Re: Do XL - NTG

191. Data: 2015-10-14 14:18:34

Temat: Re: Do XL - NTG
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-14 o 07:18, bbjk pisze:

> Ewo, a po co w ogóle to zjadasz?

"Zjadam" to za dużo powiedziane. Jeden raz spróbowałam. Naczytałam się w
internecie o zbawiennym działaniu witaminy C, oraz że zwykle ludzie mają
jej o dużo za mało, i że dawki powinny być znacznie większe, więc
postanowiłam się "skalibrować" i sprawdzić, ile mi jej trzeba.
Nie przeziębiam się jakoś szczególnie często, katarów raczej nie miewam,
jak już kiedyś pisałam. Bardziej podkusiły mnie zachwyty nad działaniem
witaminy C na skórę. Wszystkie kremy do twarzy, które sobie kupuję (z
przeznaczeniem do cery tzw. naczynkowej), mają witaminę C, więc
pomyślałam, że dostarczenie jej wewnętrznie w większej ilości też nie
musi być głupim pomysłem.

Ewa

192. Data: 2015-10-14 14:19:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-14 o 07:10, bbjk pisze:
> Zrób sobie tonik do buzi, czy inne mazidło.

Ano właśnie, to może być to.

Ewa

193. Data: 2015-10-14 14:21:19

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> <s...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Kwas askorbinowy...
> Cytrynian magnezu...
>
> Niezle...
>
> Co jeszcze kupujesz w wersji cz.d.a jako chemiczne dodatki swojej
> "zdrowej" diety?

Wiesz, ja na przykład jakbym chciała zamiast cytrynianu magnezu żreć
czekoladę, to pewnie miałbyś powód, żeby gadać, że grubaski zawsze znajdą
wytłumaczenie.
Na razie sponsoruję przemysł farmaceutyczny kupując preparaty magnezu, ale
to było ostatnie opakowanie - teraz nie bedę przepłacać i kupię cz.d.a. Kwas
askorbinowy też sobie kupię. Może gdybym parę latwcześniej o nim wiedziała,
babcia nie musiałaby zjeść zapasu ogórków kiszonych na dwa lata dla dwóch
rodzin( bo takie miała zapotrzebowanie na nie przy raku).
Może uda mi się i znaleźć alternatywę dla potasu.

Zanim zaczniesz się czepiać - potas i magnez muszę uzupełniać sztucznie,
ponieważ lekarz mi kazał:-> Nawet stosowne badania zlecił. Biorę leki, które
wypłukują jedno i drugie.
A skoro muszę uzupelniać, to przynajmniej nie dam zedrzeć z siebie skóry.

J.

www.kontestacja.com

194. Data: 2015-10-14 14:22:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-13 o 23:32, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Tak, teraz już doczytałem :-)
> Fascynujące... Co Cię napadło aby się tak katować? :-)

Basi przed chwilą odpowiedziałam.

> Dobrze że wrzodów sobie nie zrobiłaś...

> Bo problemy z jelitami opisywane są raczej jako biegunka :-)

Myślałam, że uda się uniknąć tematów okołojelitowych w kuchni, ale
widzę, że się nie da. ;)
Problem z jelitami to nie musi być biegunka, mogą po prostu boleć.

Ewa

195. Data: 2015-10-14 14:23:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-14 o 10:52, s...@g...com pisze:
> Zwykle 1 plaska lyzeczke, ale jak czuje, ze mnie cos "bierze" to kopiasta lyzeczke
na szklanke wody. Taka porcja to ok 5 gram wit C

A, to nic dziwnego, że ta łyżeczka mnie tak załatwiła.

Ewa

196. Data: 2015-10-14 14:24:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-13 o 23:30, Pszemol pisze:

> A jak to znosza Twoje zabki? Kiedy bylas ostatnio u dentysty?

No właśnie, też tak pomyślałam, że na dłuższą metę mogą pojawić się
problemy ze szkliwem.

Ewa

197. Data: 2015-10-14 14:25:34

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-14 o 00:40, Ikselka pisze:

> Kwasem askorbinowym??? Nie pomyliło Ci się z rutyną?

Nie. Kwas askorbinowy jest chyba we wszystkich kremach do cery naczynkowej.

Ewa

198. Data: 2015-10-14 14:29:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-14 o 00:37, Ikselka pisze:

> No ale witamina C to nie jest kwas askorbinowy, tylko askorbinian sodu.
> Czyli SÓL sodowa kwasu askorbinowego.
> http://www.sklep.akademiawitalnosci.pl/produkt/askor
binian-sodu-1-kg-witamina-c

No nie. _Kwas_askorbinowy_ to witamina C. W powyższym linku masz
mieszankę kwasu z sodem.

Ewa

199. Data: 2015-10-14 14:37:26

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-10-14 o 14:18, FEniks pisze:

> [...]
> przeznaczeniem do cery tzw. naczynkowej), mają witaminę C, więc
> pomyślałam, że dostarczenie jej wewnętrznie w większej ilości też nie

Aha :)
Nie używam witamin, ani minerałów aptecznych, piję sporo wody
mineralnej, jem dużo zieleniny, surowizny i owoców, chyba nie mam
braków, nie chorowałam od kilkunastu lat, nie wiem, co to katar, więc
nie przyszło mi do głowy, by się doładowywać, ale może to jest jakiś
pomysł na niedobory. Znajoma farmaceutka poradziła kiedyś w rozmowie, że
dobrze jest robić maseczki właśnie z wit C i wit E, przemiennie, nie
łącząc ich.
--
B.

200. Data: 2015-10-14 15:09:33

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Od kiedy pije wit C, a do tego jeszcze zazywam -o zgrozo! - "kinon" czyli wit K2
jeszcze u dentysty nie bylam. Zapewne chodzi Ci o szkliwo, ktore kwas askorbinowy
powinien zniszczyc? Nie zniszczyl - a nie pije go przez rurke.

Grzybobranie
Serdeczna prośba o pomoc!
Kombucha.
ogóreczki na ostro zrobione