Dzieci jedzą śmieci.

211. Data: 2011-01-05 23:21:41

Temat: Re: Dzieci jedzą śmieci.
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:
> "medea"<x...@p...fm> wrote in message

> Niemożliwe?! Kabaczek zwykły i kabaczek Zucchino to jedna rodzina...

I ogórek, i arbuz (różnica smakowa pilkli z ogórków wv. pikle z cukini,
różnica smakowa arbuza vs. ogórek z cukrem)...

Akurat cukinia ma dwa oblicza - można ją, jak kabaczka, w stanie
dojrzałym, można jak ogórka, na zielono.

--
Darek

212. Data: 2011-01-05 23:24:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jan 2011 00:17:28 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> A w młodości bywa z ogórkiem przez niektórych mylona...

Nie wiem, jak to możliwe, ale widocznie bywa :-)

213. Data: 2011-01-05 23:30:21

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafał Maszkowski napisał:

> Przypuszczam, że jedzenie może mniej stracić dojeżdżając kilka km niż
> np. leżąc kilka godzin na dnie wielkiego gara (oczywiście możliwe jest
> też połączenie obu wersji). Zdarzało mi sie jeść całkiem dobre jedzenie
> dowożone, natomiast ze stołówek mam wspomnienia traumatyczne, z
> obrzydliwymi szarymi sosami ze starej ścierki na czele.

To sobie wyobraź szary sos ze starej ścierki albo szpinak z mąki
wrocławskiej trzymany kilka godzin w kotle - bo tak wygląda
rzeczywistość firm "cateringowych" obsługujących szkoły i przedszkola.
Nie myl ich z firmami cateringowymi obsługującymi imprezy Lions Club.

--
Darek

214. Data: 2011-01-05 23:35:23

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aicha napisał:

> A, ser analogowy :) Znaczy, analog sera. Przy okazji:
> http://www.hotmoney.pl/artykul/fala-trefnej-zywnosci
-zalewa-polskie-sklepy-17519

W odróżnieniu od metalu który jest analogiczny? (z czego zrobiona jest
komora nabojowa...)

--
Darek

215. Data: 2011-01-05 23:40:27

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> Sok 100%, bodajże hortexu.

Czyli lekko dosadzany roztwór wodny koncentratu. Też dobrze - bo co
gorsi producenci sprzedają farbowaną sokiem z buraków wodę z aspartamem
i kwaskiem cytrynowym.

--
Darek

216. Data: 2011-01-05 23:56:22

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli pizzę uważasz za "dobre jedzenie"... no to każdy kebab w kluchu z
> ciasta jej dorównuje.

A co niedobrego widzisz w porządnym pieczonym mięsie baranim z warzywami
na surowo?
Idź zjedz kebab u prawdziwych Turków, zwłaszcza u takich u których masz
chody (tak miałem w kebabie koło kina Bajka w Warszawie - zapytałem
kiedy się ramadan zaczyna bo kolega - muzułmanin niedługo z urlopu
wraca i nie chcielibyśmy nietaktu w firmie popełnić przynosząc jedzenie
z pomieszczenia kuchni na stanowiska pracy - w końcu nie musieliśmy jeść
mu pod nosem, mieliśmy wydzielone pomieszczenie).

Oni naprawdę potrafią nieźle gotować, chyba doświadczenie z pizzą i
kebabem masz z pseudowłoskich i pseudotureckich barw z całkowicie polską
obsługą (gdzieś ktoś widział jak kebab czy pizza wygląda i tworzy
wariacje "jak mały Jaś wyobraża sobie kuchnię śródziemnomorską".

W ogóle praktyka kuchni niżu środkowoeuropejskiego do praktyki kuchni
śródziemnomorskiej ma się nijak - jest polski makaron czterojajeczny i
jest włoska pasat z pszenicy durum. Ten pierwszy gotuje się na miękko
(bo jajo go trzyma, bez jaja rozpadł by się od samego zamoczenia w
zimniej wodzie na klej do tapet), te drugą gotuje się "al dente" bo
takie gotowanie wytrzymuje a dłuższe powoduje że się do zębów klei (ale
na klej do tapet się tak od razu nie rozgotowuje).

217. Data: 2011-01-06 00:07:41

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka napisał:
> Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

> Ja to chyba wprowadzę w domu zakaz podawania sałatek do obiadu. Bo
> zawsze najpierw znikają sałatki, a dopiero potem ewentualnie reszta.
> Nieważne czy to jest kotlet, pizza czy pierogi ;-)

Proste rozwiązanie - podawaj sałatki na deser.
W końcu antipasti, pasta i primi piatti służą w kuchni włoskiej temu
żeby wstępnie pobudzic apetyt, napchać tanio brzuch węglowodanami z
białkiem roślinnym i na koniec zjeść trochę konkretnego białka
zwierzęcego - inaczej za dużo mięsa by zjadali a w ichnim klimacie nie
zawsze to na zdrowie wychodzi (Anuici mogą się żywić samym mięsem
zagryzając sadem, klimat im na to pozwala...)

--
Darek

218. Data: 2011-01-06 00:09:59

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aicha napisał:

> Kanapki już też są be? To co jeść - jogurt przekłuwany, mięso
> nastrzykiwane, chleb beż drożdży? Fotosynteza zostaje. Albo energia z
> powietrza :)

Fuj, chleb z drożdżami! Prawdziwy chleb robi się na zakwasie, drożdze
dają fajansiarze chcący zrobić szybko i tanio!

--
Darek

219. Data: 2011-01-06 00:12:37

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:
> "Aicha"<b...@t...ja> wrote in message

> Knedliczki, haluski, budynie warzywne, potrawy z woka, paellę...

Pizzę z kamiennego pieca, kebab pieczony nad węglami, bigos z porządnej
kapusty bigosowej, golonkę ze świniaka pasionego w bukowym lesie...

--
Darek

220. Data: 2011-01-06 00:19:25

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:
> "Ikselka"<i...@g...pl> wrote in message

> Węglowodany też potrzebne, a w wymienionych także mięso i warzywa...

Ważne żeby czasowo nie mieszać w większej ilości węglowodanów z
tłuszczami - takie mieszanie wymusza odkładanie przez organizm tłuszczu
w tkankach (bo tłuszcz można bardzo długo odkładać, węglowodany można
gromadzić w wątrobie ale to mały zasobnik, co się nie zmieści czym
prędzej trzeba metabolizować bo ketonoza grozi...). I żeby dać czas
organizmowi na strawienie i przepalenie tego co się zjadło -
statystyczny chudy Francuz zjada dużo więcej tłuszczu niż gruby
Amerykanin - zeżre udziec barani, brode z tłuszczu obetrze, winem
popije, poklepie się po brzuchu i do kolacji nic więcej nie zje. A
Amerykaninowi się gęba nie zamyka - frytki, chipsy, cola, hamburger,
frytki... Ciągle zasilany węglowodanami organizm nie ma kiedy się zabrać
za zużywanie tłuszczu, musi odkładać.

--
Darek

Masła i smalcu daj nam dzisiaj...