Re: Dzieci - razem czy osobno?

From: "Agnieszka" <a...@z...net>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Dzieci - razem czy osobno?
Date: Wed, 11 Apr 2007 22:44:53 +0200

Użytkownik "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> napisał w wiadomości
news:461d45f6$1@news.home.net.pl...

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości

> A rodzice to nie potrzebują prywatności?!

Potrzebują. Ale rodzice mają tę przewagę nad dziećmi, że to oni decydują,
jakie mieszkanie kupują i tę swoją potrzebę prywatności mogą zabezpieczyć na
etapie wyboru mieszkania.

> A im większe dzieci, tym prywatność rodziców we wspólnym pokoju będzie
> coraz bardziej ograniczona.

Będzie. Chyba, że nie będzie "wspólnego pokoju". Wspólne posiłki zawsze
można jeść w kuchni ;-)

> Rodzice tez maja prawo do własnego kawałka podłogi! Nawet dosłownie kilku
> metrów.

Mają. Ale o tym już pisałam wyżej.

> Dzieci razem, rodzice razem + salon dla wszystkich

U nas tak było w oryginalnym planie. Skończyło się na podzieleniu jednego z
pokoi na dosłownie kilkumetrowe pokoje dla dzieci.
Przy czym prawda jest taka, że dzieci w wielu nastoletnim naprawdę bardzo
potrzebują swojego odrębnego miejsca. A potem sobie pójdą i rodzice będą
mieli całe mieszkanie dla siebie.
Inną sprawą jest, że podobno w krajach zachodnich dziecko od pewnego wieku
_musi_ mieć swój pokój. Tak słyszałam, a obejrzenie paru filmów
amerykańskich to potwierdza ;-)

Agnieszka