Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?

Data: 2009-05-15 21:00:10
Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

Jarek P. wrote:

> Kolorymetr miałem w ręku sto lat temu na jakiejś laborce na studiach i
> faktycznie w temacie nie czuję się znawcą, ale ze źródeł potrafię
> korzystać. Twoja lampa ma 2800 - super. Wcześniej linkowałem materiały
> Philipsa, wg których ich halogeny mają 3200. I co?

i to, że żarówka zwykła może mieć nawet 1800 a może mieć 3500
tak samo jak halogenowe...
poza tym
człowiek jest ślepy na barwę światła - nie potrafi jej odróżnić, gdyż nasz
mózg adaptuje się do warunków oświetleniowych

dlatego też już kilka razy w tym wątku padł debilizm w stylu halogenowe dają
bardziej białe światło...

jeśli oświetlenie zwykłą zarówką byłoby takie super a barwa bieli 2800
najidealniejsza dla człowieka, to nie byłbyś w stanie wytrzymać w dzień z
owego bólu głowy... a jednak... dajesz radę...

dla naszego mózgu liczy się tylko RA światła...
to jesteś w stanie zauważyć - dlatego kiepskie żarówki energooszczędne,
diody dają dupne światło...

> Chłopie, wcześniej pisałeś mi, żebym pomyślał. Teraz sam piszesz tak,
> jakbyś mózg na urlop wysłał. Koncern produkuje tanie żarówki i sporo
> od nich droższe świetlówki. I teraz Łunijnyj Sajuz chce uchwalić prawo
> nakazujące przejście w przeciągu relatywnie krótkiego czasu (średni
> czas życia żarówki) na droższe rozwiązanie i to w skali
> ogólnoeuropejskiej. Czy naprawdę trzeba aż zeznań księgowego z tego
> koncernu, żeby potwierdzić, że oni tam po uprawomocnieniu się tego
> ukazu z tydzień czasu pili ze szczęścia?

znowu teoretyzujesz -
nie wiesz jak jest - ja też nie wiem - dlatego nie wymyślam
kontrargumentów - chociaż same się sypią...
np.. zarobek wyrażony jest procentowo.. co z tego, że zarówki droższe ...
ale wytrzymują dłużej - więc ich sprzedaż jest mniejsza...

> A wpisz sobie w gógla "budują nową elektrownię", samo się znajdzie.

http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=&=&q
=buduj%C4%85+now%C4%85+elektrowni%C4%99&btnG=Szukaj+
w+Google&meta=lr%3D&aq=f&oq=
no ... pełno ich w PL
więc Twoim zdaniem najlepiej będzie importować energię... mądre... najlepiej
z rosji...

> Pierdykaj ile wlezie. Albo pomyśl. I bądź konsekwentny. Zapasy
> żywności na świecie też są ograniczone, dlaczego ich nie oszczędzasz,
> dlaczego żywisz się tak, jak cię na to stać, a nie decydujesz się
> przejśc na chleb i wodę "bo trzeba oszczędzać już teraz"?

co ma żarówka wspólnego z chlebem..
chcesz - załóż nowy temat...

a dla Twojej wiadmości - jedzenie także oszczędzam...
myślę... bo oszczędzanie to myślenie... tu 10gr, tam 20 gr i na koniec roku
mam wakacje gratis...

> I wtedy zacznę oszczędzać. Naprawdę myślisz, że jak zaczniemy już
> teraz wprowadzać to w życie, wyrzucimy czajniki elektryczne,
> przejdziemy z żarówek klasycznych na elektroniczne, zaczniemy wyłączać
> telewizory nie tylko pilotem, globalne wskaźniki zużycia energii
> zmienią się choć o zauważalne procenty?

tu nie chodzi o zmniejszenie zużycia energii - to jest niemożliwe... ale o
zmniejszenie tempa wzrostu zużycia...
kwestia czy to będzie 1% rocznie czy 5% rocznie...
odbiorników energii coraz więcej... 20 lat temu nikomu nie śniło się, że w
każdym domu będą 2-3 tv, 2-3 komputery, radia, klimatyzatory, czajniki
elektryczne itp itp itp...

to wszystko spadło nagle na nas...
i chodzi jedynie o zmniejszenie wzrostu - tak byśmy mieli czas na
wybudowanie tych elektrownii...