Re: Dieta optymalna- kilka pytan

Data: 2003-06-06 19:07:22
Temat: Re: Dieta optymalna- kilka pytan
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl>

Użytkownik "Mike" <m...@k...wox.org-nospam> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.be1kul.2bs.mike@krakow.wox.org...

> :-)))) Przydałoby się z 5 dodatkowych centymetrów, ale tak dobrze to
> chyba nie ma.

W każdym razie zapamiętaj sobie obecny wzrost i... daj sobie kilka,
no powiedzmy - 2 lata czasu. Wiem... każdemu się spieszy, ale układ kostny
należy do tych zmieniających się najwolniej.
Ja w każdym razie już gdzieś czytałam jakiś list, w którym ktoś o tym
wspomniał,
że i mu (właściwie to chyba była jakaś kobieta z chorym kręgosłupem)
przybyło kilka centymetrów mimo późniejszego wieku, niż przyjęte 20 lat.

> Lecę po śmietankę,

Uważaj na druty... ;)))

skoro proporcje jednak muszą być zachowane...
> Jakie są jeszcze dobre sposoby uzupełnienia tłuszczu? Bo np. wędliny
> mają sporo białka,

i owszem, dlatego z wędlin najlepszy jest boczek, tłusty - ma się rozumieć.

> To zależy to w końcu od głodu (fakt, teraz wróciłem do domu i od rana na
> samej jajecznicy i jogurcie trochę mi jeszcze "głodno") czy od proporcji?

Wyślę Ci na priva (bo tu mnie niektórzy zlinczują)
"Kompendium żywienia optymalnego" - tam jest wiele odpowiedzi na Twoje
pytania i po pewnym czasie wszystko stanie się proste.

> Raczej uprawiam. Co ciekawe- właśnie wróciłem z treningu i tańczyło się
> (Taniec Towarzyski to właśnie moja sportowa pasja) nadzwyczaj dobrze.
> Poważnie.

ŁAŁ!.. aż żałuję, że nie jestem Twoją rówieśnicą! ... ;)
Wspaniale do tej aktywności pasuje DO, no i teraz nie dziwi mnie spora ilość
białka w Twojej zalecanej Ci proporcji, są aż trzy powody:
jesteś młody, jesteś na samym początku diety i jesteś bardzo aktywny
fizycznie.
Trzymaj się tej proporcji, do około 2 miesięcy. Zresztą co jakiś czas wpisz
ponownie swoje opcje w celu ponownego wyliczenia proporcji zalecanej za
pomocą tej strony
http://www.dieta-optymalna.info/dietetyk.php

> To jak w końcu jest, zestaw dwie swoje wypowiedzi i powiedz, bo nie wiem
> :-) A nie chciałbym robić czegoś źle.

Tłuszczu nie trzeba liczyć w sensie przekroczenia zjedzonego nadmiaru, ale
na początku diety jednak należy kontrolować i tłuszcz, bo może nam się
wydawać,
że jemy wystarczającą ilość.
Generalnie wszyscy optymalni po pewnym czasie mają niezamierzone i
niezauważalne tendencje do zwiększania ilości zjadanego białka, podjadania
bardziej skoncentrowanych węglowodanów (a tym samym przekraczania tej
optymalnej ilości) i zmniejszania (niż zalecane) ilości zjadanych tłuszczów.
Z tzw. instynktownym (bez liczenia) stosowaniem diety optymalnej jest jak
z... puszczeniem kierownicy, nawet najlepszy samochód - w końcu zaczyna nas
prowadzić do rowu... ;)
Dlatego na początku liczenie jest niezbędne, po to by się nauczyć, a po
pewnym czasie - należy co kilka dni wieczorem podliczyć - co się
instynktownie zjadło
w ciągu dnia i skorygować ewentualne różnice.
Zapoznaj się ze wszystkimi tabelami podziału wg Kwaśniewskiego. Są w nich
uwzględnione wartości i ilości białka, tłuszczu i węglowodanów, ten podział
i komentarze przy nich Kwaśniewskiego - są bardzo istotne. Pomagają
zrozumieć i uszeregować różnice między produktami i ich wartością optymalną.
Są w książkach: "Żywienie Optymalne", "Dieta Optymalna" i "Książka
Kucharska".

> Na razie (po samym śniadaniu) mam 65,4g białka, 111g tłuszczu i 50g
> cukru. Wychodzi na to, że brakuje mi jeszcze przynajmniej z 55g
> tłuszczu. Lecę po śmietankę i czekam na inne propozycję, sklep mam do
> 21:30 :-)))

Tylko uważaj na te druty! ;)))
A do śmietanki można dodawać wiele różnych rzeczy, owoce jagodowe,
niskosłodzone konfitury, można tylko ubić samą śmietankę z 100-150 g z
łyżeczką cukru pudru + kilka kropel cytryny i kilka rodzynek, albo optymalne
lody...
pyyyyycha! : )
Pomysłów jest multum.
Wiele przepisów tu:
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/przepisy.html
na stronie jest też kalkulator, ktory pomoże przeliczyć.
No i zapraszam także na grupę (a właściwie trzy) na serwerze:
news.plocman.pl

Pozdrawiam
Krystyna