[DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego

51. Data: 2004-02-20 20:15:53

Temat: Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a rozumiem, tak czy owak bierzesz pieniążki za propagowanie
> diety która rzekomo oparta jest na biochemii, prawda?

lepiej żeby nie była??
jak mi już ten cholesterol kompletnie zatka tętniczki w mózgu to bede
pracować za darmo ;)

> civic,
> a jak Renoir to koniecznie Megane (zasłyszane na aukcji)

hehe, dobre......
już się mnie ktoś kiedyś na grupie czepiał o literki, albo mam deżawi ;)---a
co tam, poużywaj sobie :)

ja???

pzdr. grazyna

52. Data: 2004-02-20 20:19:02

Od: "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ze utrzymywanie oranizmu w stanie przedluzajacej sie glodowki na dietach
> ketogenicznych typu diety kwasniewskiego, prowadzi z czasem do
zmniejszania
> sie objetosci mozgu (badania wykonano na szczurach).

... i zmniejszenia objętości brzucha !!! o zgrozo!!!

grazyna

53. Data: 2004-02-20 20:19:15

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jurek co masz do powiedzenia w temacie wątku?
> Czytałeś mojego posta?
>
> pozdrawiam Chaciur

jezeli zauwazyles, to moj post jest odpowiedzia na konkretny post,
konkretnej osoby. Smiem zauwazyc ze jest to praktyka bardzo rozpowszechniona
na tej grupie (zreszta nie tylko na tej), ale nie chowam sie za "moim" malym
palcem.
Co do twpojego postu otwierajacego to:

uwaga ogolna: wybrales najbardziej "skondensowana" wersje opisu DO. A kazdy
"kondenst" sila rzeczy zawiera wiele (a raczej bardzo duzo) uproszczen i
"skrotow", ktore bardzo latwo poddac "analitycznej" krytyce.

ad1: jezeli chodzi o IG, DrJK wzruszal(czas przeszly) ramionami, OBECNIE IG
zostalo zakceptowane i jest popularyzowane przez wielu lekarzy Opty i
rowniez przez DrJK (wypowiedzi Dr Wrobla i informacje jakie otrzymuje z
serwera "opty" na priva), np ziemniaczki juz nie sa ostro propagowane jako
najlepszy "owoc". Dla mnie jest to JESZCZE JEDEN dowod na to ze DO to nie
"beton" jak chca to widziec przeciwnicy DO

ad2:jak juz pisalem, stosowalem wiele roznych diet(masowe spozywanie soi
tez!) i skutek w moim przypadku byl bardzo (!!!) zly. Po przejsciu na DO ,
sopozywajac (ilosciowo) ulamek tego co zjadalem w okresie sojowym, bardzo
szybko nastepowala poprawa stanu mojego zdrowia, a szczegolnie choroby i
problemy skorne(liczne!). Wiec mam pytanie: jezeli prawda jest ze "blad
optymalnych" w sprawie bialka jest tak oczywisty i "udowodniony" to dlaczego
u mnie "bledna" teoria DO dala liczne, szybkie i trwale skutki a nie daly
zadnych skutkow diety oparte na slusznych zalozeniach. Dla ulatwienia;
wszystkie "diety" jakie praktykowalem byly "oparte" na bogatej literaturze,
niczego sam nie wymyslalem. Slowo harcerza(!) czytalem duzo.

ad3: ATP nie mozna zjesc, jest to "produkt" komorek, moim zdaniem DrJK,
usiluje uwrazliwic czytelnikow na wybieranie pokarmu jak najwartosciowszego,
watroba jest takim "produktem". (patzr rowniez moja wstepna uwaga)

ad4 : co do twojego stwierdzenia, nie znalazlem informacji mowiacych co
innego, ale gdzie DrJK mowi ze to krwinki dostarczaja ATP do mozgu? proces
zasilania mozgu w energie przez zwiazki fosforanowe jest skomplikowany i
dosc trudny do zrozumienia przez laika, czy uwazasz ze zmieszczenie opisu
calego procesu przemian w ksiazce pt "Ksiazka kucharska" miala by jakis
sens?

cd:
-zadnych korzysci finansowych nie czerpie z leczenia kogokolwiek, ale
zaoszczedzilem olbrzymia ilosc pieniedzy przez prawie 5 lat na DO
:))))))))))) (lekarze, lekarstwa, szpitale, laboratoria itd, itp

a na koniec brawo Chaciur!!!! mozna "rozpracowywac" DO bez "wycieczek?
mozna ! :))))))))))

Jurek

PS: mozna by zaczac watek o zasilaniu w energie mozgu, jest to dosc
(delikatnie mowiac) skomplikowane, i gdyby udalo sie to zrobic w takiej
formie jak ten (+-) watek to ja sie pisze, oczywiscie jako zainteresowany
laik.

