Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?

From: Marcin Debowski <a...@n...net>
Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
Subject: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
Date: Mon, 3 Mar 2003 07:20:06 +0800

In article <b3u0ke$abp$1@atlantis.news.tpi.pl>, Łukasz wrote:

> Ma znaczenie. Koszty ponoszone na utrzymanie powodują w dłuższej
> perspektywie że nieruchość jakoćałość jest utrzymywana w stanie
> niepogorszonym.

A to pogorszenie części wspólnej to z czego wynika? Z obiektywnego,
bezosobowego zęba czasu, czy też może również z tego ile osób nieruchomość
użytkuje?

> Dzieki temu wartość bydynku nie maleje. Jeżeli mam 5% to jestem
> zainteresowny tym żeby te 5% nie traciło na wartości. Ponoszę wiec koszty
> proporcjonalne do mojego udziału.

Wytłumacz mi proszę możliwie klarownie, jak ktoś będąc samotnym,
przeciętnym w zachowaniach właścicielem 5% spowoduję większe pogorszenie
części wspólnej niż właściciel 2.5% z 4roosobową rodziną.

> Są budynki gdzie na piętrze jest tylko jedno mieszkanie-apartament.
> Powierzchnia korytarza i liczba schodów jest taka sama jak na kondygnacjach
> gdzie jest 5-6 mniejszych mieszkań. I co wszyscy mają płacić po równo?

Nie, proporcjonalnie do liczby mieszkańców danego lokalu. Nie specjalnie
rozumiem gdzie w powyższym przykładzie jest jakaś rażąca niesprawiedliwość
społeczna. Możesz objaśnić?

> Dlatego że są właścicielami. Nie chodzi o zużycie tylko o własność

Chcesz powiedzieć że nie mówimy o opłatach związanych ze zużyciem? To to
pogorszenie o którym wspominasz to wynika z istoty własności? Ilość
zużywanej energii na oświetlenie klatki schodowej również?

A jakbyś kupił z kolegą na spółkę samochód, zapłacił zań 80% ceny ale
użytkowalibyście z kolegą w jednakowym stopniu, to chciałbyś płacić 80%
czy też może 50% kosztów utrzymania? Może mam spaczone wyobrażenie nt
uczciwości ale ja na miejscu tego kolegi płaciłbym więcej niż owe 50%. Ty
jak rozumiem proporcjonalnie do udziału we wspólnej własności.

--
Marcin