Czubajka kania

11. Data: 2013-09-29 17:38:40

Temat: Re: Czubajka kania
Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.09.2013 12:46, Trybun pisze:
> Co można poza usmażeniem surowej na patelni zrobić z grzybka zwanego
> kanią (sową)? Uzbierałem dwa wiadra takich grzybków, i po usmażeni kilku
> reszta chyba trafi do kubła na śmieci..
Pokrój na mniejsze kawałki, zapanieruj i usmaż jak zwykle. Następnie
podduś dużo cebuli na jeszcze większej ilości oleju.
Zrów zalewę jak do normalnych grzybów marynowanych. Powkładaj usmażone
kawałki kani w słoiku, zalej mniej więcej do 3/4 słoik marynatą, resztę
uzupełnij cebulą, koniecznie z olejem. Zakręć, zapasteryzuj... pychotka.

GA

12. Data: 2013-09-29 19:44:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Sep 2013 17:38:40 +0200, GalAnonim napisał(a):

> [...]
> kawałki kani w słoiku, zalej mniej więcej do 3/4 słoik marynatą, resztę
> uzupełnij cebulą, koniecznie z olejem. Zakręć, zapasteryzuj... pychotka.

Własnie też podawałam linki do kań (kani?) smażonych-marynowanych.

13. Data: 2013-09-29 19:50:12

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.09.2013 19:44, Ikselka pisze:

> Własnie też podawałam linki do kań (kani?) smażonych-marynowanych.

Sorry, nie zaglądałem do linków ;)

14. Data: 2013-09-29 20:01:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Sep 2013 19:50:12 +0200, GalAnonim napisał(a):

> Sorry, nie zaglądałem do linków ;)

Nie trzeba było zaglądać, żeby wiedzieć, czego dotyczą:
"Kanie smażone marynowane (jak ryby; ryby robiłam - poezja!):
http://www.znajdzprzepisy.pl/click/index/3889334/?si
te=smacznapyza.blogspot.com
http://www.wielkiezarcie.com/recipe61387.html"

:-)

15. Data: 2013-10-21 16:04:29

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 18:17, u...@d...invalid pisze:
> Ja dwa lata temu narobiłem krokietów, które włożyłem do zamrażarki
> (oczywiście przed smażeniem i bez panierki), po czym wystarczyły mi na
> kolejne kilka miesięcy jako drugie danie do obiadu :)

Dzięki, ale to już wyższy poziom kucharzenia. Ja na razie jestem na
poziomie gotowania prostych zup i pieczenia kurczaka.. A takie krokiety
to już poziom dla zaawansowanych:-)

16. Data: 2013-10-21 16:05:05

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-29 17:38, GalAnonim pisze:
> [...]
> kawałki kani w słoiku, zalej mniej więcej do 3/4 słoik marynatą,
> resztę uzupełnij cebulą, koniecznie z olejem. Zakręć, zapasteryzuj...

No i tak zrobiłem, poszły tamte dwa wiadra i jeszcze jedno nowe - 12
słoików z kaniami stoi w piwnicy..

17. Data: 2013-10-21 16:05:45

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 14:04, Ikselka pisze:

> http://kuchnia-polska.wieszjak.pl/grzyby-w-kuchni/28
7156,Jak-zrobic-flaczki-z-kani.html

Wypróbowałem i ten przepis. W smaku nawet dość dobre, ale widok dania
niezbyt ciekawy, tak że poza mną samym nikt nie chciał ich pod taką
postacią jeść. Jedna rada gdybyś kiedyś robiła kanie a`la flaczki i
usmażyć kapelusze w całości i dopiero pokroić na paski i do garnka, a
nie najpierw na paski i później na patelnię. Pokrojone wcześniej nie
będą się na patelni smażyć, a dusić we własnym sosie.

No i jeszcze chwalę...
Chwalę "Bagatelkę" :-)
No tak...
Lippia !;}