Dieta - po co???

11. Data: 2003-09-05 12:45:34

Temat: Re: Dieta - po co???
Od: " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo ciekawy pomysl. Gratuluje.

> 1. W jakim celu stosujesz dietę?
Przede wszystkim zdrowotnym. 37 latek potrafilo juz odcisnac pietno.
> 2. Jaką dietę obecnie stosujesz?
DO ale zaledwie 4 miesiace.
> 3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę, bardzo
dla mnie raczej nie, dla mojej rodziny nieco irytujaca - oni jedza normalnie.
> 4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie
czesciowo tak: zdecydowanie lepiej sie czuje, mam wiecej energii, latwiej sie
wysypiam, ustapilo lub zlagodzily sie rozne dolegliwosci chorobowe.
> 5. Po jakim czasie?
niektore szybciej, niektore wolniej - roznie,
> 6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?
DO
> 7. Jakie diety nie działały u Ciebie?
wegetarianizm (3 lata)- nie potrafilem opanowac ogolnego obzarstwa, a
obzarstwa slodyczami w szczegolnosci. Byc moze dzis, majac wiedze o IG byloby
inaczej, ale jest DO.
glodowki - to w sumie swietna sprawa, ale jesli na codzien je sie kiepsko to
nawet glodowki nie pomagaja, poza tym glodowka jest od swieta i trzeba sie do
niej zmuszac, tak przynajmniej bylo u mnie, a dieta jest stale.
> 8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?
TAAK. Normalna dieta czyli brak diety.
> 9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim zdaniem.
Kazdy krok naprzod zbliza nas do celu.
> 10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?
Jako ze wcinam sam, bez rodziny, moje zarelko nie jest zbyt wyrafinowane:
jajka w majonezie, boczek pieczony, karkowka itp.
Pozdrowionka.
gondoljerzy

12. Data: 2003-09-05 22:07:23

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@f...com> napisał w wiadomości
> Zapraszam do wzięcia udziału w mini sondażu. Zapraszam wege, opty,
> niejedzących, chudych i grubych. Każdą osobę proszę tylko o jedną
wypowiedź.

> 1. W jakim celu stosujesz dietę? (np utrata wagi, dla urody, zdrowia, dla
> smaku itp)

Przede wszystkim dla zdrowia, ale tak się składa, że w/w powody też są
efektem DO.

> 2. Jaką dietę obecnie stosujesz?

DO.

> 3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę, bardzo

Tylko na początku, kiedy trzeba było sobie mentalnie przewartościować
poszczególne produkty spożywcze. Codziennie sobie powtarzać:
"tłuszcz jest OK."

> 4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie

Tak.

> 5. Po jakim czasie?

Niektóre już po kilku dniach (dolegliwosci przewodu pokarmowego), a niektóre
dopiero po dłuższym czasie stosowania.

> 6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?

DO - tzn. Dieta Optymalna

> 7. Jakie diety nie działały u Ciebie?

Źle wpłynęły na moje zdrowie diety ograniczające tłuszcze zwierzęce -
tj. piramida żywieniowa, dieta 800 kcal. Innych nie stosowałam, nie
zdążyłam... ;)

> 8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?

Piramida żywieniowa, dieta 800 kcal.

> 9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim zdaniem.

Głupi uczy się na swoich błędach, mądry na cudzych.

> 10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?

