Czy ktos zna NORMALNY przepis na gofry

1. Data: 2003-07-17 15:38:10

Temat: Czy ktos zna NORMALNY przepis na gofry
Od: <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam takie niby proste pytanie ale chyba nie dla mnie.

Kupilem sobie wczoraj gofrownice i zadowolony "zrobilem" sobie gofry wg
przepisu z instrukcji obsługi.
Niestety takich kapci dawno nie widziałem.

Poztem poszukałem na sieci przepisó (znalazłem 8) i znowu zrobilem ciasto,
tym razem wg innego przepisu - wyrosły troche lepiej ale też nie smakowaly
jak gofry w miescie.

Czy ktoz moze mi podac normalny przepis, taki dla srednio rowinietego
szympansa,
zebym nie mogl czego zrobic zle.

Probowalem juz z mlekiem zwyklym, kwasnym, z proszkiem, bez.
Nic mi nie wychodzi wiec prosze o pomoc.

POzdrawiam,

Waldi
w...@i...pl

1. Data: 2003-07-17 16:20:39

Temat: Re: Czy ktos zna NORMALNY przepis na gofry
Od: p...@h...com szukaj wiadomości tego autora

Zobacz tutaj:
http://www.mniammniam.pl/pu.php?u=7&p=2383

pozdr/Petty

1. Data: 2003-07-17 19:11:54

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja Ci podam :)
Jest tysiace razy sprawdzany i gofry sa przepyszne !!!
a wiec pisz:
3 szklanki maki
2 szklanki mleka (zwykle z kartonika lub z woreczka, procenty nie wazne)
4 jajka
5 dkg cukru
cukier waniliowy
szczypta soli
ciut oleju
szczypta proszku do pieczenia

wymiksuj wszystko w jakims naczyniu i SMACZNEGO !!!!

Aha, taka ilosc jest dobra na 2-3 osoby :) Wiec jesli chcesz sprobowac sam
to nastaw sie ze bedziesz jadl te gofry przez 2 dni :)

Pozdrawiam, Jagaa

1. Data: 2003-07-18 05:24:04

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Baba Jagaa" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> ciut oleju
> szczypta proszku do pieczenia

To ciut oleju to ile? Łyżka ? Łyżeczka?
A szczypta proszku?
Pozdr. - Gośka (Lublin - uff jak gorąco)

1. Data: 2003-07-18 08:23:23

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

szczypta to tyle co w palcach ci sie zmiesci, nabierajac z woreczka czy tez
pudelka.
a oleju to ile ci sie wleje :) moze byc lyzka, moze byc lyzeczka :)
proponuje wielkosc okolo lyzeczki :)

Pozdrawiam, Jagaa

1. Data: 2003-07-18 09:03:53

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tez
> pudelka.
> a oleju to ile ci sie wleje :) moze byc lyzka, moze byc lyzeczka :)

Dzięki. Jeszcze ten przepis spróbuję, a jak nie wyjdzie to już chyba nie
będę robiła gofrów, bo robiłam już z wielu przepisów i za każdym razem
wychodzą naleśniki. Wprawdzie rodzina zjada i mówi, że dobre ale mnie to
"niewychodzenie" już wnerwia.
Pozdr. - Gośka (Lublin - jeszcze goręcej)

1. Data: 2003-07-18 12:09:45

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nalesniki to masz na mysli w smaku ?
Hmm, moj przepis nie przypomina w smaku nalesnikow, ale kazdy ma inne kubki
smakowe :)
Mam nadzieje, ze jednak ci sie udadza i beda przepyszne :)

1. Data: 2003-07-18 12:15:50

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nalesniki to masz na mysli w smaku ?

Nie są chrupiące tylko takie flakowate i plackowate jak naleśniki.
Pozdr. - Gośka (Lublin gdzie żar leje się z nieba i szare komórki odmawiają
posłuszeństwa)
Miłej soboty i niedzieli wszystkim gotującym i spożywajacym.

1. Data: 2003-07-18 14:36:00

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To moze po prostu za szybko je wyciagasz z gofrownicy ?:))))))))
Ja lubie takie dosc ciemne,wiec trzymam dosc dlugo.

1. Data: 2003-07-18 22:27:35

Od: <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem gofry i komentuje przepis baba jagi (na gorąco)

> [...]
>a wiec pisz:
>3 szklanki maki
>2 szklanki mleka (zwykle z kartonika lub z woreczka, procenty nie wazne)

Musiałem troche improwizować więc oto jak zinterpretowalem pwene dane:
5 dkg cukru = dałem pełną dużą łyżkę (od zupy)
cukier waniliowy = wsypałem małą torebkę
szczypta soli = tyle co udało mi sie uchwycić w palce z torebki
ciut oleju = poszło 2 duże łyżki
szczypta proszku do pieczenia = płaska mała łyżeczka (od herbaty)

>wymiksuj wszystko w jakims naczyniu i SMACZNEGO !!!!

Tak zrobiłem

Wyszło mi z gofrownicy OPTI pięć kolejek czyli 10 gofrów

Wyszły dość słodkie - (moze za duzo cukru) ale ja takie lubie
Wydaje mi sie ze wyrastały mniej niż bym chciał i nastepnym razem dodam
proszku więcej.

Jak juz wyciagnalem z gofrownicy to stawiałem do ostygnięcia w kształt
"domku z kart"
bo ktoś tam mówił ze jak zostawie na talerzu to wyjdą KAPCIE.

No i uważam ze wyszły OK. Troche je jeszcze jutro podkrece, mysle ze jak
dodam proszku więcej
to będą mocniej wyrastać i kratka u góry będzie dokladnie tak mocno
odciśnięta jak ta na dole.

Dzieki za przepis.

Pozdrawiam,

Waldi

>Aha, taka ilosc jest dobra na 2-3 osoby :) Wiec jesli chcesz sprobowac sam
>to nastaw sie ze bedziesz jadl te gofry przez 2 dni :)

ciasto na ostro
Fasolka szparagowa na zimę.
ziemniaki z mikrofali
pytanie o śliwki