54. Data: 2004-02-20 20:31:10

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejscie do zagadnienia eksperymentu przeprowadzanego bezposrednio na
duzej
> populacji ludzkiej w Polsce zaiste bardzo szokujace? Doktor Mengele sie
> klania;-)

czy mowisz o sobie?

> Literatura naukowa jest przepelniona informacjami na temat tego typu diet
> jak kwasniewskiego. Zreszta kwasniewski chyba sam nie rozumiejac do konca
> zasad dzialania swojej diety siegnal do Starego Testamentu aby znalec
jakas
> baze do swoich rozwazan pseudonaukowych.

no prosze Kwasniewski nic nie wie , nic nie rozumie i szuka bazy. A moze
kilka dowodow na to?

> Nauka wie juz na tyle duzo duzo na temat pracy mozgu, aby mozna bylo z
cala
> odpowiedzialnoscia powiedziec, ze sugestie kwasniewskiego w tym temacie sa
> absurdalne.

ktore? te ze zwiazki fosforanowe sa najlepszym zrodlem energi , rowniez dla
mozgu? no to pani Anno , warto wrocic do podrecznikow akademickich

> Ja takze zachecam do przeczytania artykulu ale w calosci:-)
>
> Szczegolnie proponowalabym zwrocic uwage na nasteppujacy fragment
artyklu:

> "Przeprowadzono nastepnie eksperyment, w ktorym subiektywna trudnosc zadan
> zostala wyrownana. W tej sytuacji okazalo sie, ze osoby o wyzszej
> inteligencji wykazywaly wyzszy metabolizm glukozy...."

i co w zwiazku z tym? (mowimy o mozgu)

> Prosze teraz zwrocic uwage jak sprytnie osoba krystynaopty przechodzi
> do manipulowania wyrwana z kontekstu artykulu popularno-naukowego
> informacja:

znasz sie na manipulacji, na tym to Ty sie bardzo dobrze znasz ;))))))

> [...]
zmniejszania
> sie objetosci mozgu (badania wykonano na szczurach).

czy to jest ten zapowiadany powod wyginiecia Opty? fajne! mozgi nam sie
skurcza :)))))))

> Wiele innych badan wykazalo niezbicie, ze nadmierna podaz tluszczy
> nasyconych w diecie prowadzi do stepienia intelektualnego emocjonalnego.
>
> anna

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
))))))

ale numer!!!!! trzymaj tak dalej!!! bedzie fajnie!!!!

Jurek

55. Data: 2004-02-20 20:39:39

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> napisał w wiadomości

> lepiej żeby nie była??
> jak mi już ten cholesterol kompletnie zatka tętniczki w mózgu to bede
> pracować za darmo ;)

Chyba pod siebie... ;P
[to był żart z gatunku czarnego humoru]

> hehe, dobre......
> już się mnie ktoś kiedyś na grupie czepiał o literki, albo mam deżawi
;)---a
> co tam, poużywaj sobie :)

No nareśśście nie jestem sama... hehe ;)
Witaj, druga "opty-dziewczynko-do-bicia", za wszystkie smalcowe grzechy
tłustokwaśne...hihi ;)))

Twoje zdrówko!... :) - coby Ci się dobrze wiodło w nowej Arkadii! :)

Krystyna

56. Data: 2004-02-20 20:41:59

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na tej grupie (zreszta nie tylko na tej), ale nie chowam sie za "moim" malym

Podniosłeś mnie na duchu, jak słowo daje.

> [...]
> "kondenst" sila rzeczy zawiera wiele (a raczej bardzo duzo) uproszczen i
> "skrotow", ktore bardzo latwo poddac "analitycznej" krytyce.

Jurek to są błędy, naprawdę nie można tego zakwalfikować
jako skrót myślowy.

> [...]
> najlepszy "owoc". Dla mnie jest to JESZCZE JEDEN dowod na to ze DO to nie
> "beton" jak chca to widziec przeciwnicy DO

Zastanów się czy to nie jest przypadkiem zasługa opozycji :)
Przecież jest pokaźna grupa optymalnych, którzy uważają
JK za nieomylnego a jego wiedzę za niepodważalną

1
Istotą tego punku jest to, że fruktoza praktycznie nie przedostaje się do krwi,
JK się myli.

> [...]
> wszystkie "diety" jakie praktykowalem byly "oparte" na bogatej literaturze,
> niczego sam nie wymyslalem. Slowo harcerza(!) czytalem duzo.

