Re: Do XL - NTG

131. Data: 2015-10-13 21:59:11

Temat: Re: Do XL - NTG
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Oct 2015 12:53:15 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Uzywam go ponad pol roku, nigdy nie mialam dolegliwosci zoladkowych, co najwyzej
jelitowe, tzw. biegaczke, ale to normalne objawy przesadzenia z iloscia.
> Moze masz niedokwaszony zoladek, albo - nie daj boze - nadzerki?

Chyba NADkwaszony.

132. Data: 2015-10-13 22:06:01

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie - rozpuscilas?
Bo kwas askorbinowy powinno sie pic, nie zazywac-i to najlepiej rozpuszczony w sokach
owocowych.
Jezeli masz problemy rowniez po sokach to albo stosuj sode do nevtralizacji (mozna
kupic gotowa mieszanke, tzn. Askorbinian sodu, ale ma obrzydliwy smak, okropnie mdly)
albo faktycznie zrezygnuj z wit C w tej formie, przynajmniej do czasu kiedy Twoj
zoladek wroci do normy.

133. Data: 2015-10-13 22:27:21

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy zoladek mozna nadkwasic.
Tzw. Nadprodukcja kwasow zoladkowych skutkuje refluksem, czyli ich wyrzucaniem do
przelyku. Jest to odczuwalne jako zgaga.
Ewa nie pisala o zgadze tylko o bolu brzucha.
Przeciez kwas solny, na ktory zoladek jest biologicznie przygotowany, jest
zdecydowanie "mocniejszy" od askorbinowego.
A skoro pojawiaja sie dolegliwosci zoladkowe po kwasie askorbinowym, to raczej
sklanialabym sie ku niedokwaszeniu wlasnie, albo jakims ubytkom w sluzowce, ktore ten
dyskomfort pooduja.

134. Data: 2015-10-13 22:31:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Nie radzę, serio. Po jednej łyżeczce tego kwasu (czysty do analiz)
> miałam niezły ból brzucha.

Może kaliber nie ten?

> I pytanie na marginesie - jak jeszcze można spożytkować 1kg kwasu
> askorbinowego?

Skoro analizy, czyli kanoniczne zastosowanie, nie wchodzą w grę, to
można wykonać z tego dziesięć tysięcy pigułek po 100 mg i zażywać
profilaktycznie po jednej przez najbliższe 3 lata (do 9 lipca 2018,
dla drobiazgowych).

Jarek

--
Z badań uczonych radzieckich wynika, że najwięcej witamin zawierają apteki.

135. Data: 2015-10-13 22:38:31

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Polecam stanlab-taniej niz na aukcjach czy prozdrowotnych stronach i bezposrednio u
producenta. Kupowalam tez u nich cytrynian magnezu. 250 gram wystarczylo mi i mojej
mamie na pol roku. Zaluje, ze bedac w ciazy nie mialam pojecia o jego istnieniu-nie
musialabym sie faszerowac asmag-forte z rozmaitymi domieszkami.

136. Data: 2015-10-13 22:41:19

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-13 o 21:53, s...@g...com pisze:
> [...]
> Dla osob o wrazliwym zoladku zalecane jest neutralizowanie kwasu askorbinowego soda
- nie pamietam proporcji, chyba pol lyzeczki sody na 1 lyzeczke wit C, ale nie chce
Cie wprowadzac w blad. Nie musialam stosowac wiec nie wiem.
> Mysle, ze najlepiej by bylo zasiegnac porady gastrologa i zrobic badania. Zdrowy
zoladek nie powinien tak reagowac, bo przeciez jest skonstruowany odpornie na
dzialanie kwasu - soki trawienne to kwas solny.

Mamma mia! Łyżeczka kwasu askorbinowego (rozpuszczonego w wodzie i
zażytego w dwóch porcjach) miałaby zdrowemu tylu chorób przysporzyć? ;)
Dziękuję bardzo, żołądek mam jak na razie zdrowy, nie mam w każdym razie
żadnych dolegliwości. Myślałam o profilaktyce ewentualnych przeziębień,
a jeszcze bardziej o uszczelnieniu naczyń krwionośnych.

Ewa

137. Data: 2015-10-13 22:43:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Może kaliber nie ten?

Chyba.

> Skoro analizy, czyli kanoniczne zastosowanie, nie wchodzą w grę, to
> można wykonać z tego dziesięć tysięcy pigułek po 100 mg

Ale czy żelatynowych?

Ewa

138. Data: 2015-10-13 22:47:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-13 o 22:38, s...@g...com pisze:
> Polecam stanlab

Mam dokładnie tę (z Lublina).
Jak Ty swoją zażywasz?

