Re: Do Jana

From: "Jagna W." <w...@a...eu>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Do Jana
Date: Sat, 11 Dec 2010 20:03:49 +0100

"kogutek" <k...@o...pl> napisał

> No popatrz jaka ta komuna niedobra byla. Zakazała a ujnia pozwala.

Ani komuna nie zakazała, ani unia nie pozwoliła. Te środki_nigdy_nie były
wycofane z użycia (a wiem to, bo moja ciotka przez lata pracowała jako
technolog w zakładach przetwórstwa mięsnego i nie omieszkałam się
skonsultować :-).
Nie wiem, skąd zaczerpnąłeś informację, że od 50 lat są zakazane. Na pewno
nie w Polsce.

> To ze czegoś można zjeść wiecej nie znaczy ze mniej szkodliwe.

Nigdzie tego nawet nie sugerowałem, wręcz przeciwnie - wyraźnie napisałam,
że oba są potencjalnie szkodliwe.
Natomiast przypomnę Twoje słowa:
"... używają szkodliwej i wycofanej z przemysłu saletry a nie peklosoli,
czyli soli z dużo bezpieczniejszym środkiem nitrującym"
które są_ewidentnie_nieprawdziwe, bo to właśnie saletra jest bardziej
bezpieczna od peklosoli. Jedyną zaletą peklosoli jest to, o czym pisałam we
wcześniejszym poście, czyli taka proporcja składników, by w przypadku
przedawkowania, mięsto nie nadawało się do jedzenia ze względu na zbyt
wysokie nasolenie.

Pozdrawiam
JW