Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Date: Thu, 20 Aug 2015 10:51:56 +0200

W dniu .08.2015 o 20:47 Fragi <s...@o...pl> pisze:

> W mojej kuchni garnki ze stali nierdzewnej to podstawa. Sprawdzają się
> świetnie, od lat; nie mam z nimi żadnych problemów. Tak więc ja polecam
> :)

Justyna takowe garnki posiada, z opisu (i dotychczasowych jej doświadczeń)
wynika, że niezłej jakości.
Warto, żeby uświadomiła sobie, że można w nich gotować na parze (bez
żadnych wkładek!), a także o możliwości smażenia w nich całkowicie bez
tłuszczu.

Należy uważać na uczulonych na nikiel/związki niklu. Tutaj trzeba używać
garnków 18/0 albo niestalowych.

Więcej o rodzajach stali:
http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ekperta/stal-18
0-nierdzewna

Przy okazji - posiadany przez Juztynę kombiwar starszego typu
funkcjonalnie niczym nie różni się od tzw. halogenowych. Wszelkie przepisy
może stosować w tym starszym.
Ważne - w kombiwarze można gotować na parze (po zawinięciu produktu w
folię, para albo z odrobiny dodanej wody, albo z wilgoci produktu).

Zanim Justyna kupi parowar, niech poćwiczy w nierdzewkach i kombiwarze.
Będzie wiedziała, czy pasuje jej gotowanie na parze i czy warto wydawać
pieniądze na urządzenie, którego funkcje spełniają posiadane garnki i
kombiwar.
Oczywiście parowar ma swoje zalety :)

--
Trefniś