Każde optymalne mi smakuje. Jest ich całe mnóstwo, ale nie chce mi się robić
:]

> Dziękuję. :-)

Proszę. :)

13. Data: 2003-09-06 05:35:47

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. W jakim celu stosujesz dietę? (np utrata wagi, dla urody, zdrowia, dla
> smaku itp)
Zalezy mi na zrzuceniu wagi.
> 2. Jaką dietę obecnie stosujesz?
Obecnie kombinuje z dieta tluszczowa i roznymi jej odmianami..
> 3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę, bardzo
Dieta tluszczowa nie jest uciazliwa poniewaz nie chodze glodny.
> 4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie
Jeszcze nie narazie ok1/3 planowanej wagi czyli 10 kg a zostalo jeszcze
15-20.
> 5. Po jakim czasie?
ok 3 mies
> 6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?
Kiedys na glodowkowo bialkowej ale szbkie jojo i zeby to osiagnac bardzo
duzo samozaparcia i silna motywacja.
> 7. Jakie diety nie działały u Ciebie?
Ketogeniczna nie chciala dzielac mimo iz bylem w stanie glebokiej ketozy ale
jak ostatnio sie dowiadjue, ze prawdopodobnie wynikalo to ze zbyt duzej
ilosci bialka choc wypowiedzi niektorych kulturystow byly takie ze
wpierdzielaja do oporu i chudna.
> 8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?
Jak narazie to nie przynajmniej nic mi o tym nie wiedomo.
> 9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim zdaniem
Powoli ale skutecznie, dieta tluszczowa jest na tyle przyjemna ze nie musze
walczyc z glodem poprostu nie jem W.
> 10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?
Jajka i majonez (w roznej postaci: gotowane,smazone moga byc na boczku lub
kielbasie) .

14. Data: 2003-09-07 12:01:04

Od: "polny konik" <p...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>1. W jakim celu stosujesz dietę? (np utrata wagi, dla urody, zdrowia, dla
smaku itp)
Nie stosuję. Będę stosować, żeby schudnąć, co zapewni mi lepsze samopoczucie i
zmniejszy ból obciążonych stawów.

>2. Jaką dietę obecnie stosujesz?
Żadną (jem, co mi smakuje bez ograniczeń ilościowych). Jestem w fazie
decydowania się na jakąś dietę. Rok temu była to dieta wysokobiałkowa,
tzw. &#8222;dieta Markerta&#8221;.

>3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę, bardzo
Taaaa, trzeba uważać, żeby nie utyć ;-)) A tak na serio: każda dieta ma jakieś
mankamenty.
Dieta Markerta nie zaspokaja potrzeby odczuwania przyjemności płynącej ze smaku
i zapachu jedzenia. Za to przygotowywanie posiłków &#8211; o ile te płyny można tak
nazwać &#8211; jest bardzo szybkie i bezproblemowe. Zakupy można robić raz na
tydzień, albo rzadziej. Na wege trzeba nauczyć się tak gotować, żeby BTW się
zgadzało (jeżeli dotychczas gotowało się tradycyjnie). To samo na MM czy DO. W
ogóle trzeba się dużo nauczyć, żeby stosować jakąś dietę rozsądnie.

>4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie
Cel został osiągnięty częściowo: z 25 kg, które były do zgubienia dietę
przerwałam po 9 kg. W rezultacie dobrze zrobiłam ze względu na efekty uboczne
(p. niżej).

>5. Po jakim czasie?
9 kg = 3 miesiące.

>6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?
Hmm, na żadnej. Ale raz udało mi się schudnąć 25 kg w trzy miesiące, niejako
mimo woli.... Nie chcę publikować szczegółów na grupie.

>7. Jakie diety nie działały u Ciebie?
NŻT, 1200 kcal, wysokobiałkowa w wersji light (nie samo białko), 600 kcal, DO
(utyłam w kilka dni), wegetarianizm (to nie dieta, ale i tak nie pomogło).

>8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?
Na DO mój organizm magazynował wodę (słabe nerki), a na &#8222;mojej&#8221; wersji
wege
(nie uzupełniałam wówczas białek, tylko po prostu zrezygnowałam z mięsa) miałam
niedobory białka &#8211; też się nie chudnie. Diety wysokobiałkowej nie polecam
nikomu, kto nie jest absolutnie zdrowy. Jej skutki usuwam do dzisiaj.
Przypuszczalnie stosowany przeze mnie kompleks białek był niepełny, ten rok
spędzam u ortopedy (stawy) i dermatologa (wypadanie włosów). Po tej ostatniej
miałam przez rok dosyć odchudzania.
W ogóle nie polecam nikomu, czyj stan zdrowia nie jest stuprocentowy,
stosowanie diet na własną rękę.

