Ciasto drożdżowe bez pszenicy

201. Data: 2016-10-28 21:21:19

Temat: Re: Ciasto drożdżowe bez pszenicy
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 20:04, Akarm pisze:

> W smaku ciasto wyszło prawidłowe, tylko konsystencja przypomina
> zakalcowaty omlet z jabłkami.

Jeszcze mi przyszło do głowy, że może miałeś za dużą formę do tego
ciasta? Te proporcje są na małą. Ja piekłam w tortownicy o średnicy
24cm, w dodatku z kominkiem w środku.

Ewa

202. Data: 2016-10-28 21:27:04

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No, omlet już był. ;)

Wolałabym, ale to ja, coś innego, ale też z jajem.

203. Data: 2016-10-28 21:35:14

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zazwyczaj daję mniej cukru do ciast, bez względu na to czy ucierane, czy
> drożdżowe.

Każdy środek słodkości ma umiejscowiony inaczej.

> Tak, ale cała łyżka na szklankę mąki to przesada.

Nie wiem, nie znam się, zwykle sypię proszek na tak zwane oko.

> Ja nie lubię, kiedy wszystkie owoce są na dnie, zbytnio zakalcem mi to
> pachnie. Wolę, kiedy owoce są rozłożone w miarę równomiernie w cieście
> lub w ogóle na wierzchu.

W takim przypadku bardzo się przydaje wariant odwracany.

> Że każdy etap opisany pod osobnym zdjęciem? Też wolę, kiedy wszystko
> jest podane od razu, praktyczniejsze w użyciu. I wystarczy mi ładne
> zdjęcie ostatecznego efektu, chyba że coś bardzo skomplikowanego.

Dokładnie. Wystarczy lista składników i, jeśli rzeczywiście kolejność ma
jakiś kompiczny wpływ na efekt końcowy, kolejność poczynań.
A już najbardziej nie lubię tego (w/w) typu galeryjek (kliknij dalej).
Drugie kliknięcie zwykle jest tym ostatnim.

204. Data: 2016-10-28 21:37:05

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 21:21, FEniks pisze:
> Jeszcze mi przyszło do głowy, że może miałeś za dużą formę do tego
> ciasta?

Piekłem w sporej brytfannie, przestraszyłem się ilości pokrojonych jabłek.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

205. Data: 2016-10-28 21:53:14

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A musi być ciasto?

Tak jakoś naszło mnie, że skoro już razowiec mi się udaje, to może
"nadejszła wiekopomna chwila" na ciasto właśnie. Przydałoby się trochę
intensywniej wykorzystywać sprzęt. Skoro już kupiłem do chleba robot
KitchenAid na Allegro, to wydawało mi się, że żadne ciasto nie będzie
stanowiło przeszkody nie do pokonania.
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

206. Data: 2016-10-28 21:58:53

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-28 21:53, obywatel Akarm uprzejmie donosi:

> [...]
> intensywniej wykorzystywać sprzęt. Skoro już kupiłem do chleba robot
> KitchenAid na Allegro, to wydawało mi się, że żadne ciasto nie będzie

No tak, KitchenAid potrafi widać nie wszystko.

207. Data: 2016-10-28 22:00:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Oct 2016 21:53:14 +0200, Akarm napisał(a):

> Skoro już kupiłem do chleba robot
> KitchenAid na Allegro, to wydawało mi się, że żadne ciasto nie będzie
> stanowiło przeszkody nie do pokonania.

Fizycznej - na pewno nie. Jednak sam robot to nie wszystko 3-)

208. Data: 2016-10-28 22:06:53

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 21:08, Ikselka pisze:
> Ilość PROSZKU DO PIECZENIA :-)

Czyli muszę wziąć większą łyżkę?
Mam trzy rozmiary łyżek do zupy, użyłem najmniejszej.
I ile na tej łyżce ma być? Bo ja dałem nie czubatą. Ale i niezbyt płasko
tego proszku nabrałem.
Żadnego doświadczenia kulinarnego nie mam.
Nigdy nic (oprócz chleba razowego od niedawna) nie robiłem.
Pewnie terminy, które dla was są banalną oczywistością, dla mnie
stanowią całkowitą nowość.
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

209. Data: 2016-10-28 22:14:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 22:06, Akarm pisze:

> Czyli muszę wziąć większą łyżkę?

Jeśli dasz łyżkę proszku do pieczenia an tę ilość mąki, to ciasto może i
wyrośnie lepiej, ale nie będzie zjadliwe. Zobacz, jaka była reakcja
Animki w tym wątku na moją aż całą _łyżeczkę_ . ;)

Ewa

210. Data: 2016-10-28 22:18:16

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 22:00, Ikselka pisze:
> Fizycznej - na pewno nie. Jednak sam robot to nie wszystko 3-)

Robot kupiłem z powodu chleba. A tę grupę zacząłem czytywać w nadziei
znalezienia inspiracji do efektywnego wykorzystywania sprzętu.
A że urządzenie służy głównie do mieszania ciasta, to naturalną koleją
rzeczy powstał pomysł, żeby ciasta zacząć wreszcie piec.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Podroby - serca wieprzowe
[ ISM ] Introduction to Nuclear And Particle Physics 2nd E by Bromberg, Das, Ferbel
[ ISM ] Quantum Mechanics - by B. Brinne
Świnia na stole (cygańskie wesele w złocie)
Białka