Re: Ateizmu analizy c.d.

Data: 2008-03-06 20:55:40
Temat: Re: Ateizmu analizy c.d.
Od: "JanB" <j...@g...pl>

news:fqpi1d$bvh$1@inews.gazeta.pl...

> Tak luźno [kiedyś już tu -na pl.soc.religia- się sporo o tym pisało]:
> Analogia bytów anielskich [angelos -posłaniec słowa boga] do cząstek
elementarnych materii [emanacji idei organizującej energię w materii]
> I jednych i drugich coś mniej więcej tyle samo się mieści na ostrzu
szpilki [wg Akwiniaty aniołów a wg naukowców owych cząstek] Co do osobowości
tych bytów i możliwości ich "widzenia" przez ludzi to kwestia definicji
zjawiska bytów osobowych i obrazowania-przyswajania-postrzegania przez ludzi
informacji-idei [patrz memy].
> Idąc dalej: Bóg jako jedna główna nadrzędna idea [słowo-logos] wpisana we
wszelkie byty. Prawo Wszchrzeczy, Zasada Istnienia. Patrz fizyków tęsknota
za Równaniem Wszystkiego...

Wydaje mi się, że mamy różne pojęcie 'wytłumaczenia czegoś'.