Re: Depresja-jak żyć...

From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Depresja-jak żyć...
Date: Sat, 25 Mar 2006 05:32:07 +0100

zenek; <e01cnm$bg8$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> Nie bede sie rozpisywać. Proste pytanie. Jak żyć z osobą majacą depresję,
> jak sie wobec niej zachowywać, jeśli jet to bliska nam osoba? Prosze o
> jakies porady, bo sam nie wiem co robić. Zaczynam też popadać w depresję
> przez tą osobę. Jak nie dać sie temu wszystkiemu, żeby jakos wytrwac.?

Przeczytaj i zrozum pojęcie psychoastenii.

Nie staraj się przekonywać, że coś ma sens - postaraj się ją nauczyć
zachowań "bezsensownych" - robienia rzeczy nie dlatego, że mają
jakikolwiek sens, ale żeby je robić.

Skoncentruj się na "zmuszaniu" jej do *pojedyńczych* zachowań - nie
wymagaj za wiele, ale "wymagaj" trochę. I nie myśl we własnych
kategoriach - wyjście do sklepu w głównej mierze składa się z *wyjścia*
, a nie z celu - kiedy wyjdzie, to cel jest niejako nadany z automatu.
Więc - nie namawiaj do jakichś celowych wypraw, ale do samego wyjścia.

Flyer - zdecydowanie nie specjalista.