Re: A po co wyrastac drozdze?

Data: 2006-01-02 21:34:31
Temat: Re: A po co wyrastac drozdze?
Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl>

Dnia Mon, 2 Jan 2006 09:02:10 +0000 (UTC), Atunia napisał(a):

> no nie, ja podejrzewam, że piekarnie jak stwierdzą wołki, pleśń itp. to
> dokupują odpowiedni polepszacz ;-)

Aaaaaa... no tak...

> No widzisz, Tobie nie mąż potrzebny, ino ciastowy ;-) (tam w Reńskim są
> opisane różne stanowiska, spodobała mi się nazwa "ciastowy", jeszcze jest
> stołowy i piecowy i mają różne zakresy obowiązków)

Dobra, dam ogloszenie.. tylko musze zdecydowac czy bedzie to ogloszenie
towarzyskie czy zawodowe - o prace ;)

> Bo on z samej mąki pszennej. Bułka taka, tylko duża :)

Tyle ze bulki mniej obciazone to i bezproblemowiej wyrastaja, no i nawet
jak sie krusza to na pol jakos sie je przekroi :)

> A kruchości zapobiega
> ładnie zakwas. A zakwas to się robi sam, rano i wieczorem podkarmić wodą i
> mąką i w końcu zabulgoce :)

Ale trzeba miec cos na poczatek? Czy jak to sie robi?

> http://www.goscinneprogi.prv.pl/ku_bulka.html <- nie pamiętam, gdzie ten
> przepis był pod hasłem 'Bułeczki, które rosną gdy śpisz', ale te wyguglane to
> też z tej samej rodziny :). A w thermomixowej wersji masz przepis tu:
> http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=26236&w=290
43018&a=29709101
> Polecam, jak tylko masz kim/czym dobrze ciasto wyrobić, jednak pszenne bardzo
> lubi być porządnie wymiąchane :)

Ok :)

> Za mało wody? W zasadzie chleby "maszynowe" pierwszego dnia się nie kruszą, a
> bardzo często są to same drożdżowe...

Nie wiem, sprobuje jeszcze, tylko bede musiala podlapac moment zeby TZ nie
zdazyl nabyc chleba, jak upieke to zje ale jak zaczne proponowac ze upieke
to pewnie szybko pogna kupic sklepowy, a ja nie lubie jak sie pieczywo
marnuje :)

--
Sabina