Jurek czy ja gdzieś piszę, że to jest absolutnie niemożliwe
żeby ta dieta komuś pomogła? Tu tylko chodzi o stary
błąd powielany po dziś dzień jakoby rośliny nie posiadały
wszystkich aminokwasów egzogennych.

> ad3: ATP nie mozna zjesc, jest to "produkt" komorek, moim zdaniem DrJK,
> usiluje uwrazliwic czytelnikow na wybieranie pokarmu jak najwartosciowszego,
> watroba jest takim "produktem". (patzr rowniez moja wstepna uwaga)

Czyli uważasz że JK zdaje sobie sprawę, że ATP wcale nie
przedostaje się z mięśni do mózgu ? Przecież takie tłumaczenie
aż trzeszczy.

> [...]
> dosc trudny do zrozumienia przez laika, czy uwazasz ze zmieszczenie opisu
> calego procesu przemian w ksiazce pt "Ksiazka kucharska" miala by jakis

Wybacz Jurek ale mi to przypomina tłumaczenie
kapłanów że Bóg jest Wielką Tajemnicą.
I teraz pytanie czy kapłani coś wiedzą czy tylko mamią lud?

> [...]
> zaoszczedzilem olbrzymia ilosc pieniedzy przez prawie 5 lat na DO
> :))))))))))) (lekarze, lekarstwa, szpitale, laboratoria itd, itp

Ja dziś w aptece byłem pierwszy raz od conajmniej roku
i to na prośbę koleżanki z pracy (cukierki neoangin chyba ze 300pl za kilogram
ale na szczęście prosiła mnie o małą odmierzoną dawkę w takim pudełeczku)
A zapewnim Cię że kiedyś byłem bardzo chory.

> a na koniec brawo Chaciur!!!! mozna "rozpracowywac" DO bez "wycieczek?
> mozna ! :))))))))))

nawet nie wiesz jak mnie ręce swędzą ;)))

> [...]
> (delikatnie mowiac) skomplikowane, i gdyby udalo sie to zrobic w takiej
> formie jak ten (+-) watek to ja sie pisze, oczywiscie jako zainteresowany

Ciężka sprawa, bo musiałbyś się 'przeprosić' ze znienawidzonymi
Anną i Coolerem. Moim zdaniem mogą wnieść najwięcej do takiej dyskusji.

pozdrawiam Chaciur

57. Data: 2004-02-20 20:56:53

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " annaklay" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zostala wyrownana. W tej sytuacji okazalo sie, ze osoby o wyzszej
> inteligencji wykazywaly wyzszy metabolizm glukozy...."

No to ponieważ ty nie manipulujesz to ja tutaj wkleję całość fragmentu który
ty zmanipulowałas i wyrwałaś ;)))

" Przeprowadzono następny eksperyment, w którym subiektywna trudność zadań
została wyrównana. W tej sytuacji okazało się, że osoby o wyższej
inteligencji wykazywały wyższy metabolizm glukozy, ale jedynie w prawej
półkuli. Wysnuto stąd wniosek, iż wysoka inteligencja wiąże się z
"używaniem" w większym stopniu prawej półkuli. "

Slawek

58. Data: 2004-02-20 20:57:38

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> napisał w wiadomości

> lepiej żeby nie była??

Ten wątek miał być dyskusją czy jest,
ale wijesz się nie przechodząc do rzeczy.

> hehe, dobre......
> już się mnie ktoś kiedyś na grupie czepiał o literki, albo mam deżawi ;)---a
> co tam, poużywaj sobie :)

przecież to Twoje marzenie, to tak jak przekręcić imię ukochanego ;)

> ja???

gdyby wszystkie słowa napisane przez Ciebie w tym wątku
zliczyć to spokojnie starczyłoby na odparcie tych 4 'rzekomych'
błędów i zmiażdżenie wprost przeciwników.
Do dzieła Gapa, nie daj się prosić, przecież doradzasz ludziom
w kwestiach dietetycznych i zachęcasz do diety opartej
na biochemii? Czyż nie?

pozdrawiam Chaciur

59. Data: 2004-02-20 21:02:33

Od: "annaklay " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

Bardzo sprytne, podejscie do "delikwenta", ale czy etyczne?.
W ten sposob zawsze bedzie winny poszkodowany ktoremu mozna zarzucic, ze
jest po prostu tluman i "grzeszy", bo bladego pojecia nie ma "po co
kwasniewski tak skomplikowal ksiazke":-))

