Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?

51. Data: 2015-08-19 01:46:13

Temat: Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Fragi" <s...@o...pl> wrote in message
news:anj6vy610hnn$.180vlzi1d3kwz$.dlg@40tude.net...

> Ja nie mam dobrego doswiadczenia ze stalowymi termosami.
> Miałam już różne, kiepsko trzymały temperaturę.
> Teraz mam "Thermos" i też jest z tym tak sobie.

Napisałem Ci co dla mnie oznacza bardzo długo...
Napisz proszę co dla Ciebie oznacza "tak sobie".

> Dlatego preferuję ze szklanymi wkładami. Oczywiście
> nie mam tu na myśli jakichś najtańszych, bo te kiepsko
> trzymają temperaturę, albo wręcz wcale :)

W szklanym ciężko stwierdzić czy nie straciły próżni.
Bo niestety często nie rozbijają się całkiem po upadku
czy uderzeniu a tylko tracą szczelność między ścianami.
A wtedy już nie izolują ciepła/zimna.

Raczej :-)

52. Data: 2015-08-19 16:01:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-19 o 01:43, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Gdybyś była z Krakowa, to dystans do samochodu nie odgrywałby tak
> dużej roli ;-)

W Krakowie mieszkałam przez rok, ale się nie zaraziłam.

> No chyba że tak... :-))

No a jakże! Gdyby nie to, nie wiedziałabym, co to schiwasser ani bombardino!

> Ale tam te knajpki są bardzo zatłoczone, ciężko stolik znaleźć, zwykle
> kończy się na jedzeniu na stojąco, porcje duże i zbyt smaczne, za dużo
> się je i na dodatek sporo czasu się na to wszystko traci, a góra czeka
> i tęskni - lepiej zrobić dobry rozmach przy ostatnim zjeździe i trochę
> drogi do parkingu z rozbiegu odwalić a potem kilka kroczków i jesteś w
> swoim aucie :-)

Ja jestem pospolity parkieciarz, aż takich rozmachów nie umiem. ;)

Ewa

53. Data: 2015-08-19 22:51:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> Wrote in message:

> W szklanym jest po nic, bo trudno o lepszy izolator od szkła.

Osiołek pomylił ciepło z prądem... Szkło jest dobrym izolatorem
cieplnym, ale jest mnóstwo lepszych (styropian, drewno, guma itp,
a najlepsze to suche powietrze i próżnia), natomiast jest jednym
z najlepszych izolatorów elektrycznych.Lepsza jest
porcelana.
W termosie szklanym warstwa szkła jest tak cienka, że nie ma
znaczenia izolującego. Jest tylko naczyniem na... próżnię. Rolę
izolującą próżni wspomaga warstwa lustrzana, pokrywająca ścianki
szklane - odbija ona promieniowanie cieplne.

--
XL
Ta Co Oświeca Osiołki

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

54. Data: 2015-08-20 00:45:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> W Krakowie mieszkałam przez rok, ale się nie zaraziłam.

Za krótko... Tym się nasiąka w czasie dzieciństwa ;-)

Podróże kształcą!

p.s. już niedługo śnieg.

55. Data: 2015-08-20 00:48:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Osiołek pomylił ciepło z prądem...

Widzę że Ty naprawdę starasz się być wyjątkowo niemiła.
Weź kontroluj trochę tą biegunkę ustną.

> W termosie szklanym warstwa szkła jest tak cienka, że nie ma
> znaczenia izolującego. Jest tylko naczyniem na... próżnię.
[...]
> XLTa Co Oświeca Osiołki

Tak się zachłysnęłaś swoim oświeceniem, że nawet nie doczytałaś
o którym fragmencie konstrukcji termosu była mowa... ech.

56. Data: 2015-08-20 00:52:33

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> [...]
>
> Tak się zachłysnęłaś swoim oświeceniem, że nawet nie doczytałaś
> o którym fragmencie konstrukcji termosu była mowa... ech.

Fachowo nazywa się to "gadaniem po próżnicy".

Jarek

--
Horror vacui

57. Data: 2015-08-20 08:00:43

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-08-20 00:52, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

Jednych to grzeje, innych ziębi.

termometr

58. Data: 2015-08-20 10:51:56

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2015 o 20:47 Fragi <s...@o...pl> pisze:

> W mojej kuchni garnki ze stali nierdzewnej to podstawa. Sprawdzają się
> świetnie, od lat; nie mam z nimi żadnych problemów. Tak więc ja polecam
> :)

Justyna takowe garnki posiada, z opisu (i dotychczasowych jej doświadczeń)
wynika, że niezłej jakości.
Warto, żeby uświadomiła sobie, że można w nich gotować na parze (bez
żadnych wkładek!), a także o możliwości smażenia w nich całkowicie bez
tłuszczu.

Należy uważać na uczulonych na nikiel/związki niklu. Tutaj trzeba używać
garnków 18/0 albo niestalowych.

Więcej o rodzajach stali:
http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ekperta/stal-18
0-nierdzewna

Przy okazji - posiadany przez Juztynę kombiwar starszego typu
funkcjonalnie niczym nie różni się od tzw. halogenowych. Wszelkie przepisy
może stosować w tym starszym.
Ważne - w kombiwarze można gotować na parze (po zawinięciu produktu w
folię, para albo z odrobiny dodanej wody, albo z wilgoci produktu).

Zanim Justyna kupi parowar, niech poćwiczy w nierdzewkach i kombiwarze.
Będzie wiedziała, czy pasuje jej gotowanie na parze i czy warto wydawać
pieniądze na urządzenie, którego funkcje spełniają posiadane garnki i
kombiwar.
Oczywiście parowar ma swoje zalety :)

--
Trefniś

59. Data: 2015-08-20 11:16:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-20 o 00:45, Pszemol pisze:

> p.s. już niedługo śnieg.

W Kanadzie - być może.

Ewa

60. Data: 2015-08-30 11:03:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:

> W szklanym ciężko stwierdzić czy nie straciły próżni.
> Bo niestety często nie rozbijają się całkiem po upadku
> czy uderzeniu a tylko tracą szczelność między ścianami.
> A wtedy już nie izolują ciepła/zimna.

Zwłaszcza tego "zimna" :-D

--
XL
Ta, Która Oświeca Osiołki

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

Kto dostanie statuetkę św. Jacka?
Pytanie z serii gzie w Krakowie...?
A z jagnięciny co?
suszone o?miornice
Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?