Re: Błąd lekarza!!

From: "Doktor" <m...@h...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Błąd lekarza!!
Date: Thu, 16 Aug 2001 23:04:55 +0200

"Plimar" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:3b78e425$1@news.vogel.pl...
> Witam!!
> mam taki problem i nie wiem gdzie to zgłosić. Lekarz przy zwykłym zabiegu
> wyciął nie to co trzeba. Zdawał chyba sobie z tego sprawę bo po kolejnej
> wizycie odradzał zrobienia usg, mówiąc, że wszystko jest w porzadku.
Jednak
> moją dziewczynę coś podkusiło, żeby zrobić usg i wtedy wszystko wyszło
> Co zrobić w takim przypadku
> pzdr

Witam !

Po pierwsze chcialbym zaznaczyc ze niekoniecznie powinnismy mowic o bledzie
lekarskim. Biorac pod uwage info ktorego sie dowiedzialem z notek (wykonane
USG) - chcialbym zaznaczyc ze wcale nie musialo dojsc do bledu. Juz
tlumacze - jest wiele zabiegow - w czasie ktorych okazuje sie ze operowana
zmiana nie jest jedyna i nalezy wykonac zabieg znacznie bardziej okalajacy -
aby po pewnym czasie nie bylo niepotrzebnej reoperacji. Czesto w roznych
zabiegach na jamie brzusznej wycina sie "przy okazji" zmienuiony wyrostek
robaczkowy - czy tez uchylek Meckela - ktore predzej czy pozniej moglby
doprowadzic do ponownej operacji. Podobna sytuacja jest w czasie operacji
ginekologicznych - idealem operujacego jest pozostawienie jak najwiecej
mlodej dziewczynie/kobiecie - szczegolnie, ktora jeszcze nie rodzila - ale
podkreslam sa sytuacje kiedy to dla dobra pacjentki nalezy wykonac operacje
radykalna. Mowie o tym abysmy zdawali sobie sprawe ze sa bardzo czesto takie
sytuacje. Z drugiej jednak strony lekarz ma obowiazek przedstawic pacjentowi
zaistniala sytuacje - gdyz pacjent ma prawo wiedziec o przebiegu zabiegu i
ewentualnych rokowaniach - nastepstwach. Dlatego chcialbym zaznaczyc ze to
sa moje dywagacje jedynie - poniewaz nie wiem nic jaki byl zabieg i jaki byl
wynik USG - ale chyba na poczatek najlepszym wyjsciem bylaby szczera rozmowa
z danym lekarzem - i przedstawienie mu swoich watpliwosci . Jesli to nie
pomoze- nalezy interweniowac ...... prawnikow przeszkolonych w dziedzinie
medycyny jest obecnie wielu :>

Pozdrawiam
Zycze udanego rozwiazania sprawy
"Doktor"