Re: Czy to kradziesz? (link)

From: michał <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy to kradziesz? (link)
Date: Fri, 12 Aug 2011 00:29:38 +0200

W dniu 2011-08-12 00:01, Iwon(K)a pisze:
> "michał" <6...@g...pl> wrote in message

>>> http://wyborcza.pl/1,87648,10099602,Okazja_ujawnia_z
lodzieja.html?as=2&startsz=x#ixzz1UkHllrtS

> niby tak, ale chyba po zapoznaniu sie z pozwem sprawa powinna byc po
> prostu zatrzymana. Chyba nie trzeba sie sadzic o to, zeby udowodnic
> komus ze mozna krasc w pracy.

Nie mam pojęcia, jak wielka musi być kradzież, żeby była ścigana przez
prokuratora. Coś takiego chyba jest, że pomniejsze mogą być rozpatrywane
tylko z powództwa cywilnego. Musi być skarga.
> (...)
>[...]

> patrzac na Londyn to sie zastanaiwam czy aby to nie przypadlosc wielu
> spoleczenstw.

O tym samym pomyślałem. Ludzka to pewnie przywara, nie polska.
"Kto ma więcej niż ja, niech się podzieli!" :)
Znasz tę pracowniczą zmieniającą mentalność? Sprzedawca zatrudniony w
niedużym sklepie (jako pomoc właściciela) mniej więcej przez pierwsze 3
miesiące ewentualne manko jest gotów pokryć z własnej kieszeni (nawet
niezawinione), żeby tylko nie być podejrzanym o nieuczciwość. Stopniowo
to podejście do pracodawcy się zmienia i w kolejnych miesiącach wygląda
mniej więcej tak: Ten właściciel ma kupę szmalu i nie chce się ze mną po
równo podzielić, a prawda jest taka, że ja tu tylko haruję.

michał