Re: Co robicie dzisiaj na obiad?

Data: 2002-03-07 09:25:28
Temat: Re: Co robicie dzisiaj na obiad?
Od: "Wkn" <w...@w...pl>

Użytkownik Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@h...pl...

> Dzięki dobra kobieto :-)))))))). Wszytkie składniki są łatwo dostępne,
> więc pewnie skuszę się :-)).

jeszcze Ci mogę polecić zapiekankę na słodko, mnie i męża zachwyciła, jak
się ją mprzygotowuje, to wygląda prawie jak zupa mleczna, ale potem wychodzi
pycha :)
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=184
250 gram makaronu szerokie wstążki
4 jajka
135 gram cukru pudru (w przepisie oryginalnym było 155 gram)
1 łyżeczka aromatu waniliowego
skórka starta z całej cytryny
2 łyżki soku z cytryny
500 gram twarogu (ja dałam półtłusty)
250 gram tłustej śmietany (wzięłam 18%)
125 ml (pół szklanki) mleka
50 gram rodzynek
czubata łyżeczka cynamonu
łyżka oleju
Makaron ugotować w osolonej wodzie, przelać na sicie zimną wodą, żeby się
nie posklejał.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Średniej wielkości formę do pieczenia albo
spore naczynie żaroodporne wysmarować olejem.
Ubić całe jajka z cukrem aż zrobią się puszyste (około 5 minut), dodać
esencję waniliową, skórkę i sok z cytryny, a następnie pokruszony ser,
śmietanę i mleko. Wszystko dokładnie zmiksować. Jeśli nie uda się Wam tego
dokonać za pomocą miksera i zostaną grudki twarogu, przelejcie masę do
specjalnego naczynia do miksowania koktajli nakładanego na mikser, powinno
pomóc.
Teraz wystarczy wymieszać wszystko z makaronem i rodzynkami i przelać do
natłuszczonej formy. Wierzch zapiekanki posypujemy równomiernie cynamonem i
wstawiamy ją do gorącego piekarnika bez przykrycia.
Czas pieczenia wynosi 50-60 minut, aż zapiekanka stwardnieje z wierzchu i
przyrumieni się.
Jest doskonała na gorąco albo podawana w temperaturze pokojowej.

Przepis pochodzi z książki Lee Gold Żydowskie gotowanie

Ten makaron jest fantastyczny, pięknie pachnie podczas pieczenia i może być
podawana zarówno na słodki obiad, jak i na deser. Nie zapomnijcie o żadnym
ze składników, szczególnie cytryna nadaje zapiekance ciekawy smak w
połaczeniu z kwaskowatymi rodzynkami.

Tam masz zdjęcie, jak to wychodzi

wkn