Re: Czytelnictwo upada, bo ksi??ki s? drogie

From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czytelnictwo upada, bo ksi??ki s? drogie
Date: Wed, 23 Mar 2011 22:04:28 +0100

"
> A skoro już jesteśmy przy "Złotych Żniwach" - chętnie bym książkę
> przeczytał,
> z góry zakładając pewną ostrożność - nie co do faktów (bo tych, jak
> zauważyłem,
> komentatorzy różnych środowisk nie podważają),
"

Ponawiam prośbę. Zauważ- wielu ludzi reaguje dokładnie właśnie TAK. Na tym
polega polityczna poprawność- zamiast prawdy (tak, jak tego uczyli
Rzymianie)- mamy zupełnie obce naszej kulturze podejście, które wielu ludzi
(Ty na ten przykład) świetnie zaasymilowało: prawdą jest to, co "mówią
wszyscy". Prawda to nie to, co wymyślili Rzymianie- ale to coś, co się głosi
w jakimś konkretnym celu. To_jest_właśnie_polityczna_poprawność. Żywcem
zerżnięta z talmudycznych mądrości (bo tak właśnie one wyglądają)- wdrażana
często metodami sądowo- nakazowymi (np tzw "kłamstwa oświęcimskie)- aby nie
mozna było Prawdy (w sensie europejskim) odkryć. Służy jej zakryciu wręcz.

Samej książki nie czytałem. Oglądałem 2 wywiady z tym kłamcą Grossem- jeden
w pro- grossowskim TVN, gdzie (choć delikatnie, ale stanowczo) wytknięto mu
kilka z jego bajdurzeń. Czytałem też trochę opracowań- ale myślę, że sam
poszukasz.

Pytanie zadałem konkretne: jakie prawdy (w sensie europejskim) zawarł Gross
w swojej książce (Ty twierdzisz, że jego tezy są prawdziwe i że nikt rzekomo
ich nie podważa)- konkret proszę.

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron