Re: Chińszczyzna

Data: 2000-02-14 16:06:51
Temat: Re: Chińszczyzna
Od: ZJP <p...@n...net>

Tak sie u nas mowi :)). Jak popatrzysz na mape to wybrzeze Pacyfiku jest po twojej
lewej
stronie, stad to okreslenie "left coast".

Przedwczoraj mialem okazje zjesc u zaprzyjaznionych chinczykow z okazji ichniejszego
nowego, 2561 roku dwa wielkie i kosztowne rarytasy: zupe z pletw rekina i zupe z
jaskolczych gniazd. Te gniazda sa bardzo drogie bo 1kg to $3,000+.

Zupe z pletw gotuje sie przez 2 dni, 1 dzien pletwy sa moczone, a drugi dzien
gotowane az
sie calkiem rozgotuja i rozpuszcza w wywarze. Dodaje sie duza glowke kapusty, cebule
grzyby shitake. Kolor tej zupy to ciemny braz, po wierzchu plywa z wygladu tlusta
warstwa
ale w jedzeniu tego sie w ogole nie czuje. Musi to byc jakis olejek z tychze pletw.
Zupa
ta ma magiczne wlasnosci zdrowotne (tak mowia) i chyba cos w tym jest bo po zjedzeniu
jej
dobre samopoczucie wzrasta.

Zupa z jaskolczych gniazd to cos w rodzaju slodkawego kompotu z bialymi i czerwonymi
owocami.
Nalezy zjesc jej 4 filizanki: za zdrowie, za bogactwo, za malzonka i za przyjaciol.

Drizzly Spike ...i wszystko jasne...

Slavek wrote:

> Czy moglbys byc bardziej precyzyjny, co znaczy lewy brzeg USA?
>
> Ja nie jestem generalnie "wsciekly" za kuchnia chinska ale od czasu do czasu robie
> zakupy w chinskich supermarketach.
> Tak w Toronto mamy sricte chinskie supermarkety. Jesli nigdy nie byliscie w
chinskim
> sklepie spozywczym to przy pierwszej wizycie polecam dobra gazowa maske na twrz.
Moja
> zona poczatkowo wytrzymywala w sklepie tylko tyle na ile starczalo jej powietrza po
> glebokim wdechu, teraz sie oswoila i raz na miesiac jedziemy tam na zakupy. Jakie?
Ano