Powidła.

11. Data: 2017-10-08 16:32:11

Temat: Re: Powidła.
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 16:18 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

> Marketowe się leją i są konserwowane.
> Domowe są bez konserwantu i sztywne.
> Mogą leżeć kilka lat.
> W zeszłym roku śliwki były po 3 zł.

Dokładnie jak z marketowymi groszkami ptysiowymi, czy "gżankami".
Możesz w ogóle zrezygnować z powideł - bo wejdą ci w boczki.
:)

--
Trefniś

12. Data: 2017-10-08 16:57:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.10.2017 o 03:10, Animka pisze:
> Nie. Wszystko co się kupi w Biedroncce (żywność, w tym mąka, cukier
> nadaje się tylko do wyrzucenia), ale np tusz do rzęs-dobry-za 10 zł

Ja bym tu powiedziała, że jest wręcz odwrotnie.

> Uwaga na alkohole! Można się zatruć!

Lepiej truć się takim z kerfura?

Ewa

13. Data: 2017-10-08 17:02:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> To było do Stokroci, którą dziwi przygotowywanie potraw w domu dla smaku i
> satysfakcji :)

A, no tak.

--
XL

14. Data: 2017-10-08 18:24:07

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dokładnie jak z marketowymi groszkami ptysiowymi, czy "gżankami".
>Możesz w ogóle zrezygnować z powideł - bo wejdą ci w boczki.
>:)

Powidła w boczki?
Już szybciej ten tłusty groszek ptysiowy.

Powidła zmniejszają boczki, czasem są bardzo dobre na wątrobę,
kojażącą się jednak ze zbyt dużymi boczkami.
A śliwki na te płuca zdaje się działają właśnie pszez wątrobę.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

15. Data: 2017-10-08 18:45:24

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-08 o 07:04, Trefniś pisze:

> Garnek ze stali nierdzewnej o wielowarstwowym dnie.
> Na pewno masz taki.

Mam do gotowania mleka. Trzeba wody na dno wlewać i jak się mleko
zagotuje to para bucha, a gwizdek gwiżdże.
Gwizdek gdzies mi wsiakł, ale mleko można gotować bez gwizdka.
Jakbym nie wlała wody go tego garnka to chyba by się spalił przy długim
gotowaniu? Ten garnek na zewnętrznej stronie jest pomalowany (emalia?
nie wiem) na różowo.

--
animka

16. Data: 2017-10-08 18:56:15

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-08 o 16:57, FEniks pisze:
> Ja bym tu powiedziała, że jest wręcz odwrotnie.

> Lepiej truć się takim z kerfura?

Nie wiem. Rzadko alkohole kupuję. W kerfurze kupiłam ostatnio małą
buteleczkę spirytusu, bo się w domu przydaje.

Była wielka afera z zatrutymi alkoholami rozprowadzanymi do sklepów.
Bębnili o tym w gazetach.
Kupiłam raz w Biedronce ajerkoniak za grosze. Tak się napaliłam na ten
alkohol jak głupia. Sama najpierw spróbowałam w domu troszeczkę i potem
nie wiedziałam dlaczego mnie tak bolą wnętrzności. To była normalnie
trucizna. Wywaliłam tę ładną buteleczkę z ajerkoniakiem oczywiście i
nikogo już nie częstowałam.

--
animka

17. Data: 2017-10-08 20:02:20

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 18:45 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> W dniu 2017-10-08 o 07:04, Trefniś pisze:

(...)

> [...]
> Jakbym nie wlała wody go tego garnka to chyba by się spalił przy długim
> gotowaniu? Ten garnek na zewnętrznej stronie jest pomalowany (emalia?

To raczej nie o taki garnek chodzi.
Tutaj masz przykłady, sklep internetowy jeden z wielu, nie polecam go
jakoś szczególnie:

https://www.garneczki.pl/tagi/garnki-ze-stali-nierdz
ewnej/?sort=price_asc&page=1

Wybór garnka ze stali nierdzewnej nie jest łatwy, masa tego w sklepach i
pewnie jakość oraz cechy użytkowe też różne.

--
Trefniś

18. Data: 2017-10-08 20:37:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 18:24 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

> Powidła w boczki?
> Już szybciej ten tłusty groszek ptysiowy.

Powidła, z dopuszczalną zawartością cukru 10..30% (wiem, dobry gospodarz
robi w ogóle bez cukru)?
A fruktoza z nich to pies? Do tego mocno zagęszczona po uprażeniu?
To w biodra nie idzie?
:O

Groszek ptysiowy nie zawiera cukru, a jedynie sporo mąki i tłuszczu.
Ale wiesz w ogóle, jak wygląda groszek ptysiowy i jaki może być jego
ładunek glikemiczny (nie mylić z indeksem glikemicznycm)?
To są puste w środku, wypełnione powietrzem struktury, a ilość tłuszczu
tylko obniża ładunek glikemiczny od mąki.

W ogóle nie ma porównania potencjalnej możliwości utycia od tych produktów
- trudno porównuje się mrówkę i słonia.

> Powidła zmniejszają boczki, czasem są bardzo dobre na wątrobę,
> kojażącą się jednak ze zbyt dużymi boczkami.
> A śliwki na te płuca zdaje się działają właśnie pszez wątrobę.

Pisałem o boczkach w sensie bioderek, nie płuc. Płucami nie tyjesz :)

--
Trefniś

19. Data: 2017-10-08 21:13:31

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-08 o 20:02, Trefniś pisze:

> [...]
>
> Wybór garnka ze stali nierdzewnej nie jest łatwy, masa tego w sklepach i
> pewnie jakość oraz cechy użytkowe też różne.

Dzięki serdeczne :-)
Kupię któregoś dnia. Będę szukała takiego z nieplastikowymi uszami.
Moja matka to robiła/gotowała te śliwki w jakimś garnku blaszanym, bo
tylko takie (oprócz emaliowanych) dawniej były.

--
animka

20. Data: 2017-10-08 21:21:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Groszek ptysiowy nie zawiera cukru, a jedynie sporo mąki i tłuszczu.

,,Jedynie" - OMG. Przecież to połączenie najgorsze z możliwych!

> [...]
> To są puste w środku, wypełnione powietrzem struktury, a ilość tłuszczu
> tylko obniża ładunek glikemiczny od mąki.

Kto takie bzdety opowiada, że połączenie wegli z tłuszczami jest korzystne?
LOL

> W ogóle nie ma porównania potencjalnej możliwości utycia od tych produktów
> - trudno porównuje się mrówkę i słonia.

Albowiem, w odróżnieniu od groszku ptysiowego, powidła je się kilogramami
:->
--
XL

Kiszone jabłka.