Re: 14 latek, szczury i inne :-)

From: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: 14 latek, szczury i inne :-)
Date: Tue, 28 Mar 2006 11:09:15 -0600

"Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> wrote in
message news:e0bh23$254n$1@news2.ipartners.pl...

> Dawniej nie olewał, bo był po prostu bardziej posłuszny, jak coś na prawdę
> trzeba było zrobić to trzeba było i tyle, więc się dostosowywał.
> Teraz robi coś tylko wtedy, kiedy na prawdę mu na czymś zależy.
> Przy czym to czego nie lubi robić (zadania domowe, karmienie zwierzaków)
> odkłada na ostatni możliwy moment.
> Mówi "tak, tak zrobię to na pewno" i odkłada na później.
> I zdecydowanie brak mu umiejętności przewidywania.
> Chyba jednak taki wiek, chociaż na pewno nie wszyscy przechodzą go w taki
> sam sposób.
> [...]

mam wrazenie, ze Twoj syn, jak duzo zdolnych dzieci, i dzieci z pasjami,
robi to co pasje mu ta podsyca. Nie chce robic tego co nie sprawia mu
przyjemnosci, i po prostu nudzi. Imo Twoj syn nie nalezy, jak Sowa pisala,
do nudnych kujonkow/ekonomistow/ksiegopwych i takim juz nie zostanie.
zaczal rozmnazac szczurki bo bylo to w tym momencie pasjonujace, ale cala
reszta juz teraz go nie interesuje nadto. zaloze sie, ze w dalszym zyciu tez
syn bedzie
zyl pasjami, a nie ukladniem skarpetek w szufladzie wg koloru. to co go
intersuje
jest szlifowane. imo samo zycie nauczy go odpowiedzialnosci, ktora dostosuje
w sposob wystarczajacy. jak na razie poniewaz podjal sie zajowaniem zwierzat
bedziesz musiala nakazywac mu cos z nimi zrobic bo jak widac zwykle prosby
nieskutkuja.
taka chiwlowa dyktatura. ponzniej syn jak nieco podrosnie ta dysktatura sie
zmieni
zapewne. osobiscie 14 latek wciaz ma dziecinny mozg. szczegolnie chlopcy.
z tego co teraz czytam do ok 25 roku zycia mozg dojrzewa i nastolatki maja
wciaz
mozg bardzo "dziecinny", malo w nim odpowiedzialnosci wlasnie a wiecej
brawury
i pasji. (akurat problem ten rozpatrywany jest teraz w USA pod katem
wypadkow
samochodowych, jako piewrszego powodu smierci wsrod nastolatkow, bo tu w
wieku
16 lat ma sie juz prawo jazdy).

powodzenia i gratuluje zdolnego syna z pasjami.

iwon(k)a