Re: 23.II.2007 - Dzień Walki z Depresją - (bardzo długie)

From: "Jurek" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: 23.II.2007 - Dzień Walki z Depresją - (bardzo długie)
Date: Wed, 28 Feb 2007 01:01:32 +0100
<1...@v...googlegroups.com>

Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
news:1172609459.711125.31170@v33g2000cwv.googlegroup
s.com...
On 27 Lut, 20:59, "Jurek" <m...@o...pl> wrote:
> Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w
> wiadomościnews:1172600959.897873.318890@8g2000cwh.go
oglegroups.com...
> Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w
> wiadomościnews:1172246583.515653.163350@8g2000cwh.go
oglegroups.com...
> On 23 Lut, 16:52, "Jurek" <m...@o...pl> wrote:

Miałam na myśli nie koniecznie węglowodany, ale inne składniki diety,
np. fruktozę. Może mnie źle odczytałeś, może źle napisałam.

Źle napisałaś. Fruktoza absolutnie nie jest potrzebna "do szczęścia"
organizmowi. A często jest bardzo szkodliwa. W jelicie grubym jest jakaś
substancja (nie pamietam jej nazwy), która reguluje poziom wchłaniania
cukrowców, złozonych lub prostych. W momencie jedzenia fruktozy, ta
substancja przestaje zupełnie funkcjonować.

Ja Cię dobrze odczytuję. Może to Ty czasami nie jasno się wyrażasz?

"Nawet całkowite wykluczenie fruktozy" :) Czy to się tyczy tylko
konkretnych przypadków medycznych, czy to są ogólne zalecenia DO dla
każdego? :)

Jedzenie dużej ilości fruktozy zawsze źle wpływa na ustrój człowieka,
ponieważ trzustka wyrzuca wtedy ogromna ilość insuliny. I może być zakłócona
równowaga hormonalna. Przy jedzeniu węglowodanów złozonych tak się nie
dzieje.

Problem w tym, że wszystkich czynników nie poznasz. Tu na grupie nie
poznasz wszystkich niuansów danego organizmu włącznie z chorobami, z
którymi się zmaga, a dietę mimo wszystko nadal chcesz ludziom
"przeforsować". Dlaczego?? Przecież sam wspominasz, że inna DO dla
każdego, a Ty nie wiesz, z jakim przypadkiem tak naprawdę masz do
czynienia.

Dlatego, że wiele przypadków może "chory" załatwić sam. Kupując książkę dra
Kwaśniewskiego lub dra Luza "Życie bez pieczywa".
"Żywienie Optymalne" dra Kwaśniewskiego (I wydanie) nazywamy "receptą" dla
cukrzyka. Bo cukrzyk czytając tę książkę może przejść sam na DO, nie
przestając chodzić do diabetologa. Już tysiące cukrzyków w Polsce przestało
chodzić do diabetologa, a ci "mądrzejsi" (są tacy!), już wiedzą o
mechanizmach DO na tę chorobę.
Wiele chorób (zwyrodnienie kręgosłupa, reumatyzmy, dna moczanowa i wiele
innych można się pozbyć nawet bez kontaktu z lekarzem. Takich przypadków też
znamy mnóstwo.
Uważamy, że do lekarzy trzeba chodzić w "szczególnych" przypadkach.
Pozdrawiam Jurek M.