Ewa

139. Data: 2015-10-13 22:47:40

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Albo kaliber (stad tez okreslenie "kalibracja" przy vstalaniu dziennej dawki) albo
dolegliwosci, ktore uniemozliwiaja zazywanie wit C w tej postaci.

140. Data: 2015-10-13 22:50:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<s...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Co jest chore? Suplementacja wit C, ktorej organizm ludzki sam nie potrafi
> wytworzyc? Dla przykladu, sredniej wielkosci pies wytwarza na dobe ok 20
> gram tej wit. A wiesz jakie jest RDA dla ludzi? 80 mg :-) To dawka, ktora
> zapobiega jedynie szkorbutowi i nie ma absolutnie zadnego znaczenia
> leczniczego.

Chore jest, moim zdaniem, przekonanie ze musisz kupowac cz.d.a kwas w aptece
czy sklepie z odczynnikami chemicznymi aby leczyc jakies przeziebienia...

Owszem, witamine C trzeba organizmowi dostarczac, i dlatego warto jesc
zdrowo i swiezo. O ile nie jadasz wylacznie w McDonalds to jestes w stanie
dostarczyc organizmowi wystarczajace ilosci witaminy C stosujac normalne
praktyki stosowane w kuchni od tysiecy lat.

Terapia szokowa duzymi dawkami witaminy C to leczenie skutków zlego
zywienia, skutków zaniedbania zdrowia czy niewlasciwego ubierania sie.

> Chore to jest szafowanie antybiotykami przez lekarzy, ale ci dziwnym
> trafem zaczynaja sie wreszcie edukowac w biochemii i sami zaczynaja
> zalecac suplementacje, bo niestety w obecnej zywnosci witamin i mineralow
> jest - paranoidalnie - jak na lekarstwo.

Co to znaczy "w obecnej zywnosci"?

> Dlaczego zadajesz pytanie i nie otrzymawszy odpowiedzi zalecasz mi co
> robic ? :-)
> Otoz sie nie raczej przeziebiam od kiedy stosuje kwas askorbinowy wlasnie.
> Moje dziecko, kiedys na antybiotykach niemal co miesiac w okresie
> jesienno-zimowym, 3 tyg temu wyszlo z infekcji bez jakichkolwiek lekow,
> pijac 3 razy dzienie wit C.

To sie teraz zastanów jakie bledy zywieniowe robisz ze tak strasznie
zaniedbalas dziecko ze ma tak slaba odpornosc ze musisz go tak sztucznie
"wyprowadzac z infekcji".

> W ktoryms watku pisalam o tym obszerniej, znalazlabym Ci, ale laptop mi
> sie "sfajczyl", jest w serwisie z nadzieja jego reanimacji, a ja pisze z
> komorki, wiec nieco to uciazliwe.

Doceniam poswiecenie :-)

> Proponuje poczytac troche o dzialaniu wit C, a zaczac od tzw. "raportu
> Klennera" - to zapis przypadkow klinicznych, rzeczywiscie wyleczonych
> przez tego lekarza, a nie badan
> lacoratoryjnych.
> Raport Klennera, przetlumaczony na jezyk polski znajdziesz na stronie
> akademiawitalnosci, ale z tego co wiem mieszkasz za Wielka Woda, wiec
> bedziesz w stanie zapoznac sie z oryginalem.

Ja nie kwestionuje wlasciwosci LECZNICZYCH witaminy C.
Ja kwestionuje metode polegajaca na leczeniu skutków niedozywienia lub
innych zaniedban zdrowia zamiast siegnac do zmiany trybu zycia i
wyeliminowac przyczyny slabej odpornosci i awitaminozy.

> PS. Kwas askorbinowy to czysta wit C, bez dodatkow w postaci substancji
> pomocniczych, majacych na celu zbrylic mase, zeby mogla byc
> przechowywana. Wystepuje naturalnie w owocach i niektorych warzywach. Nie
> jest to
> trucizna jak zasugerowales :-)

Chyba plata Ci figla wyobraznia - nigdzie nie napisalem ze to trucizna.
Ale chyba nikt normalny nie zgodzi sie, ze w sklad zdrowej diety ma wchodzic
cokolwiek pochodzace z apteki. Apteki zostaw chorym, zdrowi powinni sie
zaopatrywac w sklepach spozywczych lub "zieleniakach". Nawet w okresach
zimowo-wiosennych, gdzie swieze warzywa i owoce sa bardzo drogie warto
siegac po kiszonki aby wlasnie witaminy zjadac wraz z kaloriami w diecie,
zamiast lykac pigulki czy pic mikstury z apteki.

Grzybobranie
Serdeczna prośba o pomoc!
Kombucha.
ogóreczki na ostro zrobione