Re: Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?

From: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.wegetarianizm,pl.misc.dieta
Subject: Re: Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?
Date: Sun, 6 Oct 2002 22:46:53 +0200

Użytkownik "Peyton" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
news:anpjsf$kli$1@news.tpi.pl...
> "Dietetyczne przeciwieństwo wegetarian, to optymalni.

Jest to wymysł nie mający pokrycia w rzeczywistości.

Obecność w jednym
> miejscu jednych i drugich stanowi mieszankę wybuchową." - pisze autor
> FAQ-a grupy pl.misc.dieta.

To tylko świadczy o kiepskiej jakości FAQ.

Trudno odmowic mu racji. Sam wielokrotnie
> uczestniczylem w wymianie "uprzejmosci" z optymalnymi.

Wynika to tylko z ubzdurania sobie przez niektórych wegetarian, że dieta
optymalna jest przeciwieństwem wegetarianizmu.

Kazdorazowo moge
> usprawiedliwic swoje zachowanie reakcja na wczesniejsze krzywdzace i
> obrazliwe slowa optymalnych.

Odwracasz kota ogonem. To ataki wegetarian na optymalnych są powodem ich
reakcji, a zwłaszcza mojej.

Problem w tym, ze oni moga powiedziec to
> samo na temat moj i innych wegetarian.

Właśnie.

Mamy zatem samonakrecajacy sie
> konflikt, ktorego konca nie widac.

Proponujesz wypalenie fajki pokoju?

> Mozna zadac pytanie, czy ten konflikt jest potrzebny. Czy obie nasze
> grupy sa wobec siebie konkurencyjne?

Trzeba tylko uważnie czytać, a wtedy okaże się, że wcale nie atakujemy
wegetarianizmu. Ja tylko piszę o mitach i kłamstwach propagowanych przez
wegetarian, a to jest różnica.

Nic nam nie przeszkadza, aby zyc spokojnie
> w oddzielnych swiatach.

Tu akurat nie zgadzam się z Tobą. Żyjemy w tym samym świecie. Ja płacę
podatki i składki na ZUS. Wegetarianie chorują i z moich składek się leczą.
Masz tu punkt styczności. Jeden z wielu.

> Optymalni i wegetarianie to ludzie w pewnej czesci podobni.

Zgodzę się. Na swoim przykładzie :)

> Otoz wszyscy kontestujemy obowiazujaca linie medycyny akademickiej.

Różnica jest taka, że wegetarianie kwestionują medycynę przy pomocy mitów, a
optymalni przy pomocy biochemii.

> Wszyscy ryzykujemy niewiadomymi efektami naszych dzialan.

Efekty działań reszty są wiadome: 50% umrze na choroby serca, a 25% na
nowotwory.

Kazdy
> oczywiscie ma na poparcie swojego wyboru rozne teorie i badania.
> Powiedzmy sobie szczerze, ze poki co sa one malo warte.

Dlatego, że ich nie znasz?

Jezeli za 50 lat
> syn Siwej i corka Leszka Seredynskiego spotkaja sie i wymienia
> doswiadczenia, to bedzie to cokolwiek znaczylo.

Nie wiadomo, czy moja córka będzie optymalna, a syn Siwej wegetarianinem.
Za dwadzieścia lat ja mogę spotkać się z Siwą i wtedy coś może to znaczyć.
Jednak nie wiadomo, czy Siwa nie będzie wege-opty :)

W tej chwili mozemy co
> najwyzej *wierzyc*, ze nasz wybor jest sluszny.

Widzisz Peyton. Ja w nic nie wierzę. Od pierwszego dnia d.o. sprawdzam swoje
zdrowie. Latka lecą, a zdrowie się poprawia.

A skoro tak, to nasze
> relacje mozna by bylo oprzec na wzajemnym poszanowaniu przekonan.

Nie. Ja nie uznaję żadnych świętości. Wegetariańskie mity i kłamstwa będę
zwalczał na wszelkich frontach. Szacunek mogę mieć tylko do osób, a nie do
przekonań.

Prawa
> czlowieka daja przeciez kazdemu swobode wyboru i wartosciowanie nie ma
> zadnych podstaw.

Wartościowanie czego? Jeżeli chodzi Ci o osoby, to się z Tobą zgodzę. Każdy
ma prawo błądzić i nie jest to nic złego pod warunkiem, ze nikogo nie
krzywdzi.

> I wegetarianie i optymalni lubia podkreslac, jak znacznie poprawilo sie
> im zdrowie po zmianie diety. Mozna sie tylko z tego cieszyc :-)

Jako były wegetarianin lubię podkreślać, że zdrowie na diecie
wegetariańskiej znacznie mi się pogorszyło. Jako obecnie będący na d.o.
lubię podkreślać, że zdrowie mi się znacznie poprawiło. Dwa w jednym :)

Pozdrawiam
Leszek