Re: Czym traktujecie gałkę muszkatołową?

Data: 2023-01-07 05:09:44
Temat: Re: Czym traktujecie gałkę muszkatołową?
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

On 2023-01-06, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Chyba nie miałeś bezpośredniego kontaktu z gałką muszkatołową. ;)
>
> Jest twarda. To tak jakbyś orzech w łupinie chciał przez praskę do
> czosnku przecisnąć.

Miałem, nawet przed chwilą i chyba muszą być różne rodzaje. Z taką,
którą właśnie zdobyłem nasza dyskusja robi się bezprzedmiotowa:
Skorupka owszem dość twarda, ale po otwarciu co było w środku
roztarłem w palcach na proszek.

Zresztą jak już wcześniej googlałem za aparaturą, to zwróciłem uwagę,
że sporo pokazuje się zwykłych moździeży. Zarzuć po angielsku mortar
nutmeg (w obrazkach).

Pewnie te różne rodzaje to też różny stopień wysuszenia.

--
Marcin