmierdzi- na skutek zwarzenia się śmietany w kwasie powstają zapachy jak w
> żołądku - więc nie wiem czym miałabym zastąpić słowo "rzygowiny"?

To pewnie Twój barszcz zabielany, barszcz biały, ba! nawet pomidorowa
śmierdzą rzygowinami.
Współczuję.

Ewa, nie przepadam za owocową w żadnej postaci

Tematu obieraczek finalizacja.
Dla Pan na tej grupie i osobiscie dla XL-elki
Trująca sol !
Garnki Thomas Cook and Pour by Rosenthal Group
Nóż