Ach ten dyktator!

71. Data: 2015-12-08 09:01:48

Temat: Re: Ach ten dyktator!
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-08 o 02:51, Pszemol pisze:
> "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

> :-))
a lud puszczańsko kmiecy zaczął ścinać misjonarzy :)
pozdr
Stefan

72. Data: 2015-12-08 09:31:33

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

>To znaczy po prostu, że niedpowiedzialnie szafuje badaniami (zwłaszcza
>chodzi o RTG), narażając zdrowie pacjenta. U nas za komuny tak było.

Dobre, tyle, ze jeden komunistyczny RTG to wielokrotność dawki współczesnego
tomografu. Co to jest tomograf poszuka sobie w sieci.

73. Data: 2015-12-08 18:08:34

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-12-08 09:01, obywatel stefan uprzejmie donosi:

> a lud puszczańsko kmiecy zaczął ścinać misjonarzy :)

Z braku choinek wieszać ich musieli indziej.

74. Data: 2015-12-09 00:22:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message
> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> Dobre, tyle, ze jeden komunistyczny RTG to wielokrotność
> dawki współczesnego tomografu.

Jaka wielokrotność? Przytoczysz konkretne wartości mSv ?

75. Data: 2015-12-09 00:26:07

Od: "nawrakm" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message
> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

>Jaka wielokrotność? Przytoczysz konkretne wartości mSv ?

Ile płacisz za wyszukanie dokładnych danych?

76. Data: 2015-12-09 00:29:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"nawrakm" <n...@d...pl> wrote in message

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
net...

> Ile płacisz za wyszukanie dokładnych danych?

Zero. Ale przydałyby się tu dane, z jakiegoś wiarygodnego źródła.
Bo wypowiedź "że są wielokrotnością" niewiele mi mówi...

Na przykład wiem, że milimetr jest wielokrotnością metra, mimo
że jest od niego mniejszy. Współczynnik tej wielokrotności to 1/1000.
Kilometr też jest wielokrotnością metra. Więc nie wiadomo co z tym RTG.

Ghost tak właśnie "dyskutuje" - sam unika konkretów a konkretów
wymaga od innych... Sam mówi nic nie mówiąc ale pyta innych śmiało.

77. Data: 2015-12-09 00:31:22

Od: "nawrakm" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

"nawrakm" <n...@d...pl> wrote in message

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
net...

>Zero.

Frajerów szukasz?

78. Data: 2015-12-09 00:34:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ghost tak właśnie "dyskutuje" - sam unika konkretów a konkretów
> wymaga od innych... Sam mówi nic nie mówiąc ale pyta innych śmiało.

Tu są dane w aktualnych technologiach:
http://www.radiologyinfo.org/en/info.cfm?pg=safety-x
ray

Z tej tabelki wynika że jednak dawki z tomografii są kilka
rzędów wielkości większe niż dawki z RTG, i jest to naturalne
bo aby wytworzyć trójwymiarowy obraz z CT trzeba całą serię
zdjęć RTG - w tradycyjnym, płaskim RTG tylko jedno zdjęcie.
Na przykład:
tomografia brzucha - 10mSv.
RTG złamanej ręki - 0.001mSv.

Ktoś wie jaką dawkę dawał "komunistyczny RTG"?
Może Ghost napisze o jaki RTG w ogóle mu chodziło? :-)
Pewnie nie napisze... zrobi jakiś typowy unik z cięciem cytatów.

79. Data: 2015-12-09 00:53:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Jaka wielokrotność? Przytoczysz konkretne wartości mSv ?

Mam znajomego technika RTG, takiego co robi w szpitalu z nowoczesną
apratrwą, bez klisz, tylko na skanowanecyfrowo płyty wielokrotnego
użytku. Raz nawet byłem u niego by prześwietlić członki członka
rodziny. Robiliśmy dwa zdjęcia, które swobodnie mieszczą się na
jednej płycie. Ustawił ekspozycję do jednego zdjęcia, wyznczył
przysłonami światła wiodącego miejsce padania wiązki rtg. Cyknął.
Na ten moment wyszliśmy za ołowiową szybę zrobić strzał. Czas był
rzędu setnej sekundy, jak w aparacie fotograficznym. Konkretnych
napięć i energii nie pamiętam. Potem odwróciliśmy płytę i druga
ekspozycja. Pytam, czy nie trzeba czymś zasłaniać tej drugiej
części płyty, na której aktualie nie robi się zdjęcia. -- A skąd,
kiedyś trzeba było kłaść blache połowianą, teraz światło wiodące
dokładnie pokrywa się z wiązka rentgenowską.

Morał z tego taki, że teraz już nie sieje na boki, więc ani pacjent,
ani obsługa (co ważniejsze, bo oni to robią codziennie przez kilka
godzin), nie dostaje *niepotrzebnej* dawki. A ja pamiętam jak robili
mi RTG płuc -- goła lampa "oświetlała" całe pomiesxczenie (i mnie
całego), a pani zza drzi krzyczła "nie oddychać", wtedy jakiś
transformator buczał przez kilka sekund. Potem jescze kazali czekać
na wywołanie klisz, bo gdyby zdjęcie było poruszone, to trzeba
powtarzać. O te mSv moge dokładnie dopytać, ale już an oko widać,
że różnica znacząca.

--
Jarek

80. Data: 2015-12-09 01:26:22

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedyś trzeba było kłaść blache połowianą, teraz światło wiodące
> dokładnie pokrywa się z wiązka rentgenowską.

A ja miałem prześwietlenie stopy w 2011 roku i użyto kliszy
fotograficznych, takich jak za dawnych czasów, i doktor jednak
przysłaniał połówkę kliszy nieużywaną przy jednej fotografii
aby użyć ją ponownie przy drugiej (stopa fotografowana była
z góry i z boku).

> [...]
> na wywołanie klisz, bo gdyby zdjęcie było poruszone, to trzeba
> powtarzać. O te mSv moge dokładnie dopytać, ale już an oko widać,

Też pamiętam ten transformator, ale buczenie to było jedno
krótkie bzzz, może 1/10-1/4 sekundy a nie "kilka sekund".
Ciężko mi to ocenić ale napewno nie kilka sekund.

Tak czy inaczej - wartałoby gdzieś pogrzebać o te dane...

Zupa na kościach jagnięcych...
Gotowanie... wody
Garnek rzymski glazurowany czy nie
[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Pao de Queijo