Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Antychryst wsród nas czyli o aktualności Paruzji wg Badeniego i nie tylko Re: Antychryst wsród nas czyli o aktualności Paruz ji wg Badeniego i nie tylko

Re: Antychryst wsród nas czyli o aktualności Paruz ji wg Badeniego i nie tylko

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Antychryst wsród nas czyli o aktualności Paruz ji wg Badeniego i nie
tylko
From: XL <i...@g...pl>
<d...@g...com>
Date: 28 Nov 2018 08:12:59 GMT

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> No ale wcześniej to ludzie mieli wstyd i oszuści nie mieli łatwego życia.

Ludzie nigdy nie mieli wstydu, a oszuści zawsze mieli łatwiej niż uczciwi.
Wstydu ludzie nie mieli od Adama i Ewy -dlatego wciąż są potrzebne pojęcia
takie, jak honor, moralność, sumienie. Gdyby ludzie kiedykolwiek mieli
wstyd, pojęcia te stałyby się martwe jak łacina :-))

> Sławę zyskiwali głównie autentyczni mistycy, pomimo że jej nie bardzo chcieli.

Chyba raczej chcieli - skoro chcieli być przykładem czy chocby inspiracją
dla rzesz grzeszników ?

> W "Autobiografii Jogina" Yoganandy Paramahansy jest cały rozdział poświęcony
> jego spotkaniu ze Służebnicą Bożą Theresą Neumann.

Nie śledzę żywotów joginów - delikatnie mówiąc.

> Ergo: Od kilkunastu lat to dowiaduję się o oszustach, zaś o prawdziwych
> mistykach wiem nie od dziś.

> No ale że na jednego człowieka duchowego jest tylu wariatów pokroju Rasputina,
> a że jeszcze ciemny lud za tymi oszustami podąża - to wywołuje

Rewolucja francuska i październikowa też na tym (podążaniu ciemnego ludu)
polegały. Nie poradzisz nic - tłum nie rządzi się racjonalnymi prawami.
Efekty tego nie są do przewidzenia, ani efekty tych efektów.

> absmak.

Ab? Ta niemiecka naleciałość też wywołuje niesmak. Polski.

--
XL