Re: 4 lipca

Data: 2000-07-04 11:34:05
Temat: Re: 4 lipca
Od: "Tatiana" <t...@i...pl>

Nie znam przepisu na indyka po amerykansku, ale powiem ci jak ja piekę.
Robiłem to kilka razy, wszyscy byli zachwyceni. Po pierwsze - zdobyć
świeżego indora, Jak nie ma takiego może byż mrożony, ale przed pieczeniem
nie rozmrażaj!!! Książki kucharskie podają, że trzeba liczyć godzinę
pieczenia na kilogram wagi indora - bzdura. Jeśli tak zrobisz, będziesz miał
ptaka suchego jak wióro.

Indora nacierasz oliwą, posypujesz solą i papryką. Dość obficie. Rozgrzewasz
piekarnik do 200 stopni, jeśli mrożony - 180, dopiero po godzinie, półtorej
zwiększasz do dwustu. Wkładasz indora i czekasz. Polewasz go nier wcześniej
niż po półtorej godzinie. Jeśli twój indor będzie ważył około 5 kg, to ma
być gotowy po trzech, trzech i pół godzinach piecznia. W tym czasie polej go
dwa, trzy razy. Wystarczy. Tak pieczony, będzie soczysty, że palce lizać.
smacznego