Re: Buraczki do słoika

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Buraczki do słoika
From: XL <i...@g...pl>
Date: 10 Sep 2018 18:40:18 GMT

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> Nie wiem jak to jest ale pamietam buraczki w słoiku z dziecinstwa.
> Pyszne, o aksamitnej wrecz konsystencji.
> Jakis czas temu zateskniłem i kupiłem.
> Najpierw jednego producenta, potem drugiego i klops - wszystkie maja
> bardzo wyczuwalne włowkna, tak jakby buraki byly za twarde.
> Pomyslałem ze trzeba kupic jakies lepsze, z dziecinstwa pamietam krakusa
> wiec w koncu gdzies tam znalazłem i... klops... to sama nieprzyjemna
> konsystencja...
> Wiec moze domowe byłyby lepsze...?

BO MŁODE. Dlatego warto jecprzetwarzać, kiedy są w pelni wegetacji. A nie
zimą.
Te kupne ,,tarte" są z tych przechowalnianych i/lub pozaklasowych (czyli np.
z takich, które wypuściły pędy kwiatowe - co zdarza się czasem przy pewnych
warunkach pogodowych, bo normalnie nie powinno, gdyż burak to roślina
dwuletnia, czyli kwitnąca w drugim roku od wysiewu; gdy tylko burak wypuści
pęd kwiatowy, staje się niemożliwie włóknisty).

--
XL