> sposob?
>
> A czy jak się dobrze czujesz, to idziesz do lekarza, żeby mu przedstawić
> wszystkie dobre wyniki żeby Cię prześwietlił i wysłuchał Twoich rewelacji,
> że sie dobrze czujesz?
> Obawiam się, że wtedy by Cię chętnie wysłał do psychiatry... ;>

Gdzie sa ci ludzie z dobrymi wynikami ktorzy rzeczywiscie skrupulatnie
odmierzaja i odwazaja B:T:W calymi latami? Jakie te dobre wyniki maja byc?
O ile mi wiadomo , wiekszosc ludzi po pewnym czasie ma roznorodne
problemy.
Wielu ludzi ma sufitowe frakcje cholesterolowe, rzadko spotykane na
normalnych dietach.
Przeciec to Ponomarenko i inni lekarze optymalni sugeruja wprowadzenie w
zwiazku z tymi faktami, nowych unikalnych w skali swiatowej norm frakcji
cholesterolowych, specjalnie dla optymalnych. Bo cholesterol jest niegrozny.
A przeciez istnieje masa badan nad podobna dieta( a mozna nawet powiedzie
wrecz identyczna) stosowana u dzieci chorych na epilepsje i naukowcy
twierdza, ze wystepujace u tych dzieci wysokie frakcje cholesterolowe nie
pozostana obojetne dla ich zdrowia, nawet jesli po okresie dwuletniego lu
dluzszego stosowania tej diety z powodow terapeutycznych, diete sie u tych
dzieci zmieni na bardziej zrownowazona.

> Jakiez byloby zdziwienie, gdyby sie okazalo, ze u nich rowniez
> praniu:
>
> No właśnie! I nie zapominaj, że jest ono zainicjowane oddolnie przez samych
> optymalnych, bo na państwowe instytucje liczyć NIE MOŻNA, mimo,
> że są do tego przez społeczeństwo powołane i z państwowej kasy opłacane.
>
> Krystyna

Dlaczego optymalni domagaja sie przeprowadzenia takich badan przez jednostki
panstwowe? Przeciez to jest optymalny biznes i optymalni musza zlecic
wykonanie takich badan niezaleznym (!!) osrodkom badawczym . Te badania
ktore w tej chwili sa robione nie beda nigdy uznane za rzetelne, poniewaz
tak naprawde niewiele maja wspolnego z wlasciwymi badaniami naukowymi.
Obecnie bada sie po prostu sklad jadlospisow:-))
Zreszta jest to o tyle dziwne wymaganie, bo przeciez kwasniewski twierdzi
ze "dobrze" diete juz przebadal, a nawet wykonal badania na szczurach.
Wypowiadal sie takze wielokrotnie, ze takie badania nie sa juz potrzebne bo
wszystko juz wiadomo:-)
Spotkalam sie rowniez z jego twierdzeniem opublikowanym na lamach jakies
gazetki, iz badnia zostaly celowo ukryte przez naukowcow polskich:-)
Potem pojawily sie informacje (nawet na stronie OSBO), ze nie zyczy sobie
wspierania zadnych tego typu incjatyw badawczych, wyplywajacych od
niektorych lekarzy optymalnych.

Pojawia sie teraz nastepujace pytanie: jesli np. kwasniewski nie popieralby
wdrazania tej diety przez ogromna rzesze tzw. optymalnych doradcow i lekarzy
przeszkolonych tylko na jego ksiazkach ( ktorzy czerpia z tego tytulu
przerozne korzysci materialne) i sam tylko ja stosowal w swojej praktyce
oraz jesli w wyniku tego pojawilaby sie rzesza ludzi z roznymi problemami
spowodowanymi przez stosowanie tej diety, to jak wowczas jego obecnie po
prostu kupieni zwolennicy wowczas reagowaliby na takie informacje??

anna

60. Data: 2004-02-20 21:22:59

Od: "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spowodowanymi przez stosowanie tej diety, to jak wowczas jego obecnie po
> prostu kupieni zwolennicy wowczas reagowaliby na takie informacje??

...a co by było gdyby, na drzewie rosły wieloryby?

czy ty dobrze sie czujesz aniu? :(
grazyna

Indeks glikemiczny a poziom glukozy?
odżywianie wewnętrzne - proszę o "pomoc"
Moja waga...
no kochani dziś tlusty czwartek co robimy ??
dieta :)