Re: Czerwona kapusta

Data: 2002-09-10 09:54:58
Temat: Re: Czerwona kapusta
Od: "Wkn" <w...@w...pl>

Użytkownik Halszka <h...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:alkcjo$q5$...@n...gazeta.pl...
> Czerwona kapusta to też jedno z warzyw zalecanych przy diecie
odchudzajacej.
> Chyba kiedys , raz , dawno temu jadłam na prawdę dobrą surówkę z
cz.kapusty.
> Próbowałam róznych przepisów, ale zwykle było to nijakie i nie pojawiał
się
> pokusa, by to powtórzyć.
> Co więc zrobić zniej smacznego?
> Halszka

ja bardzo lubię surówkę z gotowanej czerwonej kapusty z rodzynkami, pasuje
świetnie do pieczomnych mięs z ziemniakami.
tu przepis:
mała czerwona kapustka
6-8 suszonych śliwek
spora garść rodzynek
sól, pieprz
2 goździki
olej
cytryna
Zdaje się, że ta potrawa jest rodem z Kaszub.

Kapustę pokroić na ćwiartki, a potem w średniej grubości paski. Wrzucić do
rondelka i wlać tyle wody, żeby było równo z kapustą. Przykryć i podgotować.
Nastepnie wrzucić goździki, posolić, dodać pół kostki rosołowej knora (albo
ciutkę więcej do smaku) i ugotować prawie na miękko. Teraz wrzucić rodzynki
i śliwki przekrojone na cztery, sporo popieprzyć - kapusta nie może być
mdła, i dogotować. Na koniec dosolić, wcisnąć sok z połówki cytryny i wlać
dwie łyżki oleju.
Odsączyć z nadmiaru wody i podawać na ciepło do mięs i ziemniaków.

wkn