Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Co to jest anhedonia ? Re: Co to jest anhedonia ?

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Co to jest anhedonia ?

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!d20g2000yqh.googlegroups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co to jest anhedonia ?
Date: Fri, 18 Dec 2009 02:53:18 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 109
Message-ID: <7...@d...googlegroups.com>
References: <hgd9pj$ki1$1@news.onet.pl>
<8...@c...googlegroups.com>
<hgdpb8$kcr$6@news.onet.pl>
<f...@m...googlegroups.com>
<hgfdcb$p54$1@news.onet.pl>
<e...@c...googlegroups.com>
<hgfkue$dme$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 67.228.166.110
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1261133598 30047 127.0.0.1 (18 Dec 2009 10:53:18 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Dec 2009 10:53:18 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: d20g2000yqh.googlegroups.com; posting-host=67.228.166.110;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:495932
Ukryj nagłówki


R e d a r t wrote:
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:ee29ae21-1ddd-499d-92d9-2a8eadf59108@c3g2000yqd
.googlegroups.com...
>
> Przepraszam, �e wyc��em ca�y tekst, ale z jakiego� powodu moja
przegl�darka
> nie radzi sobie z Twoimi postami
> - nie cytuje ich ze znaczkiem wci�cia '>', psuje polskie litery itp.
>
> Wiec ja generalnie siďż˝ z Tobďż˝ zgadzam co do idei itp - ale jednoczesnie
> uwa�am, �e robisz bardzo czesto
> niew�a�ciwe obserwacje dotycz�ce innych ludzi i ich emocji. Zaraz podam
> przyk�ad.
> generalnie - odbierasz ludziom podmiotowo��, tak, jakby twoja w��sna
> podmiotowo�c, �wiadomo��
> - by�a czym� absolutnie wyj�tkowym w tym wszech�wiecie. A tak nie jest -
> choďż˝ takie bardzo
> wielu z nas odnosi wra�enie. Wierz mi - bardzo wielu ludzi odbiera Ciebie
> jako bezpodmiotowy
> automat. To jest problem ich odbioru. Ale - pieprzyďż˝ innych ludzi. Niech siďż˝
> przebijajďż˝ przez
> swoje zaciemnienia. Teraz rozmawiam z tob�. I daj� ci przyk�ad:
>
> Napisa�e�:
> "m�wisz o braku odczuwania tej rado�ci konik�w i ludzi na konikach, dla mnie
> jest to projekcja ch�odu emocjonalnego, tak jakby� tam gdzie nie ma
> tre�ci emocjonalnej widzia�by� prawdziwe emocje. Nie, tam ju� nic nie
> ma, to tak jakby� za�o�y� getry i melonik z dziewi�tnastego wieku."
>
> Ot� jest to nieprawda. Nie jest prad�, �e dziecko posadzone na konika,
> czy te� uposledony posadzony na konika - nic nie odczuwa. Jest dok�adnie
> odwrotnie. Jest to kontakt pe�en emocji i wra�e�. Powiem wiecej - wiele
> koni te� odczuwa kontakt z cz�owiekeim jako przyjemny. Wynik hodowli,
> ewolucyjnego treningu - mniejsza o przyczyny. By� mo�e nie s� to
> jeszcze emocje 'wsp�czucia', ale przynajmniej 'przyjemnosci'. Przy
> odpowiednim
> podej�ciu do koni jest to przyjemno�� obop�lna. oczywi�cie mozna
gdyba�, �e
> konie mog�yby mie� jeszcze lepsz�rzeczywisto��, bez czlowieka.
> Ale to jest gdybanie podobne do tego, �e �winki te� mog�yby. Owszem -
> cz�owiek
> nie jest dzi� skazany na konie, a na �winki - jest. Ale post�p idzie
> naprz�d.
> Kiedy� nie m�g� �y� bez konia, w przysz�o�ci mo�e b�dzie m�g�
�y� be�
> �winek.
> O to mi chodzi�o.
>
> Obserwacja dzieci jest o tyle dobra, �e pozwala oddzieli� nieco to, z czym
> si� rodz� od tego, co zosta�o im wdrukowane. I wierz mi - dzieci, na og�
> zajebi�cie si� ciesz� z kontaktu ze wszelkim ciep�em futerkowatym. To jest
> genetyczne, po prostu lubimu dotyk futra (na og�). Do wsp�czucia,
> rozumienia
> podmiotowo�ci zwierz�tk od tych dozna� radosci jeszcze daleko - ale
> wsp�czucia tak naprawd� wszyscy musimy si� uczy�. Natura nam w tym pomaga
> - daj�c z tego przyjemno��. Tylko korzysta� ...

Nie, to tylko jak uczenie dziecka siadania na kibelku, i uczysz go
tego przeżywać, a tak naprawdę pokazujesz mu suche wzorce i tylko
chodzi o to, że musimy zdawać sobie sprawę, że zmieniamy biegi
automatycznie i wmawiamy że suche wzorce są przeżyciem. Widzisz suche
wzorce opadają i pokazują się nowe uczucia, bo gdyby tak nie było, to
uśmiechnięty zakładałbyś getry z 19 wieku i czuł się modnie .
Dlatego czeka nas jeszcze dużo doznań, a ludzie są bardziej
skostniali , lub mnie skostniali, ty jesteś trumną.
A co do podmiotu, jest tylko jeden, który wszystko rozpoznaje jak
przedmiot. To dotyczy każdego człowieka, czyli ikselka może być tylko
ikselką=nikim więcej, czyli podmiotem, ikselka za to nie jest medeą,
bo w niej nie siedzi, medea dla ikselki jest przedmiotem.
I tak ma każdy, dawanie podmiotowości przez ikselkę do medey= to
kolektywizm, teoria nie zgodna z rzeczywistości, bo iks nie wchodzi do
głowy Medey, widzisz swój odryw od rzeczywistości, nie jesteś
Gorbaczowem idioto.


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
18.12 glob
18.12 Chiron
18.12 glob
18.12 Chiron
18.12 glob
18.12 R e d a r t
18.12 R e d a r t
18.12 Chiron
18.12 R e d a r t
18.12 glob
18.12 Chiron
18.12 glob
18.12 R e d a r t
18.12 glob
18.12 adamoxx1
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6