>9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim zdaniem.
Dieta jest dla zdrowia, nie zdrowie dla diety. Nie ma diety bez poświęceń.

>10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?
Koktajl śniadaniowy z diety &#8222;GLYX&#8221; (podobna do MM)
80 g mieszanych owoców jagodowych, 1 pomarańcza, 1 grejpfrut, 3/8 l mleka
sojowego, 2 łyżeczki miodu akacjowego, 1 łyżka soku z cytryny, 2 łyżeczki otrąb
owsianych, 1 łyżeczka oleju lnianego. Zmiksować = dwie porcje śniadaniowe w
pierwszej fazie (fazy jak w MM).

Ależ proszę ;)

15. Data: 2003-09-07 14:53:13

Od: "Zjan" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdą osobę proszę tylko o jedną wypowiedź.

1. W jakim celu stosujesz dietę? - dla zdrowia i utraty wagi,
2. Jaką dietę obecnie stosujesz? - DO
3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? - raczej nie, dane i bilanse mam w
arkuszu kalkulacyjnym, wystarczy codziennie wpisać zjedzone ilości żywności,
4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? - tak jestem zdrowy i chudnę,
5. Po jakim czasie? - mins 9 kg po roku,
6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel? - DO
7. Jakie diety nie działały u Ciebie? - kapuściana - rozbudziła poczucie
głodu, efekt jo-jo już po kilku tyg,
8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia? - Nie,
9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? - Bilans dzienny BTW wg
zasad Opty, można spróbować wszystkiego ale troszeczkę,
10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz? - żółtkownica i lody
Opty,

Nie mieszajmy jedzenia z uczuciami, przyjemnostkami itp - jedzenie to
energia i budulec dla organizmu - dać mu trzeba tylko, tyle i tego co
potrzebuje- i koniec z obżarstwem dla np. zaspokojenia pozornych
przyjemności - a w efekcie dźwigania potem zwałów tłuszczu. Nasze
przyzwyczajenia kulinarne wyniesione zwykle z kuchnią "mamusi" czy żony - to
w większości mieszanka zabobonów.
Jedzenie Opty też może być smacznie i ładnie podane - ale forma nie jest
naiistotniejsza - to produkty muszą być wysokiej jakości.
Pozdrawiam Zjan

16. Data: 2003-09-07 21:49:09

Od: "m@c" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w <news:bj5jg1$rge$1@atlantis.news.tpi.pl>
Jan Werbiński napisał(a):

> 1. W jakim celu stosujesz dietę? (np utrata wagi, dla urody,
> zdrowia, dla smaku itp)

utrata wagi, zdrowie

> 2. Jaką dietę obecnie stosujesz?

zmodyfikowany MM, przede wszystkim bez mieska (poza jakas rybka raz na
1-2 tygodnie). i nie jest to dla mnie zadna dieta, przestalem tak o tym
myslec. to po prostu nieco inny sposob odzywiania.

> 3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę,
> bardzo

na poczatku bardzo, teraz raczej nie, a nawet wcalne nie.

> 4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie

tak, prawie;) zeszlo mi ok 25kg i waga dalej spada, tylko w bardzoooo
wolnym tempie. a przydalo by sie jeszcze troszke...

> 5. Po jakim czasie?

9 miesiecy, coz to jest:)

> 6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?

na obecnej:)

> 7. Jakie diety nie działały u Ciebie?

1000 kalori. zrzucilem ok 15 kg, by po pol roku przejsc do dawnej wagi
+ 10kg. baaarzo jej nie polecam.

> 8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?

na 1000 caly czas bylem zmeczony i rozdrazniony.

