Re: Ankieta. ( wynik i uczestnicy z góry wiadomi).

From: "Chiron" <c...@t...ja>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ankieta. ( wynik i uczestnicy z góry wiadomi).
Date: Fri, 16 Jun 2017 12:46:35 +0200

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:c0fe03e5-7239-4edc-b056-214d60cf9639@googlegrou
ps.com...
W dniu piątek, 16 czerwca 2017 06:03:15 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> Cały czas żabka krzyczy: "to nie moja sadzawka! wypieram się!". Masz tyle
> wspólnego z Tybetem, co ja z Meksykiem.

Tylko że w Polsce j e s t kultura turańska - opcja eurazjatycka.
W dodatku mocno konkurencyjna i antagonistyczna do rosyjskiej wersji
eurazjatyzmu.

Przed wojną w ten nurt wpisywał się m.in. Piłsudski i Sieroszewski
w czasie PRL-u mieliśmy Harbińczyków a obecnie w III RP mamy chociażby
(wcale nie prorosyjskie, wręcz odwrotnie) "Rurociągi" inż. Michałowskiego.

Feliks Koneczny opisywał kultury, ich cechy, różnice, iterakcje, etc. Czy
Piłsudski był przedstawicielem tej kultury w samym sercu cywilizacji
łacińskiej, jaką była ówczesna Polska- oczywiście nie. Jednakże- jeśli nawet
byś znalazł kilku turańczyk w Polsce- czy nawet jakiś cały, marginalny nurt-
to co niby z tego ma wynikać? Czytałeś Feliksa Konecznego- choćby w
opracowaniach? Jeśli tak, to szybko skorygujesz to swoje twierdzenie.

--
Chiron