RE: Drożdżowe z serem

Data: 2003-02-19 11:38:07
Temat: RE: Drożdżowe z serem
Od: j...@s...pl (Joanna Michalska)

> Hej! Pomożecie?
> Moja rodzina lubi serniki i lubi również drożdżowe różnego
> rodzaju.Jak zrobić
> dwa w jednym? Te których próbowałem jakoś nie powalały, więc
> nie pytałem o
> przepisy. Google też niewiele pomogły. Czy kompozycja twarogu
> z ciastem
> drożdżowym jest "niekunieczna"? Takie oto pytania i dylematy
> dręczą mnie
> dzisiaj od rana.
> Będę wdzięczny za sugestie "w temacie"
> Michał

Witam!
Ja mam taki przepis na papatacze .Co prawda nadzieniem w cieście drożdżowym
są bakalie ale ja robiłam to z dżemami i budyniem i wychodziło. Także z
twarogiem też wyjść powinno.
Ślimaczki (papatacze)
Ciasto:
50 dkg mąki
5 dkg drożdży
0,5 szklanki mleka
5 dkg cukru
8 dkg margaryny
2 jaja
szczypta soli
Nadzienie:
=======================================
tu bym dała twaróg z białkim cukrem i cynamonem spróbować zawsze można
ja dawałam swojej roboty dżem śliwkowy i jabłkowy z cynamonem sezamem i
orzechami
=======================================
a tak jest w oryginale
10 dkg rodzynek
10 dkg orzechów łuskanych włoskich
10 dkg migdałów
łyżka skórki pomarańczowej
płaska łyżeczka mielonego cynamonu
5 dkg cukru
3 dkg margaryny
sok z połówki cytryny
Polewa:
5-8 dkg cukru pudru
łyżeczka soku z cytryny
łyżeczka masła

Posiekane rodzynki ,migdały i orzechy zmieszać ze skórką pomarańczową,
sokiem z cytryny oraz cynamonem. Drożdże rozrobić i zostawić do wyrośnięcia
a później wlać do mąki, dodać pozostałe składniki i wyrobić. Zostawić ciasto
do wyrośnięcia. Po około 30 min rozwałkować ciacho na prostokąt grubości 1
cm, posypać cukrem i wiórkami margaryny i równomiernie rozłożyć nadzienie.
Ciasto zwinąć w rulon, i pokroić na plastry (1 cm). Ułożyć luźno na
wysmarowanej tłuszczem blasze i poczekać aż trochę wyrosną następnie upiec
(180C przez 20-25 min). W trakcie pieczenia przygotować polewę: mieszamy
cukier puder z roztopionym masłem i dodając odrobinę wody a na końcu sok z
cytryny. Polewa powinna być półpłynna. Jeżeli jest za rzadka , dosypuje się
trochę cukru pudru. Po wyjęciu polewamy papatacze i zostawiamy do
ostygnięcia.