Produkcja chrzanu - pasteryzować?

1. Data: 2010-10-04 08:48:43

Temat: Produkcja chrzanu - pasteryzować?
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako, że syfiarze mieniący się producentami chrzanu fałszują go
nagminnie mlekiem w proszku, postanowiłem przerobić nieco surowca i
zapakować go w słoiki. Pytanie czy chrzan+sok z cytryny wystarczy, czy
dodawać coś jeszcze? Słoiki pasteryzować czy ino zakręcić i w chłód
postawić?

Pozdrawiam,
L.

2. Data: 2010-10-04 08:53:18

Temat: Re: Produkcja chrzanu - pasteryzować?
Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Lisciasty wrote:
> [...]
> zapakować go w słoiki. Pytanie czy chrzan+sok z cytryny wystarczy, czy
> dodawać coś jeszcze? Słoiki pasteryzować czy ino zakręcić i w chłód

pasteryzować!
a jeżeli nie chcesz, to zdradzę ci trick.
nakrętkę posmaruj spirytusem od wewnątrz (nie zliż, haha) i zapal.
kiedy zapłonie szybko nałóż na słoik i dokręć.
płomień skonsumuje tlen w słoiku i "konserwa" będzie przez to trwalsza.

moon-advisory

3. Data: 2010-10-04 11:29:07

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Paź, 10:53, "moon" <m...@y...com> wrote:
> pasteryzować!
> a jeżeli nie chcesz, to zdradzę ci trick.
> nakrętkę posmaruj spirytusem od wewnątrz (nie zliż, haha) i zapal.
> moon-advisory

Dobry patent :]
Nie że nie chcę pasteryzować, raczej obawiałem się czy takie działanie
nie obniży "mocy" chrzanu. W samej obróbce problemu nie widzę :>

Pzdr.
L.

4. Data: 2010-10-04 14:30:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Oct 2010 10:53:18 +0200, moon napisał(a):

> [...]
> kiedy zapłonie szybko nałóż na słoik i dokręć.
> płomień skonsumuje tlen w słoiku i "konserwa" będzie przez to trwalsza.

Beztlenowce się ucieszą ;-)

5. Data: 2010-10-05 08:22:07

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Ikselka wrote:

> Beztlenowce się ucieszą ;-)

nothing's perfect!

moon

6. Data: 2010-10-06 10:17:36

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Patent z zapalaniem spirytusu można zmodyfikować dając na wierzch zawartości
słoika "miseczkę" z pergaminu albo innego papieru do pieczenia i w tym
zapalić spirytus (broń Boże z folii Al, bo chrzan ją zeżre i będzie czarna
plama).
Palenie na pokrywce niespecjalnie mi wychodzi, ale może ja jakiś lewy
jestem.
Polecam natomiast pasteryzację w mikrofalówce. Wkładamy słoiki i grzejemy
obserwując, który zaczyna wrzeć. Wówczas wyjmujemy zagotowane słoiki i
stawiamy do góry nogami na ściereczce.
NIE, NIE jeszcze żaden słoik mi przy tym nie wybuchł ani nawet nie pękł, a
mam już kilkaset tak zapasteryzowanych.
Jacek

7. Data: 2010-10-06 12:04:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 12:17:36 +0200, Jacek napisał(a):

> Wkładamy słoiki(...)

Z METALOWYMI nakrętkami???

8. Data: 2010-10-06 12:36:51

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z METALOWYMI nakrętkami???

Tak z metalowymi! Ja też tak pasteryzuję przetwory. Już kilka lat i działa!
Pozdrawiam - Waldek

9. Data: 2010-10-06 12:51:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:36:51 +0200, waldek napisał(a):

> Tak z metalowymi! Ja też tak pasteryzuję przetwory. Już kilka lat i działa!
> Pozdrawiam - Waldek

Moze i działa, ale RAZ może nie zadziałać... i wypadek, kalectwo itp.

10. Data: 2010-10-06 16:18:17

Od: Aabacus <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedy zapłonie szybko nałóż na słoik i dokręć.
> płomień skonsumuje tlen w słoiku i "konserwa" będzie przez to trwalsza.

Z tym trikiem to byłbym ostrożny. Atmosfera beztlenowa jest ryzykowna,
bo są bakteria które tylko na to czekają, np. Clostridium botulinum.
Zdarzają się takie przypadki w domowych przretworach niekoniecznie
mięsnych - np fasolka szparagowa.
Adam

tuje - czy nie za pozno do ogrodu ?
Re: turkuć, czy kuna, czy inna cholera....
Cis Hicksii czy pospolity na żywopłot ?
jak duży świerk serbski mogę kupić ?
ile?