> 9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim
> zdaniem.

dieta nie powinna byc dla nas "dieta", tylko innym, lepszym stylem
zycia:)

> 10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?

wszystkie wazywka i owoce na rozne sposoby:)

> Dziękuję. :-)
prosze! :)

--
pzdrw
m@c

17. Data: 2003-09-08 10:06:15

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbiński napisał:

> 1. W jakim celu stosujesz dietę? (np utrata wagi, dla urody, zdrowia, dla
> smaku itp)

Utrata wagi, uroda i zdrowie.

> 2. Jaką dietę obecnie stosujesz?

MM

> 3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę, bardzo

Początkowo owszem (trochę trwało, zanim nauczyłam się intuicyjnie
stosować reguły MM i przestawiłam się z myślenia kaloriami na myślenie
indeksem glikemicznym); poza tym uważne czytanie etykietek w sklepie
i wyszukiwanie "odpowiednich" produktów sprawia, że zakupy trwają
trzy razy dłużej ;)

> 4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie

Jeszcze nie. Schudłam już -13 kg, chcę zgubić jeszcze 13 - do końca
roku. Inaczej mówiąc, zaczynałam od 91 kg, teraz ważę 78, cel to 65,
przy wzroście 170 cm.

> 5. Po jakim czasie?

Zaczęłam 7 czerwca 2003.

> 6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?

Przez dwa miesiące 1000 kcal, potem prawie trzy tygodnie przerwy
("normalne" jedzenie, nie przybrałam na wadze), potem stopniowo
przechodzenie na MM. Jeśli efekty będą zadowalające, pewnie już na MM
zostanę.

> 7. Jakie diety nie działały u Ciebie?

Nie próbowałam żadnych innych.

> 8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?

Przy 1000 kcal było mi zauważalnie zimniej, niż przed dietą. Pojawiły
się też problemy z paznokciami i włosami, mimo regularnego zażywania
witamin i mikroelementów. Dlatego - i z obaw przed jojo - zdecydowałam
się przejść na MM.

> 9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim zdaniem.

Jeść smacznie, mądrze i zdrowo.

> 10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?

Pełnoziarnisty makaron z warzywami (cukinia, papryka, fasolka
szparagowa, czosnek) z oliwą z oliwek i świeżą bazylią lub pesto.
Muesli z płatków zbożowych z nasionami słonecznika i pestkami dyni.
Łosoś zapiekany z warzywami (por, kalafior, brokuły) i żółtym serem.

Pozdrawiam

Barbara Anna
--
b...@o...pl

18. Data: 2003-09-23 13:54:42

Od: Daruma <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 03 Sep 2003 22:37:20 +0200, Jan Werbiński wrote:

> 1. W jakim celu stosujesz dietę? (np utrata wagi, dla urody, zdrowia, dla
> smaku itp)

Z powodów zdrowotnych i etycznych. No i smakowych :-)
Z tym że nie uważam wegetarianizmu za dietę w znaczeniu np. diety
Atkinsa itp.

> 2. Jaką dietę obecnie stosujesz?

Lakto-owowegetarianizm od 11 lat.

> 3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę,
> bardzo

Raczej nie.

> 4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie

Zdrowotny tak. Etyczny nie (ze względu na to lakto-owo).

>5. Po jakim czasie?

Bardzo szybko po rzuceniu mięsa (około roku)

> 6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?

Nie stosowałem żadnych diet.

>7. Jakie diety nie działały u Ciebie?

j.w.

> 8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?

j.w.

> 9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim
> zdaniem.

Nie jedzenie mięsa. :-)

> 10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?

Ziemniaki z kalafiorem po indyjsku, zapiekane bakłażany, lasagnie ze
szpinakiem, gaspacho, zupa pomidorowa, ciasto rodzynkowe i wiele innych.
:-)

Tomek

--
Tomasz "Daruma" Góral http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl